Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet dienst afnemen in plaats van TV & Internet pakket

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet dienst afnemen in plaats van TV & Internet pakket

    Hallo,

    Mijn vraag sluit enigzins aan op de vraag in deze topic

  • #2

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Jos
      Hallo Ert, welkom op het forum :8

      Je kunt tv en internet als losse produkten afnemen, maar je zult dan duurder uit zijn, dan als pakket.
      Hallo Jos, allereerst bedankt voor de informatie.

      Als de producten nog steeds log verkrijgbaar zijn, is hiermij mijn vraag beantwoord.
      Ik neem aan dat enkel internet als product goedkoper is dan het pakket waar TV wel bij is inbegrepen.
      Dat is het 'pakketvoordeel' dan niet ontvang neem ik op de koop toe, zolang het dan alsnog goedkoper is, is mijn doel behaald. Deze informatie heb ik niet kunnen vinden in de database van veelgestelde vragen, of op de website van Delta van het internet product.

      Als de modem met ingebouwde router DDWRT ondersteunt dan maak ik daar graag gebruik van, of als de routersoftware dezelfde mogelijkheden biedt als custom firmware komt het ook goed. Maar zoals aangegeven, als ik de router functie kan overbruggen komt het wel goed met een dedicated router. Meten is weten, dus zal het testen als het zover is.

      Met vriendelijke groet,

      Ert

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Ert
        Oorspronkelijk gepost door Jos
        Hallo Ert, welkom op het forum :8

        Je kunt tv en internet als losse produkten afnemen, maar je zult dan duurder uit zijn, dan als pakket.
        Hallo Jos, allereerst bedankt voor de informatie.

        Als de producten nog steeds log verkrijgbaar zijn, is hiermij mijn vraag beantwoord.
        Ik neem aan dat enkel internet als product goedkoper is dan het pakket waar TV wel bij is inbegrepen.
        Dat is het 'pakketvoordeel' dan niet ontvang neem ik op de koop toe, zolang het dan alsnog goedkoper is, is mijn doel behaald. Deze informatie heb ik niet kunnen vinden in de database van veelgestelde vragen, of op de website van Delta van het internet product.

        Als de modem met ingebouwde router DDWRT ondersteunt dan maak ik daar graag gebruik van, of als de routersoftware dezelfde mogelijkheden biedt als custom firmware komt het ook goed. Maar zoals aangegeven, als ik de router functie kan overbruggen komt het wel goed met een dedicated router. Meten is weten, dus zal het testen als het zover is.

        Met vriendelijke groet,

        Ert
        De producten zijn inderdaad los verkrijgbaar, maar als je internet wilt, zul je ook tv moeten afnemen.
        Los wil in dit geval dus zeggen dat je er voor kunt kiezen alleen tv af te nemen. Als je internet wilt, zit je dus vast aan het tv+internet pakket.
        Er zijn nog klanten die vroeger tv en internet als apart abonnement (maar wel samen) afnamen en die gaan per 1 september dus meer betalen als beide in een pakket.

        Reageer


        • #5
          Ik had vroeger kabel tv van delta en internet van xs4all , dus het lijk me dat dit nog steeds mogelijk is . Voor internet zijn veel provider beschikbaar via de telefoon lijn. ( adsl )

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Dutchplace
            Ik had vroeger kabel tv van delta en internet van xs4all , dus het lijk me dat dit nog steeds mogelijk is . Voor internet zijn veel provider beschikbaar via de telefoon lijn. ( adsl )
            Uiteraard, wat ik schreef is alleen van toepassing als je internet via de kabel van Delta/Zeelandnet wil!
            Sterker nog, als je geen tv van Delta neemt, kun je daar ook geen internetabonnement afsluiten

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Jos
              De producten zijn inderdaad los verkrijgbaar, maar als je internet wilt, zul je ook tv moeten afnemen.
              Los wil in dit geval dus zeggen dat je er voor kunt kiezen alleen tv af te nemen. Als je internet wilt, zit je dus vast aan het tv+internet pakket.
              Er zijn nog klanten die vroeger tv en internet als apart abonnement (maar wel samen) afnamen en die gaan per 1 september dus meer betalen als beide in een pakket.

              Reageer


              • #8
                https://www.delta.nl/klantenservice/opzeggen

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Dutchplace
                  https://www.delta.nl/klantenservice/opzeggen
                  Het betreft een nieuwe aansluiting. Maar toch bedankt voor de subtiele hint!

                  Naar mijn inziens is het een gemis dat de diensten niet (meer) afzonderlijk te verkrijgen zijn, rekeninghoudend met de verschillende wensen van een klant. Echter begrijp ik wel waarom dit gedaan wordt en daarom maak ik mijn overwegingen met de opties die ik heb! Pure analyse van wat ik wens te ontvangen, wat ik daarvoor betaal en wat ik ervoor terug krijg

                  Topic closed.

                  Reageer


                  • #10
                    Het is qua techniek is het geen enkel probleem om enkel internet af te nemen zonder TV signaal op de coax.Analoge tv, digitale tv en internet hebben elks hun eigen niet overlappend frequentie gebied.Echter willen de providers hier niet aan,enkel kabel internet verkopen.In mijn ogen blijft deze manier van verplicht afnemen kabel TV een vorm van koppel verkoop.

                    Reageer


                    • #11
                      je kunt het ook anders zien:
                      voor een kabel-aansluiting van Delta / Zeelandnet wordt een basis-bedrag in rekening gebracht.
                      op die kabel staat altijd een basis TV-signaal, bij iedereen en overal.
                      dat is logistiek zo geregeld. dat kan natuurlijk anders, maar daar is niet voor gekozen. bovendien moet de gehele kabel-infrastructuur ook onderhouden worden.
                      en daarvoor wordt dus een basis-bedrag in rekening gebracht.
                      maar je bent niet verplicht om op die kabel een TV-toestel aan te sluiten.
                      op die kabel-aansluiting kun je een internet-abonnement afsluiten.
                      dat is dan een extra dienst, waar je apart voor betaald.
                      er zijn natuurlijk nog een aantal wegen die naar Rome leiden, maar bij Delta / Zeelandnet is voor deze weg gekozen.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Evil
                        Het is qua techniek is het geen enkel probleem om enkel internet af te nemen zonder TV signaal op de coax.Analoge tv, digitale tv en internet hebben elks hun eigen niet overlappend frequentie gebied.Echter willen de providers hier niet aan,enkel kabel internet verkopen.In mijn ogen blijft deze manier van verplicht afnemen kabel TV een vorm van koppel verkoop.
                        Dan heb je nog steeds een kabelabonnement nodig. Maar ik snap je punt, het zou in deze tijd eigenlijk wel mogelijk moeten zijn om internet zonder TV af te nemen. Maarja, Er zit dan ook weer Live TV bij het internet abonnement, die niet via de kabel loopt, en dan zou je ineens weer wel TV kunnen kijken zonder dat je daarvoor betaalt. Lijkt me al met al vrij lastig in te regelen.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Ert
                          ...Als de modem met ingebouwde router DDWRT ondersteunt dan maak ik daar graag gebruik van, of als de routersoftware dezelfde mogelijkheden biedt als custom firmware komt het ook goed...
                          Het modem bied geen ondersteuning voor DDWRT. Ook bied de router software niet dezelfde mogelijkheden als DDWRT. Dat is veel te uitgebreid voor de gemiddelde gebruiker. De software op het modem is al ingeperkt omdat er anders een risico kan ontstaan dat mensen aanpassingen gaan doen waardoor ze niet meer online komen.

                          Als je graag custom firmware wilt draaien, dan ben je aangewezen op een eigen router.
                          A prudent question is one-half of wisdom

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X