Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet snelheid 400 mbps maar niet op 1 apparaat.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet snelheid 400 mbps maar niet op 1 apparaat.

    De aangeleverde internetsnelheid van zeelandnet is 400Mbs en dat klopt op ieder laptop die we aansluiten behalve op mijn laptop.
    Daar is de snelheid de helft en die snelheid loopt langzaam terug tot soms 10Mbps.
    De oorzaak zit dus in die vrij nieuwe laptop.
    Omdat de netwerkkaart 100Mbps aankan is er al een TP-link van 1000Mbps in de USB3 poort gestoken via welke de internetkabel nu op de laptop is aangesloten.
    Wie weet raad?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Bert46
    De aangeleverde internetsnelheid van zeelandnet is 400Mbs en dat klopt op ieder laptop die we aansluiten behalve op mijn laptop.
    Daar is de snelheid de helft en die snelheid loopt langzaam terug tot soms 10Mbps.
    De oorzaak zit dus in die vrij nieuwe laptop.
    Omdat de netwerkkaart 100Mbps aankan is er al een TP-link van 1000Mbps in de USB3 poort gestoken via welke de internetkabel nu op de laptop is aangesloten.
    Wie weet raad?
    Hoi Bert46,

    Het is duidelijk een probleem in de laptop zelf. Wellicht is er een verkeerde driver geinstalleerd. Wat voor merk/type laptop is het precies?

    Reageer


    • #3
      Het is een HP Pavillion met Windows 10.
      64bits, AMD A4-6210 APU, 6Gb geheugen, 100Mbps netwerkkaart nu aangesloten via een TP Link UE300.

      Reageer


      • #4
        Drivers kan je vinden via: http://support.hp.com/nl-nl/drivers
        Vaak is het ook mogelijk om deze zelf te updaten via Apparaatbeheer en dan bij Netwerkadapters.

        Is de TP-link een WiFi dongle of is het een eigen router en is de laptop met utp-kabel aangesloten?

        Reageer


        • #5
          De laptop is met de router verbonden met een draad die in de TP-link is aangesloten.
          Maar via die verbinding hebben alle laptops een prachtig snelle verbinding........behalve mijn laptop. Die loopt steeds weer terug naar 20 en soms 10Mbps....

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bert46
            De laptop is met de router verbonden met een draad die in de TP-link is aangesloten.
            Maar via die verbinding hebben alle laptops een prachtig snelle verbinding........behalve mijn laptop. Die loopt steeds weer terug naar 20 en soms 10Mbps....
            Is dat toevallig een USB 2 poort?

            Reageer


            • #7
              Nee het is wel een USB3

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Bert46
                Nee het is wel een USB3
                Probeer die TP Link USB dongle eens op een ander apparaat.

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Omdat Bert46 geen reactie meer stuurt lijkt mij dat het probleem is verholpen. Het topic wordt daarom ook als beantwoord gemarkeerd.
                    A prudent question is one-half of wisdom

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X