Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

internet snelheid niet halen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • internet snelheid niet halen

    ik heb TV & Internet Premium dus verwacht een internet snelheid die ik betaal. helaas haal ik nog geen 100 Mbps in plaats van de 150.
    router,pc en kabels zijn geschikt voor de snelheid, maar nog haal ik de snelheid niet.
    hoe kan dit komen . heb nog een oude modem, heeft het daar misschien iets mee te maken ?

  • #2
    Hallo mischaenco,

    Welkom op het forum.
    Wil je e-mail sturen naar [email protected]?
    Vermeld daarin je klantnummer, adres gegevens en de vraag/klacht. Vermeld ook hoe je de snelheid hebt getest en welke snelheden je precies haalt. Wij gaan dan aan de slag om uit te zoeken waar het probleem vandaan komt.

    Reageer


    • #3
      heb een mail gestuurd. hopelijk word het op gelost.
      mvg

      Reageer


      • #4
        mischaenco,

        Ik zag dat je modem 35 dagen online stond, die heb ik even opnieuw opgestart, een snelheidstest op je modem laat bij mij 153,8 Mbps zien.
        Verder zie ik een TP link router met een Gigabit poort er achter staan, weet je zeker dat de achterliggnde pc geen 100 Mbit kaart heeft?
        Test anders een met de pc rechstreeks op het modem, dan kunnen we dat gelijk uitsluiten

        Reageer


        • #5
          heb nu met een router van vrienden geprobeerd . die gaf 95 mbps download snelheid en 15 mbps upload.
          dit was ook met een router die tot 300 mbps kon . bekabeld geeft hij wel 150 mbps.
          mijn laptop is een GP70 2PE LEOPARD en heeft Wireless LAN 802.11 ac

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door mischaenco
            heb nu met een router van vrienden geprobeerd . die gaf 95 mbps download snelheid en 15 mbps upload.
            dit was ook met een router die tot 300 mbps kon . bekabeld geeft hij wel 150 mbps.
            mijn laptop is een GP70 2PE LEOPARD en heeft Wireless LAN 802.11 ac
            Dan krijg je dus wel de internetsnelheid waar je voor betaalt. WiFi snelheid is afhankelijk van heel veel andere factoren, als je daar 100 op haalt mag je zeker niet mopperen. Nouja, mag wel, maar het is wel een beetje onredelijk.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door mischaenco
              heb nu met een router van vrienden geprobeerd . die gaf 95 mbps download snelheid en 15 mbps upload.
              ... bekabeld geeft hij wel 150 mbps.
              Wij kunnen alleen garanties geven op de snelheid via een bekabelde verbinding. Dit komt omdat een Wifisignaal door externe factoren gedempt (verstoord) kan worden. Op deze externe factoren hebben wij geen invloed en kunnen deze dus niet wegnemen. 95 Mbps via de Wifi is een mooie snelheid.

              Omdat je via een bekabelde aansluiting wel gewoon 150 Mbps haalt kunnen wij eigenlijk wel aangeven dat je verbinding inorde is.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door mischaenco
                heb nu met een router van vrienden geprobeerd . die gaf 95 mbps download snelheid en 15 mbps upload.
                dit was ook met een router die tot 300 mbps kon . bekabeld geeft hij wel 150 mbps.
                mijn laptop is een GP70 2PE LEOPARD en heeft Wireless LAN 802.11 ac
                Wellicht is je netwerkkaart niet snel genoeg en gelimiteerd op 100 mbps.
                Met een snellere kaart zijn hogere snelheden haalbaar dan 100 mbps
                [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Rinus
                  Wellicht is je netwerkkaart niet snel genoeg en gelimiteerd op 100 mbps.
                  Met een snellere kaart zijn hogere snelheden haalbaar dan 100 mbps
                  Als dat aan de orde zou zijn, dan werd er via een bekabelde verbinding geen 150 Mbps gehaald. Daarnaast wordt er aangegeven dat er een WLAN 802.11 ac kaart aanwezig is. Die moet snel genoeg zijn.
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer


                  • #10
                    ik ga een nieuwe router bestellen daarmee heb ik de grootste oorzaak te pakken denk ik

                    Reageer


                    • #11
                      Hi Rinus,

                      Op welk netwerk doe je de speedtest? Heb je de keus tussen 2.4 of 5 GHz?

                      Thuis heb ik beide. Op de 2,4 GHz haal ik ca. 90 mbps en op de 5 GHz haal ik met Wifi 153 mbps met mijn telefoon.

                      Reageer


                      • #12
                        Ik heb ook nog een reactie gegeven op de e-mail die we hebben ontvangen. Hopelijk kan je daar mee uit de voeten!

                        Reageer


                        • #13
                          Neem een cat6 kabel is je probleem opgelost en cat5 kabel gaat maar tot 99mb per seconde

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door buizerd
                            Neem een cat6 kabel is je probleem opgelost en cat5 kabel gaat maar tot 99mb per seconde
                            Het heeft geen zin om te reageren op een discussie van een jaar oud, buizerd
                            (Daarnaast is het niet waar wat je schrijft, maar laten we het laten rusten.)

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                              Oorspronkelijk gepost door buizerd
                              Neem een cat6 kabel is je probleem opgelost en cat5 kabel gaat maar tot 99mb per seconde
                              Het heeft geen zin om te reageren op een discussie van een jaar oud, buizerd
                              (Daarnaast is het niet waar wat je schrijft, maar laten we het laten rusten.)
                              Weet je dat zeker want heb de bewijzen hier op me pc staan

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X