Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internetsnelheid wordt niet gehaald (400mbps)

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internetsnelheid wordt niet gehaald (400mbps)

    De aangeleverde internetsnelheid van zeelandnet is 400Mbs en dat klopt op ieder laptop die we aansluiten behalve op mijn laptop.
    Daar is de snelheid de helft en die snelheid loopt langzaam terug tot soms 10Mbps.
    De oorzaak zit dus in die vrij nieuwe laptop.
    Omdat de netwerkkaart 100Mbps aankan is er al een TP-link van 1000Mbps in de USB3 poort gestoken via welke de internetkabel nu op de laptop is aangesloten.
    Wie weet raad?
    Ik weet geen raad, ik heb hetzelfde probleem, maar ik haal ook de 400Mbps niet, zelfs niet op een nieuwe laptop rechtstreeks met kabel. doorgaans haal ik ongeveer bekabeld 200 Mbps en Wifi 100 Mbps, Ik heb daar geen problemen mee, maar ik ben wel benieuwd of het beter kan, en hoe.
    Wie weet raad?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door simonjan
    Ik weet geen raad, ik heb hetzelfde probleem, maar ik haal ook de 400Mbps niet, zelfs niet op een nieuwe laptop rechtstreeks met kabel. doorgaans haal ik ongeveer bekabeld 200 Mbps en Wifi 100 Mbps, Ik heb daar geen problemen mee, maar ik ben wel benieuwd of het beter kan, en hoe.
    Wie weet raad?
    Hoi Simonjan,

    Dat is dus niet hetzelfde probleem, want deze klant haalt de 400 wel op andere apparaten.

    Dus ik zet jouw bericht even in een eigen topic. Ik zie dat je een EPC3940 hebt staan, in bridge mode. Haal je de snelheid wel als je de computer rechtstreeks op de modem aansluit?

    Reageer


    • #3
      Hoi Frans,
      Nee, ik haal de snelheid niet, ik heb zelfs een ssd hd ingebouwd in mijn laptop, daar is de laptop wel veel, heel veel sneller van geworden, maar de snelheid bleef rond de driehonderd, met 6e utp kabel van anderhalve meter rechtstreeks op de EPC 3940 aangesloten.
      Op tweede laptop haal ik de helft, op zelde manier gemeten.

      Reageer


      • #4
        Hallo Simonjan,

        een ssd kan voor een hogere snelheid van de computer zorgen, maar staat los van de maximum snelheid van het internet. Hiervoor is de netwerkadapter verantwoordelijk. Kan je nagaan welke hier in zit en wat de maximum snelheid is van deze adapter? Het kan soms helpen om de drivers hiervoor te updaten.

        Reageer


        • #5
          Een collega van u zei dat de lees en schrijf snelheid van de Hd invloed heeft op de snelheid, ik heb het zelf niet verzonnen, maar ik heb er geen spijt van want de laptop is vele malen sneller geworden.
          De adapters zijn Broadcom Netlink Gigabit Ethernet 18-08-2015 en Atheros AR5B97 WNA 12-03-2015

          Reageer


          • #6
            Het maakt alles wel een stukje soepeler, ja!

            Kijk anders eens onder Apparaatbeheer bij de Netwerkadapters om deze bij te werken (de drivers) of zoek deze even op via Google.

            Reageer


            • #7
              Hoi Tim,
              Dat heb ik al gedaan, vandaar de vrij recente updates, ik moet daar wel bijzeggen dat mijn laptop een acer aspire7551G niet wordt ondersteunt door windows10, ik heb dus via google updates gevonden. dat werkt wel.
              ik ga nu nog ander kabels proberen ik heb nu cat5e cca, ik ga proberen met cat6a SFTP.

              Reageer


              • #8
                Goed om te zien dat het al gelukt is om de drivers te updaten. Een cat6 utp-kabel kan ook verbetering brengen.
                Persoonlijk zag ik ook vreemde dingen met de laatste update van Windows 10 bij mij thuis. Beetje ongevraagd drivers voor je Energiebeheer verwijderen en dat soort grappen. :?

                Reageer


                • #9
                  Gokje - zet IPv6 op je netwerkkaart uit en probeer het dan nog eens?
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X