Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Zeer langzaam internet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Zeer langzaam internet


  • #2
    Inmiddels goedeavond , ramonsterr.

    Heb je je modem al eens gereset?
    Heb je speedtest wel rechtsreeks bekabeld aangesloten op het modem uitgevoerd?
    Dan dien je in principe je snelheid te kunnen halen die bij je abonnement past.

    Heb je een wifi-modem?
    Zo ja, welke van de 2 ( EPC3925 of 3940)?
    Je gebruikt geen eigen router?

    Heb je het Stappenplan al eens doorgenomen?
    Zie: https://youtu.be/QcWN_aAaccs
    Je kan dan het minst belaste kanaal opzoeken en vastzetten op 1, 6 of 11.


    Ook al eens op deze nieuwe pagina gekeken: https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren
    Hier vind je allerlei tips om je wifi te verbeteren.

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        Er kan natuurlijk ook wat mis zijn met het modem zelf, maar daarom ook graag eerst zelf bekabeld aangesloten testen. Als je dan ook de snelheid niet haalt, is er al meer duidelijk. Eerst maar eens kijken wat je bekabeld haalt.

        Misschien wil een Moderator je verbinding ook eens voor je nakijken.
        Dan weten we al meer.

        Er zijn vele factoren die Wifi kunnen verstoren.,
        Zorg dat er geen draadloze apparatuur tussen modem en laptop staat.
        Dan zou je toch op 2 m afstand wel meer snelheid mogen hebben.

        Reageer


        • #5
          Zojuist mijn laptop met een kabel aan mijn modem gehangen en nogmaals de speedtest gedaan. Resultaat: Download: 101 mbps, upload: 10.2 mbps (!). Met mijn modem lijkt dus niks mis te zijn.

          Ook net het stappenplan doorlopen. inSSIDer gedownload en gekeken of kanaal 1, 6 of 11 de beste 'link score' gaf. Ze zitten echter alle drie rond de 55. Toch voor gekozen om naar kanaal 11 te switchen (stond op kanaal 1). Modem gereset en nogmaals de speedtest uitgevoerd: download: 43 mbps, upload :10 mbps. Als dit zo blijft ben ik al zeer tevreden (weet niet of een verlies van 60% normaal is bij het gebruik van draadloos internet, maar dat terzijde).

          Reageer


          • #6
            Dat is in ieder geval al een stuk beter.
            Controleer ook nog eens of er geen nieuwer stuurprogramma voor je draadloze netwerkkaart is.

            Maar 2m afstand? Waarom dan geen kabel?
            Welk beveiligingstype staat er ingesteld? WPA2-personal en AES ?

            Reageer


            • #7
              Ramonsterr, de snelheid die je nu haalt via Wi-Fi is goed te noemen. Een hogere snelheid is haalbaar met nieuwere apparatuur. Zoals Ptrol aangeeft zou het alleen zin hebben om een 'snellere router' (met WiFi-ac) te kopen als je computer ook hardware heeft die die snelheid aankan.

              Mijn persoonlijke aanpak is 'als het kan, prik er dan een kabel in'. Zowel je snelheid als de latency (vertraging tussen de pakketjes) gaat daar een stuk op vooruit.

              Overigens is de invloed van een stuurprogramma en versleutelingstype op de snelheid zeer beperkt. En WPA2-personal/AES is op dit moment de meest veilige instelling.

              Reageer


              • #8
                Modem staat in een tv meubel schuin achter me / 90 graden gedraaid. Een kabel zou betekenen dat hij rechts door de woonkamer heen loopt en dat wil ik voorkomen. Beveiligingstype is zoals jullie al zeiden WPA2-personal/AES. Sowieso al erg bedankt voor de hulp om mijn internet weer naar ~40 mbps te krijgen, zodat ik tenminste weer mijn 'normale dingen' kan doen. Zodra ik iets groots wil downloaden kan ik altijd nog de kabel erin stoppen (had die kabel nog nooit gebruikt en wist dus ook niet dat ik ~100 mbps kon downloaden). Weer iets erbij geleerd. Zou een oorzaak voor het plotse langzame internet dan kunnen zijn dat er een aantal netwerken op band 1 bij zijn gekomen?

                Reageer


                • #9
                  Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                  Reageer


                  • #10
                    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                    Reageer


                    • #11
                      Hallo ramonsterr,

                      Heb je het nieuwe modem ontvangen en hoe ervaar je de verbinding nu?

                      Wil je even op beste antwoord klikken ook?

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X