Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Inloggen en mailen via Zeelandnet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Inloggen en mailen via Zeelandnet

    Gisteren bleek dat na een telefoontje met Zeelandnet mijn adaptor moest worden vervangen en dat ik die kon ophalen bij Verschoore in Vlissingen. De nieuwe adopter aangesloten en nu krijg ik steeds weer de melding van Norton Symantec dat Zeelandnet een verdachte website is en dat die is geblokkeerd. Ook een half jaar geleden is daar discussie over geweest op het Forum. Dat was toen ineens opgelost! Gelukkig maar en ik heb verder geen problemen gehad.
    Nu na de nieuwe adeptor begint de ellende opnieuw. Zeelandnet gebeld en die adviseerde me maar van Norton Symantec af te stappen en een andere virusscanner te installeren. Aardige meneer, maar als conservatieve Zeeuw stap ik niet zo maar even over naar een ander virusscanner, zeker niet als deze goed bevalt. . Al jaren gebruik ik Norton en inmiddels via de aanbieding tot 10 computers. (Dat is natuurlijk niet nodig voor 2 computers, een laptop, een tablet en twee GSM 's, maar je weet nooit)
    Persoonlijk ben ik niet gelukkig met het advies wat de adviseur van Zeelandnet me gaf. Ik wil helemaal niet veranderen. Als echte Zeeuw zweer ik bij Zeelandnet en heb er ook geen behoefte aan om mijn al jaren in gebruik zijnde Norton de laan uit te sturen.
    Mijn vraag: Hoe krijg ik (zonder moeilijke toestanden, ben bijna 77 jaar) Norton Symantec en Zeelandnet weer goed samenwerkend, zonder problemen?
    Dat is mijn uitgebreide relaas voor hopelijk een eenvoudige oplossing.
    Alvast bedankt voor het advies.
    Groeten,
    Britais

  • #2
    Hallo Britais,

    Bedankt voor het bericht en welkom op het forum.

    Wat prettig dat er bij Verschoore een andere adapter aanwezig was!

    Sinds gister hebben wij inderdaad problemen met Norton. De allereerste melding en een stukje uitleg van onze kant is in dit topic terug te lezen.

    De problemen met Norton zijn bekend en inmiddels opgelost. Toch duurt het nog even voordat we weer zonder melding zichtbaar zijn. De melding mag gewoon genegeerd worden, de website is veilig te bezoeken.

    Norton is op zich een prima virusscanner. Veel Zeelandnet/DELTA klanten maken hier gebruik van. Het is dan ook niet nodig om een andere virusscanner aan te schaffen.

    Excuses voor de ontstane overlast!

    Reageer


    • #3
      Bedankt Sandra voor je zeer vlotte reactie,
      Ik wacht rustig af!
      Goed weekend en groet,
      Britais

      Bedankt voor het bericht en welkom op het forum.

      Wat prettig dat er bij Verschoore een andere adapter aanwezig was!

      Sinds gister hebben wij inderdaad problemen met Norton. De allereerste melding en een stukje uitleg van onze kant is in dit topic terug te lezen.

      De problemen met Norton zijn bekend en inmiddels opgelost. Toch duurt het nog even voordat we weer zonder melding zichtbaar zijn. De melding mag gewoon genegeerd worden, de website is veilig te bezoeken.

      Norton is op zich een prima virusscanner. Veel Zeelandnet/DELTA klanten maken hier gebruik van. Het is dan ook niet nodig om een andere virusscanner aan te schaffen.

      Excuses voor de ontstane overlast![/quote]

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Britais
        Gisteren bleek dat na een telefoontje met Zeelandnet mijn adaptor moest worden vervangen en dat ik die kon ophalen bij Verschoore in Vlissingen. De nieuwe adopter aangesloten en nu krijg ik steeds weer de melding van Norton Symantec dat Zeelandnet een verdachte website is en dat die is geblokkeerd. Ook een half jaar geleden is daar discussie over geweest op het Forum. Dat was toen ineens opgelost! Gelukkig maar en ik heb verder geen problemen gehad.
        Nu na de nieuwe adeptor begint de ellende opnieuw. Zeelandnet gebeld en die adviseerde me maar van Norton Symantec af te stappen en een andere virusscanner te installeren. Aardige meneer, maar als conservatieve Zeeuw stap ik niet zo maar even over naar een ander virusscanner, zeker niet als deze goed bevalt. . Al jaren gebruik ik Norton en inmiddels via de aanbieding tot 10 computers. (Dat is natuurlijk niet nodig voor 2 computers, een laptop, een tablet en twee GSM 's, maar je weet nooit)
        Persoonlijk ben ik niet gelukkig met het advies wat de adviseur van Zeelandnet me gaf. Ik wil helemaal niet veranderen. Als echte Zeeuw zweer ik bij Zeelandnet en heb er ook geen behoefte aan om mijn al jaren in gebruik zijnde Norton de laan uit te sturen.
        Mijn vraag: Hoe krijg ik (zonder moeilijke toestanden, ben bijna 77 jaar) Norton Symantec en Zeelandnet weer goed samenwerkend, zonder problemen?
        Dat is mijn uitgebreide relaas voor hopelijk een eenvoudige oplossing.
        Alvast bedankt voor het advies.
        Groeten,
        Britais

        Reageer


        • #5
          Ja Sandra, Vanmorgen belde mij een collega, die hetzelfde ervaart: De melding: "Verdachte webpagina geblokkeerd" (betreft Norton/Symantec contra Zeelandnet.) De (mij en jullie) bekende infobrief,.Deze collega is zeer ontstemd over de gang van zaken en vooral het weigeren door Norton van Zeelandnet.. Ook voor hem is dat de (derde keer(zegt hij) dat dit euvel zich voordoet.
          Ook hij kan geen E-mails meer verzenden naar zijn familie in Spanje en krijgt de (bekende Live Mail melding).
          Bijzonder vervelend dat Norton, die zo goed staat als zeer positieve virusscanner (juist daarom?) dit vervelende bijverschijnsel vertoont.
          Hopelijk kan er spoedig iets aan worden gedaan en kunnen wij weer fijn gebruik maken van ONS Zeelandnet.
          Zo is het echt niet leuk meer!

          Reageer


          • #6
            In het topic wat ik aangaf in mijn vorige post staat een uitleg.
            Dit is een quote uit het topic.

            De Nortin melding betreft een site van een Zeelandnet abonnee. Hierdoor geeft Norton onterecht de melding dat het hele Zeelandnet domein onveilig zou zijn. Je kunt als site-eigenaar bij Norton een re-evaluation aanvragen.

            De Norton site bij Norton om dit te regelen werkt op dit moment niet en daarnaast de ervaring is dat ze er dagen overdoen om alles te heroverwegen. Super onhandig want nu blijven Norton gebruikers onterecht de melding dat zeelandnet.nl onveilig zou zijn
            Ik vind het vervelend om te horen dat er problemen worden ervaren. Het probleem is opgelost alleen nog wel zichtbaar, je kunt de melding negeren en door gaan naar de website. Voor meer informatie kun je echt beter het andere topic erbij pakken. Dan weet je waarom het niet met een klik op de knop opgelost is.

            Voor wat betreft het sturen van e-mails kan men ook gebruik maken van de webmail.
            Windows live mail (icm met windows 10) wordt niet meer ondersteund. Ook hier zijn meerdere topics van en in google kan de collega eea vinden. Als de collega vragen heeft kan hij/zij deze stellen.

            Reageer


            • #7
              Hoi Sandra,
              Ik verwijs naar het vorige bericht. Heb (omdat ik een nogal vrij druk E-mailverkeer heb) Zeelandnet gebeld en blijkt dat een medewerker van Zeelandnet, die me overigens zeer keurig te woord stond, dat er geen oplossing is (althans niet die ik begrijp) voor mijn problemen. Hij kwam met diverse, voor mij veel te technische oplossingen. Maar even zo goed, goed bedoeld!!
              De kernen:
              Zeelandnet geeft constant aan dat de "verdachte webpagina is geblokkeerd".
              Mijn Live Mail contacten kunnen niet worden verzonden/en of ontvangen en verwijst dan naar Zeelandnet.
              Er zou van Zeelandnet Forum iets aan worden gedaan, maar dat moest zijn tijd hebben. Intussen mis ik wel diverse E-mails,.
              E-mails verzenden en ontvangen lukt dus niet.
              G-mail wil soms wel lukken. Moet ik nu Zeelandnet vaarwel zeggen en helemaal overgaan naar g-mail? Dat strookt niet met mijn zeeuwse gevoel.
              Ik heb nu een probleem en hoe los ik dat op???? Andere provider? Ik weet het niet meer. Heel graag een oplossing.
              Groet,
              Britais !

              Reageer


              • #8
                Britais, heb je mogelijkheid om Norton opnieuw te installeren ? Zo ja, pak eerst een ander gratis pakket(mcafee,eset,anders), kijk dan of je kunt mailen en ontvangen.En vervolgens terug naar Norton.

                Dit heeft het opgelost bij een collega van mij begin dit jaar. (deze keer ben ik het wel eens met zeelandnet, stap af van norton).

                Reageer


                • #9
                  Hallo Britais,

                  Heb je de tip van vwrangry uitgeprobeerd?
                  Wat was daarvan het resultaat.

                  Reageer


                  • #10
                    Nee, dat heb ik als wat minder technisch begaafd persoon niet gedaan. Ik ben bang dat ik de zaak "in het honderd" stuur !
                    Ook is gebleken dat Windows Live Mail (die nog steeds dwars zat) problemen gaf.
                    We hebben in dit geval Glitch ingeseind om alles weer op orde te brengen en meteen Live Mail te vervangen door met Windows Mail. Zal wel een paar centen kosten, maar het is niet anders.
                    Ik ben bang dat ik met mijn verwijderen, installeren en noem maar op de zaak helemaal een verkeerde weg in ga sturen. In ieder geval bedankt voor je reactie en ik houd je op de hoogte!
                    Groeten,
                    Britais

                    Heb je de tip van vwrangry uitgeprobeerd?
                    Wat was daarvan het resultaat.[/quote]

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X