Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet snelheid minder dan de helft na het instellen van kabelmodem in bridge-mode

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet snelheid minder dan de helft na het instellen van kabelmodem in bridge-mode

    Wij hebben sinds ongeveer 1 jaar een alles in 1 abonnement van Delta/Zeelandnet maar gebruiken verder de telefoon niet aangezien we allemaal mobiel bellen. Het was bij onze abonnementskeuze een manier om een iets snellere internetverbinding te verkrijgen voor relatief weinig extra geld. We hebben een Cisco EPC3940 kabelmodem en de internet snelheid bij ons abonnement behoort max. 150mbit "downl."/ 15mbit "upl." te zijn. Ik heb diverse keren online gecontroleerd via de speedtest van Ziggo en de speedtest van Delta of de snelheid een beetje in de buurt kwam en ik was altijd heel verrast te zien dat deze inderdaad klopte. Vanwege de beperkte WIFI ontvangstkwaliteit in verschillende kamers van onze nieuwbouwwoning en nauwelijks mogelijkheden van de router (o.a. m.b.t. internet access control voor onze kinderen), hebben wij een eigen router gekocht namelijk de AC1750 Wireless Dual Band Gigabit Router (Archer C7 v2) en daarbij de EPC3940 kabelmodem in bridge-mode gezet.
    Na het in bridge-mode zetten van de Cisco kabelmodem heb je 2 van de 4 RJ45- LAN aansluitingen beschikbaar die feitelijk twee WAN poorten zijn geworden. De nieuwe Archer router sluit ik dus aan op aansluiting 1 of 2.
    Na de configuratie van de Archer router werkt alles bijzonder eenvoudig maar helaas geven de internet snelheidstesten meer dan een halvering van de internetsnelheid gemeten vanaf een PC met vaste CAT5E netwerkkabel aan de Archer.
    Zeg maar tussen de 60 en 70 mbit in plaats van 150 mbit.
    Als ik dan, om te kijken of het aan de Archer ligt, mijn PC direct op poort 1 of 2 van de originele Cisco EPC3940 kabelmodem aansluit dan is de gemeten snelheid niet beter. Je kan dus concluderen dat de originele kabelmodem in bridge-mode een snelheidshalvering opleverd. Hier baal ik enorm van. Is dit een bekend probleem en is hier iets aan te doen?

  • #2
    [email protected]

    Reageer


    • #3
      In Bridge Mode sluit je je eigen router aan op poort1.
      De andere poorten kan je niet meer gebruiken.

      Al het verkeer (LAN en WAN) loopt dan via de eigen router.

      Zie: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=278,E=0000063024241049856,K=3939,Sxi =11,case=guid({6B21FFB0-1C70-4582-8F95-128D7F02BFD9}),TS=ZeelandnetNL_2016

      Je hebt modem en router al eens gereset?

      Reageer


      • #4
        Kijk eens of er nieuwe firmware beschikbaar is, kan meestal de oplossing zijn. De eerste firmware gaf behoorlijk wat problemen voor Archer C7 v2. Ik heb zelf mijn router als Acces Point ingesteld, hoef je de Cisco niet in bridge mode te zetten. Dus 3 poorten erbij. Nog 1 tipje probeer het eens met een andere UTP kabel. (de aansluitingen kunnen altijd beschadigen bij in- en uitnemen van de kabel.)

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door duncan
          Kijk eens of er nieuwe firmware beschikbaar is, kan meestal de oplossing zijn. De eerste firmware gaf behoorlijk wat problemen voor Archer C7 v2. Ik heb zelf mijn router als Acces Point ingesteld, hoef je de Cisco niet in bridge mode te zetten. Dus 3 poorten erbij. Nog 1 tipje probeer het eens met een andere UTP kabel. (de aansluitingen kunnen altijd beschadigen bij in- en uitnemen van de kabel.)
          Ik heb de laatste firmware maar het probleem zit hem niet in de nieuwe Archer maar in de Cisco. Ik sluit dus om te testen de PC direct aan op de Cisco modem in bridgemode. Bij mij zijn na het bridgen twee poorten actief maar geven op beiden poorten (1 & 2) hetzelfde slechte meetresultaat.

          Reageer


          • #6
            Ik heb net het modem nagezien en het zit niet in het modem, even voor de goede orde

            Uiteraard gaan we verder kijken wat we kunnen doen aan de snelheid.

            Reageer


            • #7
              Ik ben benieuwd wat Linda vindt bij onderzoek van je aansluiting. Zelf draai ik misschien al wel een jaar in bridge mode en haal de volle snelheid. (Je hebt natuurlijk je modem al uit- en aangezet na de aanpassing.)

              Reageer


              • #8
                Ik tref een apparaat aan dat met kabel op het modem is aangesloten en maximaal 100 mbps kan halen (vermoedelijk kabel)
                Dat is sowieso zonde natuurlijk.
                Verder kan ik niet veel zien vanwege de bridge mode.
                Het modem geeft keurige waardes in ieder geval.

                Reageer


                • #9
                  Ga eens terug naar de fabrieksinstellingen van je router.

                  Welke Lannetwerkkaarten( wel GB Lan ) zitten er in je apparaten.
                  Hebben deze ook de nieuwste drivers?

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer


                    • #11
                      Als je de EPC3940 in Bridge Mode zet, valt er ook niets meer in te stellen.
                      Dan is dit modem immers een "domme" router geworden zoals de EPC3212.
                      Alles loopt dan ivia de aangesloten eigen router.
                      Hierin dien je alles te configureren naar wens.

                      Reageer


                      • #12
                        het modem werkte eerst ook als router, alles met een correcte snelheid.
                        daarna is het modem in bridge gezet en werd de snelheid op geen enkele mogelijke manier gehaald.
                        het modem is nu volledig gereset en je kunt er weer alles mee doen, en ook nog zoals het hoort.
                        conclusie: het is fout gegaan met het omzetten van router- naar bridge-mode.
                        overigens zal een iets langere of kortere kabel, mits cat5E of cat6 niet veel uitmaken, want een goeie ethernet-kabel mag officieel maximaal 100 mtr lang zijn.
                        maar wel blij te zien, dat het opgelost is.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                          Als je de EPC3940 in Bridge Mode zet, valt er ook niets meer in te stellen.
                          Dan is dit modem immers een "domme" router geworden zoals de EPC3212.
                          Alles loopt dan ivia de aangesloten eigen router.
                          Hierin dien je alles te configureren naar wens.
                          Het klopt dat je nu niets meer kan instellen maar dat is de keuze van Delta/Zeelandnet in de aangepaste firmware. Al was het maar dat je nog steeds toegang hebt, niets meer kan instellen maar nog wel de bridgemode kan uit/aanzetten. Zij hebben gekozen in de firmware dat bepaalde opties worden afgeschermd voor de klant die er in de standaard firmware wel in zitten. De helptekst in de modem verraad dat de optie is weggelaten om door de klant de modem vanuit de webinterface zelf in bridge-mode te kunnen zetten en weer terug. Dit is bij andere typen modems ook gewoon mogelijk. Zij hebben bepaald dat je de bridge-optie alleen via de PIP van MyDelta kan uit/aanzetten en niet op de modem zelf. Dit had ik liever gezien.

                          Reageer


                          • #14
                            Braveboy, je kunt het modem nog wel benaderen, via http://192.168.100.1Linda een 100 Mbps verbinding zag. Dit kan komen door bekabeling of simpelweg doordat ze het niet eens werden. En bij 100 Mbps kom je nooit op een 150 Mbps snelheid uit.

                            Lang verhaal kort: mooi dat het nu weer werkt en goed dat je dit met ons deelt

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Braveboy
                              Ik werk met een Linux PC (Ubuntu 16:10) en merk wel dat er een groot verschil is als ik de speedtesten bij Ziggo en Delta doe vanuit de Chrome-browser of vanuit de Firefox browser. Chrome geeft telkens weer veel lagere meetresultaten als Firefox en dan heb ik het over tientallen mbps verschil. Ik vraag me af waarom dit is maar dat ga ik een andere keer uitzoeken en testen.
                              Dag Braveboy,
                              Alweer een tijdje geleden, dit topic, maar vanwege mijn lagere snelheid in Chrome vroeg ik me af of jij daar misschien al een reden voor had gevonden. Ik kom er namelijk niet uit.
                              In Firefox, Internet Explorer en Edge geven de speedtests een normaal resultaat, echter in Chrome wordt na een paar seconden testen de snelheid vrijwel gehalveerd.
                              Enige tips?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X