Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kan ik de internet toegang blokkeren op een EPC3940

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Kan ik de internet toegang blokkeren op een EPC3940

    Weet iemand hoe je internettoegang blokkeertijden kan instellen per mac adres?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Miepertje
    Weet iemand hoe je internettoegang blokkeertijden kan instellen per mac adres?
    Dat is niet mogelijk op een EPC3940. In ieder geval niet met de firmware van ZeelandNet.

    Reageer


    • #3
      Ja inderdaad alles is potdicht van het modem vindt ik wel jammer als je bij ander providers kijk zoals ziggo staan alle functie's open bij me zus dr modem ook die heeft ook het zelfde modem daar is alles beschikbaar.
      Heb eigelijk nooit gelezen wat de redenen hiervan is mischien kan een zeeland medewerker hier eens antwoord op geven.

      Reageer


      • #4
        Ik hoop inderdaad dat zeelandnet hier op gaat reageren, als de functies er in zitten waarom dan niet activeren.

        Reageer


        • #5
          De reden dat bepaalde functies niet werken/uitgeschakeld zijn is om te zorgen dat mensen hun verbinding niet verliezen door dat ze gaan rommelen met de instellingen van het modem en dit vervolgens zelf niet kunnen herstellen. Het gebeurt al vaak dat mensen bijvoorbeeld de DHCP in het modem uitschakelen en daardoor het internet niet meer op kunnen. Vervolgens moeten wij dat weer oplossen. Dat doen we overigens graag hoor, maar liever zorgen we ervoor dat het voorkomen wordt.

          Wanneer je echt dit soort geavanceerde instellingen wilt maken ben je sowieso beter af met een losse router.
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #6
            Dat is echt de keus van ZeelandNet, Matthijs. Je zou ook kunnen zeggen: 'werkt het niet meer dan zetten we hem terug naar fabrieksinstellingen, meer support leveren we niet'.

            Dat scheelt veel klanten zo een paar honderd euro voor de aanschaf van een losse router.

            Als andere providers dit kunnen, zou ZeelandNet dat toch ook moeten kunnen? De mensen waarvan de klantenservice bang is dat ze met de instellingen gaan rommelen, zullen dat vast niet doen.

            Of je maakt twee profielen, waarbij het 'geen support' profiel op aanvraag kan worden geactiveerd (via de PiP natuurlijk, want dan blijft het self-service).

            Misschien iets voor de productmanager?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
              Dat scheelt veel klanten zo een paar honderd euro voor de aanschaf van een losse router.
              Wow, waar haal jij je routers? Een paar tientjes voor een router is meer dan voldoende hoor.

              Reageer


              • #8
                voor een paar tientjes heb je een router met 4x 100 Mb/s LAN en alleen 2,4 GHz wifi.
                dat is niet meer van deze tijd.

                Reageer


                • #9
                  Die gedachte is niet meer van deze tijd. De prijzen zijn al flink aan het dalen. Voor een paar tientjes zijn er genoeg routers met 5ghz ondersteuning en gbit poorten.
                  Zie bijvoorbeeld tweakers.net http://tinyurl.com/hh5juor

                  Reageer


                  • #10
                    Paar honderd euro voor een router. Echt? Ik ga maar eens een pot pindakaas kopen van 50 euro als dat normale prijzen zijn.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                      Dat is echt de keus van ZeelandNet, Matthijs. Je zou ook kunnen zeggen: 'werkt het niet meer dan zetten we hem terug naar fabrieksinstellingen, meer support leveren we niet'.

                      Dat scheelt veel klanten zo een paar honderd euro voor de aanschaf van een losse router.

                      Als andere providers dit kunnen, zou ZeelandNet dat toch ook moeten kunnen? De mensen waarvan de klantenservice bang is dat ze met de instellingen gaan rommelen, zullen dat vast niet doen.

                      Of je maakt twee profielen, waarbij het 'geen support' profiel op aanvraag kan worden geactiveerd (via de PiP natuurlijk, want dan blijft het self-service).

                      Misschien iets voor de productmanager?
                      Dit is ook de keus die door ZeelandNet is gemaakt. Er wordt geen ondersteuning geboden op veel van de instellingen van het modem en deze zijn daarom ook niet bruikbaar afgezien van enkele basisonderdelen zoals bijvoorbeeld port forwarding. Wordt ook niet ondersteund maar is wel bruikbaar.
                      Het aanmaken van twee verschillende profielen voor het modem zal denk ik ook niet gebeuren. Hoewel ze dan bijna hetzelfde zijn, zijn het toch twee profielen die je moet onderhouden bij updates en dergelijke, wat weer extra kosten met zich meebrengt. Dat weegt niet op tegen die enkele gebruiker die wat meer mogelijkheden wilt in het modem. Dan blijft een losse router toch een betere optie. En zolang je niet voor deze of deze gaat dan vallen de kosten voor een losse router best wel mee.
                      A prudent question is one-half of wisdom

                      Reageer


                      • #12
                        Wou toch reageren aan de ene kan heb zeelandnet wel gelijk,dat sommige gebruikers er niet mee overweg kan, maar toch benadeel je toch wel ander gebruikers die wel ermee overweg mee kan een 2 router is geen probleem in principe maar als het modem deze functie's toch heeft, bij de zakelijke abbo's zijn deze wel geactiveerd,ik werk liever met 1 kast en niet met meerdere.Wat goeRoe al aangaf in de pip de extra functie aanzetten en beschrijving op deze extra functie's geen support word gegeven, bij ondeskundig gebruik kan er kosten gemaakt worden. dan word er wel even over nagedacht !

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X