Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Bridgen poort 50/60 Modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Bridgen poort 50/60 Modem

    Ik ben door de Klantenservice doorverwezen naar dit forum, ondanks het feit dat Zeelandnet aangeeft dat Bridgen door hen zelf moet worden uitgevoerd..
    Sinds de installatie in februari van het nieuwe modem wordt het signaal niet doorgegeven van mijn Fritzbox met als gevolg dat ik onbereikbaar ben op mijn vaste lijn, zelf bellen lukt wel.
    Ik moet ieder dag mijn telefoon resetten en dan is het voor een uurtje ok, daarna weer zelfde probleem.
    Mijn telefoonprovider heeft alles gecheckt en beweert dat het probleem ligt bij de instellingen van mijn Modem waarbij poort 50/60 ?moet worden vrijgesteld voor doorgifte signaal. Misschien een simpele zaak maar kan iemand me daarbij helpen hoe ik dat moet uitvoeren??

  • #2
    Had je al eens op het Forum gekeken?
    Bijv. hier: https://forum.zeelandnet.nl/internet...erkt-niet-2224

    Bridge Mode kan je ook instellen in je PIP, maar naar ik begrepen heb, is Bridge Mode op dit moment niet in te stellen. Niet door de Klantenservice noch zelf.

    Of kan het inmiddels weer?

    Reageer


    • #3
      In ieder geval bedankt voor je response...
      Nee ik had nog niet op het Forum gekeken.. inmiddels wel dus, maar heb hier echt geen kaas van gegeten...

      Reageer


      • #4
        Hoi Hoekie,

        Welkom op het forum.

        Volgens mij is je vraag: Hoe zet ik poort 50/60 open?

        Dit is inderdaad een onderdeel wat niet door DELTA wordt ondersteund. Wel kan ik je in de juiste richting helpen.
        De bovenstaande poorten kun je aanpassen via het tabblad Applications & Gaming.

        Inloggen in het modem doe je via http://192.168.11.1
        De standaard inlog gegevens zijn:
        Username: beheer
        Password: zeelandnet

        Wat je allemaal op het modem kunt aanpassen vind je op deze pagina.

        Wil je laten weten of daarmee je probleem opgelost is?

        Reageer


        • #5
          Verder geen verstand van VOIP, maar waarschijnlijk wordt hier poort 5060
          open zetten bedoelt.

          Reageer


          • #6
            Dankjewel Sandra..
            Ik heb je aanwijzingen opgevolgd...maar kom uiteindelijk op de pagina waar Zeelandnet aangeeft dat Bridgen aan of uitzetten door hen zelf moet worden uitgevoerd en daar heb ik met hun vanmorgen uitgebreid over gesproken en het enige wat ze wilden doen is me doorverwijzen naar dit forum, dus de cirkel is gesloten..

            Reageer


            • #7
              Dankjewel Mapje,

              denk dat je gelijk hebt, poort 5060 zal hiermee bedoeld worden, weet ik dat ook weer.. maar Zeelandnet moet dat doen en dat willen ze niet, vandaar dat ik hier aan het surfen ben...

              Hoekie

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Het modem is in de bridgemodus geplaatst. Alleen de eerste poort werkt nu nog.

                  Overigens is het open zetten van de poorten op het modem niet meer mogelijk. Het modem is nu alleen nog maar een doorgeefluik voor het internet signaal. Je kunt nu alleen nog maar in de Fritzbox een poort open zetten, hoe dat in zijn werk gaat, geen idee

                  Reageer


                  • #10
                    Werkt Bridge Mode inmiddels weer, Sandra_?

                    Reageer


                    • #11
                      Hoi Sandra,
                      Heb weer internet, telefoon uitgaand werkt niet (in gesprekstoon), ingaand wel..

                      Hoekie

                      Reageer


                      • #12
                        Goed van je te horen Hoekie, ik maakte me al zorgen.
                        Het internet signaal komt ig binnen, dus deze wordt goed doorgegeven naar de Fritzbox.

                        Daarna durf ik echt niet te zeggen waar het aan ligt Hoekie.
                        Wellicht telefoon even van het stroom af halen, tel kabel los, telefoon op stroom en de kabel weer terug plaatsen. Anders toch nog maar eens contact opnemen met Fritzbox?
                        Ik zag op de website dat ze een chatfunctie hebben

                        Reageer


                        • #13
                          Hoekie, controleer de softwareversie eens als je op de Fritz!box ingelogd bent. Rechtsboven zie je misschien een melding staan met de vraag 'Update?', voer die update in dat geval ook uit. Voor de meeste courante apparaten is de actuele software-versie bijvoorbeeld 6.50, 6.51 of 6.52.

                          In geval er geen update beschikbaar is (ook niet via System / Update / ...) start dan in elk geval de Fritz!box opnieuw op.

                          Als uitgaande telefonie daarna nog niet werkt, kijk dan de kiesregels na. Misschien wordt niet de juiste verbinding gekozen voor de gesprekken. Bij de instellingen van je telefoonnummer(s) kun je ook een voorloopcode zien (bijvoorbeeld *120# of *121# of *122#). Als je die voorloopcode intoetst en dan een nummer, werkt het dan wel?
                          En heb je ook al geprobeerd om een heel nummer in te toetsen (niet 123456 maar 0118123456)?

                          Ik hoor graag of je hiermee verder komt ik ben een fan van AVM producten. Deze week had ik toevallig een kapotte repeater en ik blijk er gewoon vijf jaar garantie op te hebben dus ik krijg 'n nieuwe.

                          Reageer


                          • #14
                            Hoi Sandra..
                            Nog bedankt voor je hulp gisteren, sinds vanmorgen werkt ook de uitgaande lijn weer!
                            De beveiliging van mijn nieuwe IP adres moest er nog afgehaald worden en dat is inmiddels gebeurd.
                            Dus ik ben tevreden,
                            Groet,
                            Hoekie

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X