Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

internet problemen, de standaard gateway is niet beschikbaar

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • internet problemen, de standaard gateway is niet beschikbaar

    ik heb last van regelmatig internetuitval, het internet valt uit op random tijden en bij een random aantal apparaten dat gebruik maakt van het internet. er staat geen driehoekje bij het verbindingsicoontje, wel ziet Windows dat ik geen internet heb. het probleem wordt opgelost als ik de modem herstart, maar dit duurt een tijdje en het probleem komt steeds weer terug. als ik probleem oplossen uitvoer als ik geen internet heb, komt er te staan dat de standaard gateway niet beschikbaar is. alle apparaten in het huis hebben er last van, het probleem komt ook voor als er maar 1 apparaat het internet gebruikt, het probleem is dus niet dat er te veel internet wordt gebruikt. sommige apparaten zitten op een Lan kabel, andere apparaten gebruiken wifi, het probleem komt bij beide opties voor. ook heb ik al geprobeerd de kanalen van de modem te veranderen maar dat hielp niet.

    ik heb alles in 1, super voor 2 jaar
    modem: EPC3940, de modem staat niet in bridge mode

    alvast bedankt voor de hulp.
    MVG. Stefan Nguyen

  • #2
    gebruik je wellicht Avast virus-scanner ??
    daar kan een EPC3940 niet tegen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      gebruik je wellicht Avast virus-scanner ??
      daar kan een EPC3940 niet tegen.
      nee ik gebruik norton, en dat is maar op 1 pc

      Reageer


      • #4
        Het is om moedeloos van te worden.gebeurt elke dag wel tig keer,en nee zeg niet dat ik weer moet verhogen in abo.
        wanneer wordt er echt iets aan gedaan?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door astrid51
          Het is om moedeloos van te worden.gebeurt elke dag wel tig keer,en nee zeg niet dat ik weer moet verhogen in abo.
          wanneer wordt er echt iets aan gedaan?
          Vrij nutteloos, deze informatie. Wat eigenlijk geen informatie is. Als je problemen hebt met je internet kun je daar beter zelf een topic over openen en wat meer informatie geven, want hier kunnen we helemaal niks mee.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door dnguyen
            ik heb last van regelmatig internetuitval, het internet valt uit op random tijden en bij een random aantal apparaten dat gebruik maakt van het internet. er staat geen driehoekje bij het verbindingsicoontje, wel ziet Windows dat ik geen internet heb. het probleem wordt opgelost als ik de modem herstart, maar dit duurt een tijdje en het probleem komt steeds weer terug. als ik probleem oplossen uitvoer als ik geen internet heb, komt er te staan dat de standaard gateway niet beschikbaar is. alle apparaten in het huis hebben er last van, het probleem komt ook voor als er maar 1 apparaat het internet gebruikt, het probleem is dus niet dat er te veel internet wordt gebruikt. sommige apparaten zitten op een Lan kabel, andere apparaten gebruiken wifi, het probleem komt bij beide opties voor. ook heb ik al geprobeerd de kanalen van de modem te veranderen maar dat hielp niet.

            ik heb alles in 1, super voor 2 jaar
            modem: EPC3940, de modem staat niet in bridge mode

            alvast bedankt voor de hulp.
            MVG. Stefan Nguyen
            Hoi Stefan,

            Ik ga ervan uit dat morgen een moderator wel even je verbinding checkt.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door astrid51
              Het is om moedeloos van te worden.gebeurt elke dag wel tig keer,en nee zeg niet dat ik weer moet verhogen in abo.
              wanneer wordt er echt iets aan gedaan?

              Reageer


              • #8
                het internet is weer een paar keer uitgevallen, nu stond er bij probleem oplossen ook:

                "uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron(DNS- server) reageert niet"

                ook wanneer ik geen internet meer had, heb ik geprobeerd om mijn ethernet adapter aan en uit te zetten maar het hielp niet. de enigste manier waarop ik weer internet krijg, is dat ik de modem uit en aan zet.

                Alvast bedankt.

                Reageer


                • #9
                  Scan je pc of laptop eens met Mbam Free.
                  Dit om malware als oorzaak uit te sluiten.
                  Installeer gratis versie: https://nl.malwarebytes.com/antimalware/

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                    Scan je pc of laptop eens met Mbam Free.
                    Dit om malware als oorzaak uit te sluiten.
                    Installeer gratis versie: https://nl.malwarebytes.com/antimalware/
                    ik heb het net gedownload en gescand, er zijn 0 gedetecteerde bedreigingen.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Vulpen
                      Ik ga ervan uit dat morgen een moderator wel even je verbinding checkt.
                      Heeft er al een Moderator naar je verbinding gekeken?

                      Je hebt geen eigen router in gebruik?
                      Heb je met LAN ook problemen?

                      Gebruik je zowel de 2.4 als 5 GHZ bandbreedte?
                      Zo, ja heb je deze wel aparte namen gegeven.

                      Kijk ook eens met een progje als Inssid welk kanaal ( 1, 6 of 11) het minst druk bezet is en zet het kanaal hierop vast. Zie: https://youtu.be/QcWN_aAaccs

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                        Oorspronkelijk gepost door Vulpen
                        Ik ga ervan uit dat morgen een moderator wel even je verbinding checkt.
                        Heeft er al een Moderator naar je verbinding gekeken?

                        Je hebt geen eigen router in gebruik?
                        Heb je met LAN ook problemen?

                        Gebruik je zowel de 2.4 als 5 GHZ bandbreedte?
                        Zo, ja heb je deze wel aparte namen gegeven.

                        Kijk ook eens met een progje als Inssid welk kanaal ( 1, 6 of 11) het minst druk bezet is en zet het kanaal hierop vast. Zie: https://youtu.be/QcWN_aAaccs
                        https://support.microsoft.com/en-us/kb/2779064

                        ik heb ook net optie 3 van deze link geprobeerd, maar ik heb geen idee of er iets is gebeurd of niet.

                        Alvast bedankt.
                        MVG. Stefan Nguyen

                        Reageer


                        • #13
                          zou het kunnen helpen als ik de modem op bridge mode zet, en er een externe router op aansluit?

                          Reageer


                          • #14
                            Het wifi-modem moet natuurlijk gewoon in orde zijn.
                            Dus wacht even op de uitslag van de Moderator.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                              Het wifi-modem moet natuurlijk gewoon in orde zijn.
                              Dus wacht even op de uitslag van de Moderator.
                              ok, dat zal ik doen

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X