Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

verbindingen internet nieuwe modem 3940

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • verbindingen internet nieuwe modem 3940

    Sinds vorige week is er en nieuwe modem geplaatst (3940) mijn internet verbinding met kabel is prima 151mbs/14mbs via de wifi heb ik dan 80mbs en 11.5mbs tot enkele meters van het modem.
    Maar als ik naar mijn keuken loop ongeveer 10m ( 2deuren en een muur)dan is het knudde (14mb/12mb) ping is 15
    kan ik hier zefl iets aan doen bv losse wifi extra op modem aan sluiten of sterkere wifi op modem ipv wifi van sisca 9340 of is er nog een mogelijkheid om zonder zicht bare kabels iets te doen bv via stopcontact
    ik probeer namelijk tv te kijken in mijn keuken probeer het via croom casting lukt een beetje maar niet zo handig ik dacht dat is misschien een oplossing maar ook niet dus
    graag zou ik een goede verbinding hebben mijn iphones lukken nog wel misschien een moeilijke vraag
    maar ja ik zou ook als alternatief via coax kabel kunnen proberen maar ja 15m door muren is niet zo handig dus daarom mijn vraag een sterkere wifi zou dat kunnen

  • #2
    Zie: https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren
    delta heeft voor deze problematiek een hele pagina per wifi/modem opgezet.

    Zo zie je dat ook de EPC3940 niet altijd de gewenste Wifi-verbinding tot stand kan brengen.
    Wifi snelheid wordt ook niet gegarandeerd zoals de Lanverbinding.
    Het meest betrouwbare is een Lanverbinding.
    Wifi is complex en kan verstoord worden door vele factoren, maar daar weet je inmiddels alles van ( muren-plafonds-afstand-storende draadloze apparaten-kanalen).

    Wil je geen cables, denk dan eens aan een wifirepeater.
    Toevallig vandaag een artikel over de beste 17 wifirepeaters : http://computertotaal.nl/artikelen/o...eaters-getest/

    Persoonlijk ga ik nog steeds voor bridge mode met een eigen router op de voor mij meest gunstige plek. Daar is inderdaad een kabel voor nodig, maar dat geeft mij zowel LAN als Wifi op de gewenste plekken.
    Een goede snelle router icm met voor wifi een usb a/c netwerkkaartje op het 5ghz netwerk en het loopt als een trein.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Ptrol
      Persoonlijk ga ik nog steeds voor bridge mode met een eigen router op de voor mij meest gunstige plek. Daar is inderdaad een kabel voor nodig, maar dat geeft mij zowel LAN als Wifi op de gewenste plekken.
      Een goede snelle router icm met voor wifi een usb a/c netwerkkaartje op het 5ghz netwerk en het loopt als een trein.
      Ptrol, zou je over jouw opstelling iets meer kunnen vertellen?
      Eventueel welke afstand modem router bij bridge mode mogelijk is, info router en welk extra kaartje voor 5gh?
      (Of welke juist niet)

      Ben afgelopen week ook aan het rondkijken, o.a. nieuwe router en evt. Iets om 5ghz te versterken
      Helaas staat het even in de wacht aangezien aanzetten bridge mode op het moment niet werkt bij Zldnet :/

      Reageer


      • #4
        Even aanvullen, ik heb geen EPC3925 noch 3940, maar een oude EPC3212.
        Zet je de EPC392 of 3940 in bridge mode dan heb je dus dezelfde situatie.
        Mijn abo is een alles-in-1 Premium.

        Ik heb vanuit mijn meterkast een kabel naar de ie verdieping ( 10 m).
        Daar staat mijn router. Niet eens een heel moderne (Netgear N750 WNDR4300). Deze heeft zowel een 2.4 als 5 ghz netwerk. Van hieruit loopt alles bekabeld, dan wel via WIFI.
        Daar waar mogelijk gebruik ik 5ghz netwerk in gebruik. Op laptops welke geen al-te-snelle wifi hebben, heb ik een usbAV430 (Fritz!WLan) aangesloten
        Uitermate tevreden.

        Werkt BridgeMode niet op de wifi-modems van ZeelandNet?
        Op zowel de epc3925 als 3940?
        Is dat ergens bekend gemaakt?

        Reageer


        • #5
          Duidelijk Ptrol! Dankjewel.
          Gaat hier ook om bovenverdieping.
          Ga eerst proberen met andere router, die ook 5ghz ondersteund.
          USB oplossing voor laptop hopelijk dan niet nodig, maar kan dan altijd nog Thx.

          Nee bridge mode aanzetten werkt op het moment niet.
          Aangezien ik steeds foutmelding kreeg, begin vd week helpdesk gebeld en daar lukt het momenteel ook niet om bridge aan te zetten.
          Zou een mail krijgen wanneer hij weer 'aan' kan. Hopelijk lukt het hun deze week nog...

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Klopt Frans, heb het getest op diverse divices, vind eigen router sowieso fijner

              Al wat bekend over weer werkende bridge mode? (Heb 3940)

              Reageer


              • #8
                ja dat is zo maar ja mijn vraag is meer hoe kan ik het als niet pc techneut het verbeteren kan ik bv een wifi versterker/repeater of iets dergelijks plaatsen ? en hoe en wat is er mogelijk( ik geef zeelandnet geen schuld) maar ik wil gewoon een goede verbinding en dat is best moeilijk zonder kabels maar ik ga op pad misschien een of ander bedrijf dat mij kan helpen dan kan ik zien of het interessant is om te laten aansluiten
                of kan je ook een sterkere wifi roater via de epc 3940 aansluiten
                alvast bedankt voor jullie meedenken

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door jackvdriel
                  ja dat is zo maar ja mijn vraag is meer hoe kan ik het als niet pc techneut het verbeteren kan ik bv een wifi versterker/reapieter of iets dergelijks plaatsen ? en hoe en wat is er mogelijk( ik geef zeelandnet geen schuld) maar ik wil gewoon een goede verbinding en dat is best moeilijk zonder kabels maar ik ga op pad misschien een of ander bedrijf dat mij kan helpen dan kan ik zien of het interessant is om te laten aansluiten
                  of kan je ook een sterkere wifi roater via de epc 3940 aansluiten
                  alvast bedankt voor jullie meedenken
                  Hoi Jackvdriel,

                  Ik denk dat je het beste eens kunt kijken naar Devolo Powerlan adapters. Die maken verbinding met je router via het stroomnet, en zo kun je dus op verschillende plaatsen in huis WiFi accesspoints ophangen. Als je die dezelfde netwerknaam geeft als je router, dan pakt je computer/laptop/tablet altijd de sterkste.

                  Kijk eens bij deze link.

                  Reageer


                  • #10
                    Hallo jackvdriel,

                    Heb je een antwoord gevonden op de vraag die je gesteld hebt?
                    Zo ja, Wil je dan op het beste antwoord klikken?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Sandra_
                      Hallo jackvdriel,

                      Heb je een antwoord gevonden op de vraag die je gesteld hebt?
                      Zo ja, Wil je dan op het beste antwoord klikken?
                      ja ik denk dat ik voor de Devola power lan via stopcontact ga maar ik moet eerst even nog wat uitproberen ik krijg momenteel alleen de zender van NPO via chromecasting en niet de zenders van Delta ondanks dat het symbool er bij staat maar dat zal best aan de verbinding liggen (modem eens iets hoger plaatsen ??)als het allemaal werkt probeer ik het mee te delen mischien hebben er dan meer mensen iets aan

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X