Weet iemand hoe je internettoegang blokkeertijden kan instellen per mac adres?
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Kan ik de internet toegang blokkeren op een EPC3940
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Ja inderdaad alles is potdicht van het modem vindt ik wel jammer als je bij ander providers kijk zoals ziggo staan alle functie's open bij me zus dr modem ook die heeft ook het zelfde modem daar is alles beschikbaar.
Heb eigelijk nooit gelezen wat de redenen hiervan is mischien kan een zeeland medewerker hier eens antwoord op geven.
Reageer
-
De reden dat bepaalde functies niet werken/uitgeschakeld zijn is om te zorgen dat mensen hun verbinding niet verliezen door dat ze gaan rommelen met de instellingen van het modem en dit vervolgens zelf niet kunnen herstellen. Het gebeurt al vaak dat mensen bijvoorbeeld de DHCP in het modem uitschakelen en daardoor het internet niet meer op kunnen. Vervolgens moeten wij dat weer oplossen. Dat doen we overigens graag hoor, maar liever zorgen we ervoor dat het voorkomen wordt.
Wanneer je echt dit soort geavanceerde instellingen wilt maken ben je sowieso beter af met een losse router.A prudent question is one-half of wisdom
Reageer
-
Dat is echt de keus van ZeelandNet, Matthijs. Je zou ook kunnen zeggen: 'werkt het niet meer dan zetten we hem terug naar fabrieksinstellingen, meer support leveren we niet'.
Dat scheelt veel klanten zo een paar honderd euro voor de aanschaf van een losse router.
Als andere providers dit kunnen, zou ZeelandNet dat toch ook moeten kunnen? De mensen waarvan de klantenservice bang is dat ze met de instellingen gaan rommelen, zullen dat vast niet doen.
Of je maakt twee profielen, waarbij het 'geen support' profiel op aanvraag kan worden geactiveerd (via de PiP natuurlijk, want dan blijft het self-service).
Misschien iets voor de productmanager?
Reageer
-
Die gedachte is niet meer van deze tijd. De prijzen zijn al flink aan het dalen. Voor een paar tientjes zijn er genoeg routers met 5ghz ondersteuning en gbit poorten.
Zie bijvoorbeeld tweakers.net http://tinyurl.com/hh5juor
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoeDat is echt de keus van ZeelandNet, Matthijs. Je zou ook kunnen zeggen: 'werkt het niet meer dan zetten we hem terug naar fabrieksinstellingen, meer support leveren we niet'.
Dat scheelt veel klanten zo een paar honderd euro voor de aanschaf van een losse router.
Als andere providers dit kunnen, zou ZeelandNet dat toch ook moeten kunnen? De mensen waarvan de klantenservice bang is dat ze met de instellingen gaan rommelen, zullen dat vast niet doen.
Of je maakt twee profielen, waarbij het 'geen support' profiel op aanvraag kan worden geactiveerd (via de PiP natuurlijk, want dan blijft het self-service).
Misschien iets voor de productmanager?
Het aanmaken van twee verschillende profielen voor het modem zal denk ik ook niet gebeuren. Hoewel ze dan bijna hetzelfde zijn, zijn het toch twee profielen die je moet onderhouden bij updates en dergelijke, wat weer extra kosten met zich meebrengt. Dat weegt niet op tegen die enkele gebruiker die wat meer mogelijkheden wilt in het modem. Dan blijft een losse router toch een betere optie. En zolang je niet voor deze of deze gaat dan vallen de kosten voor een losse router best wel mee.A prudent question is one-half of wisdom
Reageer
-
Wou toch reageren aan de ene kan heb zeelandnet wel gelijk,dat sommige gebruikers er niet mee overweg kan, maar toch benadeel je toch wel ander gebruikers die wel ermee overweg mee kan een 2 router is geen probleem in principe maar als het modem deze functie's toch heeft, bij de zakelijke abbo's zijn deze wel geactiveerd,ik werk liever met 1 kast en niet met meerdere.Wat goeRoe al aangaf in de pip de extra functie aanzetten en beschrijving op deze extra functie's geen support word gegeven, bij ondeskundig gebruik kan er kosten gemaakt worden. dan word er wel even over nagedacht !
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer