Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Quarantaine: Oorzaak achterhalen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Quarantaine: Oorzaak achterhalen


  • #2
    Koeba,

    Sterker nog: in de melding die je familie krijgt wordt ook al info gegeven over de reden
    Maar als je me via een PB hun gegevens kan sturen kan ik uiteraard even voor je kijken welk beestje deze ellende veroorzaakt.

    Reageer


    • #3
      Dankie! Pb estierd

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Marco
        Koeba,

        Sterker nog: in de melding die je familie krijgt wordt ook al info gegeven over de reden
        Maar als je me via een PB hun gegevens kan sturen kan ik uiteraard even voor je kijken welk beestje deze ellende veroorzaakt.
        Ah, jullie kunnen de oorzaken van quarantaines zien? Ik had de indruk gekregen van niet. Grote blij!

        Reageer


        • #5
          Het betreft een trojan die spam aan het versturen is vanaf deze aansluiting, gistermiddag voor het laatst activiteit gezien, "een apparaat" achter hun modem maakt herhaaldelijk verdachte verbindingen met onze mailserver, meerdere keren per dag wordt er 50x keer per minuut ene verbinding naar onze mailserver gemaakt, dit doet een normaal mailprogramma niet, daarnaast zien we ook uitgaande verbindingen naar bekende geinfecteerde servers.
          Linkje naar het volledige rapport stuur ik je via PB.

          Helaas kunnen we niet bepalen welk apparaat achter het modem het is, maar de pc lijkt me wel de meest likely suspect

          Reageer


          • #6
            Top! Grote dank! Deze mag op slot, voor mij opgelost!

            Reageer


            • #7
              Geen probleem, nogmaals succes met de schoonmaak, als je nog even op "beste antwoord" kan klikken kunnen toekomstige forum users hier ook weer van profiteren

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X