Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet instellen op mijn router.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet instellen op mijn router.

    Ik heb een andere router (Sitecom X8 AC1750 WLR-8100 v1 002).

    Om het internet in te stellen moet ik een aantal gegevens invullen. Hierbij staat aangegeven dat bij onduidelijkheid ik de provider moet benaderen, dus bij deze.

    Ten eerste krijg ik de keus tussen IPv4 of IPv6. Ik heb begrepen dat ik voor IPv4 moet kiezen

    Hij vraagt daarna om een "login method"
    Hierbij kan ik kiezen uit:
    Static IP Address
    Dynamic IP Address
    PPP over Ethernet
    PPTP
    L2TP
    Russia L2TP
    DS-Lite

    Elk van deze opties brengt weer een hoop eigen opties met zich mee. Kan iemand mij vertellen welke methode ik moet gebruiken, en wat ik dan daarbij moet invullen.

    MVG,

    Niek

  • #2
    Kun je niet 'spieken' bij de instellingen van je oude router?
    De kretologie en instellingen zullen hetzelfde moeten zijn waarschijnlijk.....
    [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

    Reageer


    • #3
      Gedaan. Mijn vorige router staat op Dynamic IP Address.

      Dan vraagt hij nog om een hostname en een mac address. Het mac address mocht ik klonen, neem aan dat dat dan juist is? Van een hostname kan ik niks vinden

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door turelio115
        Gedaan. Mijn vorige router staat op Dynamic IP Address.

        Dan vraagt hij nog om een hostname en een mac address. Het mac address mocht ik klonen, neem aan dat dat dan juist is? Van een hostname kan ik niks vinden
        Terug zetten naar fabrieksinstelling. Dynamic adress en niets klonen, dat heeft te maken dat vroeger de provider je toegang gaf via je mac adres van je netwerkkaart, staat je modem in bridge-mode?

        Reageer


        • #5
          Wat Duncan zegt: zet je modem in bridge mode via de PiP, start het modem opnieuw, zorg dat je router een beschikbare verbinding gebruikt via DHCP, start ook deze opnieuw en alles zou moeten werken.

          Reageer


          • #6
            Geen idee waarom. Maar ineens werkte alles als een zonnetje. Ik heb echt letterlijk niks veranderd. Ach. ik zal er niet over klagen :P

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X