Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

primair emailadres wijzigen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • primair emailadres wijzigen

    Wegens het ontvangen van veel ongewenste email,reclames,spam (ca 15 -20 per dag) met bovendien troj.merries,wil ik mijn primaire emailadres wijzigen.Het hebben van een alternatief adres werkt niet omdat al mijn correspondentie met bijbehorend primair adres al aanwezig is op de vele adreslijsten van derden en ook in verkopen van adressen worden verwerkt.

    Het antwoord van een telefoniste van Zeelandnet was,dat dit niet kon! Het waarom kon niet worden vermeld,behoudens,dat wanneer je klant werd er een primair adres werd gegeven en dat kon niet veranderd.

    Toen ik aanvoerde,dan me eerst maar af te melden als klant en vervolgens weer aanmelde,kon ook niet want je had een abt.dat nog niet was afgelopen;wat een service is dat.

    Graag een positievere reactie zou ik heel graag vernemen;het overstappen naar een andere webserver zou ik liever niet doen,ik ken zeelandnet nu al 15 jaren .

  • #2
    Oktagon,
    Allereerst de vraag of je een Spamfilter hebt ingesteld.
    Zo niet, is het SpamFilter voor bijna alle abonnementen gratis.
    Zo ja, lees ea nog eens na aan de hand van dit sticky: https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-1...andnet-in-1980
    Mogelijk kan dit bijgesteld worden.

    Maar waarom maak je geen nieuw secondair mailadres aan en haal je mail hierin op.
    Laat aan de hand van je oude adresboek weten dat je een nieuw mailadres hebt.

    Dan heb je toch ook een nieuw mailadres.

    Reageer


    • #3
      Ik gebruik / gebruikte geen secundair mailadres,ondanks dat ik er al een heb. Mijn primair adres is bekend en wordt dus door onbekenden/ongewensten gebruikt.Het primaire adres is door adressen-transacties al in vele onbekende handen gevallen;dat is toch wel bekend bij zeelandnet.
      Het argument om een secundair adres te gebruiken is onjuist;alle ontvangers en copieerders van het primaire adres vallen niet uit bij het gebruik van een secundair adres.:@

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          Oktagon, ik denk dat je twee situaties door elkaar haalt. Ik zal ze beschrijven.

          1. Op je huidige mailbox een extra e-mailadres toevoegen. Dan krijg je de mail naar het hoofd-adres en het nieuwe e-mailadres door elkaar binnen. En krijg je nog steeds je spamberichten.

          2. Een nieuwe mailbox aanmaken, los van de oude. Deze geef je een nieuwe naam. De spamberichten die aan het hoofd-mailadres gericht zijn komen binnen in de andere mailbox. Die open je niet meer in je e-mailprogramma, hooguit nog via de webmail.

          Met optie 2 zou je uit de voeten moeten kunnen. Hoef je je abonnement niet voor op te zeggen. Houd er wel rekening mee dat aankondigingen van ZeelandNet, zoals over onderhoud en facturen, naar het hoofd-mailadres worden gestuurd. Voor zover ik weet is dat niet anders in te stellen (zou mooi zijn als dat een keer mogelijk zou worden).

          Is dit inderdaad wat je bedoelt?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door oktagon
            Graag een positievere reactie zou ik heel graag vernemen;het overstappen naar een andere webserver zou ik liever niet doen,ik ken zeelandnet nu al 15 jaren .
            Als je zou overstappen ben je sowieso je emailadres kwijt, en dan klopt het adresboek van derden dus ook niet meer.

            Reageer


            • #7
              Oktagon, ik gebruik "MailWasher Pro" dan kijk je vooraf in je mail en kan je de ongewenste mails verwijderen. Na 1 paar weken verdwijnen dan die mails. 1 tip, klik niet op elke link en gebruik na elke internet-sessie ccleaner. (gratis download).Verwijderd al die tracking-coockies. (EN VULPEN, Hou toch op met die onzinnige opmerkingen. Wil jij je alleen maar je reactie / badge score beter maken? Ervaren??????)

              Reageer


              • #8
                Hier gebruik ik Thunderbird, die heeft een zelf-lerend spam filter ..............

                Reageer


                • #9
                  Met welk programma haal je eigenlijk je mail op, Oktagon?
                  Veel Spam wordt inderdaad ook door programma's als MS Outlook onderschept.

                  Het door r0n aangegeven programma is sowieso aan te raden als vervanger voor Windows Live Mail: https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/

                  Verder zit er in de beveiligingssoftware ( alles-in-1) tegenwoordig ook vaak een Spamfilter.
                  Dan heb je nog het eerder genoemde SpamFilter van ZeelandNet.

                  Met al die opties moet het toch mogelijk zijn je primaire mailadres schoner te krijgen.

                  Reageer


                  • #10
                    Dat zijn inderdaad allemaal goede opties om uit te proberen! Daar heeft niet alleen Oktagon iets aan maar ook andere lezers.
                    In dit geval hebben we het in samen spraak met Oktagon opgepakt.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X