Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Opgenomen TV programma Delta-TV bekijken buitenland

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Opgenomen TV programma Delta-TV bekijken buitenland

    Hoewel Delta TV & Zeelandnet een compliment verdienen voor de vernieuwde Delta TV mogelijkheden, die in NL eindelijk ook inloggen met je eigen account via andere providers toestaan hebben we vorige week moeten ontdekken dat we opgenomen programma's nog altijd niet in het buitenland kunnen bekijken. (Geoblocking)
    Dit is belachelijk, want ik heb het als Nederlands Belastingbetaler en Abonnee van Delta en Zeelandnet opgenomen in Nederland. Waar ik het dan wil bekijken maakt niet uit voor uitzendrechten, ik bekijk het programma slechts, ik ga het niet uitzenden......
    Als ik een DVD koop kan ik die toch ook afspelen in Frankrijk? Moet ik dan eerst mijn opgenomen programma op een of andere manier (zal er vast wel zijn) downloaded of op een DVD branden en dan hem in het buitenland bekijken?
    Ik ben voor mijn werk veel op reis en zou het dan waarderen als ik gewoon bepaalde series kan volgen. (Hebben we eindelijk weer Lewis, serie 8,,,,,)

  • #2
    als je last van geoblocking hebt, dan pak je toch een VPN

    Reageer


    • #3
      Heeft je tv een opnamefunctie?
      Neem dan op van tv naar een externe schijf of grote usbstick.

      Reageer


      • #4
        Dank voor de tips, maar,,,,
        wij hebben Mac's, die doen wat je denkt dat ze zullen doen, dus iets als een VPN??? sorry, geen idee. En DELTA TV opnemen is toch juist dat ik het niet op m'n TV (of anders) zelf hoef op te nemen???
        Ik blijf bij mijn punt, ik neem als Nederlander in NL iets op, en of het nou een DVD of een "in de Cloud" programma is, ik zou het dan overal moeten kunnen bekijken. Net als Live TV overigens nu ik daar met mijn eigen Nederlandse Delta TV inlog op kan inloggen om te bewijzen dat ik een Nederlands abonnement heb

        Reageer


        • #5
          ik deel je mening over Mac's volledig
          maar voor VPN's kun je best wel even hier kijken:

          http://www.consumentenbond.nl/veilig...n-met-een-vpn/

          Reageer


          • #6
            Helaas heeft Delta alleen de rechten om zijn programma's in Nederland te verspreiden. Dat dit vervelend en niet wenselijk is, lijkt me duidelijk, maar op dit moment is het niet anders. Gelukkig is de EU wel bezig hier verandering in aan te brengen.

            Het gebruik van bijvoorbeeld een VPN verbinding bevind zich in een grijs gebied van wat mag of niet en ik denk niet dat die optie hier besproken mag worden.

            Zelf programma's opnemen met je tv op een hardeschijf is ook geen oplossing omdat deze opnames alleen op dezelfde tv zijn terug te zien en dus niet zijn mee te nemen naar een ander apparaat.

            We zijn dus voorlopig nog beperkt in onze vrijheid door de geo-blocking die wordt afgedwongen door de rechthebbenden. Hopelijk kan de EU hier snel verandering in brengen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Marco77
              Zelf programma's opnemen met je tv op een hardeschijf is ook geen oplossing omdat deze opnames alleen op dezelfde tv zijn terug te zien en dus niet zijn mee te nemen naar een ander apparaat.
              dat is een beetje te kort door de bocht
              als je aan bijv. een Humax 5200c een externe HD koppelt en deze formatteert met ext3, dan kun je die gewoon zonder Humax afspelen.
              misschien niet op windows, maar zeker bij OS X of Linux.

              Reageer


              • #8
                Mooi dat het mogelijk is, maar natuurlijk geen echte oplossing voor het gestelde probleem, zeker niet in vergelijking met het gebruiksgemak van de Delta app.

                Het is gewoon niet meer van deze tijd dat deze vorm van vrijheidsbeperking nog bestaat. EU doe iets!

                Reageer


                • #9
                  Zoals Marco77 aangeeft liggen de restricties inderdaad op het niveau van de contentaanbieder ( de zenders)
                  Deze staan niet toe dat een provider hun content beschikbaar stelt in andere landen.
                  Als je er voor kiest om zelf iets op te nemen op eigen apparatuur en dit mee te nemen wordt het een ander verhaal.
                  Op dat moment voldoet DELTA aan de gestelde eisen, we zenden het immers niet uit in het buitenland en is het de eindgebruiker die op eigen intiatief via eigen apparatuur de content beschikbaar maakt voor zichtzelf.

                  Overigens is je stelling m.b.t een DVD niet helemaal correct, ook DVD's/Blurays kennen verschillende regio codes, een DVD uit Amerika is theorietisch niet af te spelen op een Europese DVD speler ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Dvd#Regiocode )

                  daarnaast gaan er overigens wel geluiden op om geo blocking op online diensten op de schop te gooien: http://tweakers.net/nieuws/109473/ec...ngsregels.html

                  Reageer


                  • #10
                    [/b]IK[/b] neem iets op in [/b]MIJN[/b] Cloud, als NL abonnee en heb in NL rechten betaald. Daar geldt dan geen restrictie meer aan voor waar, wanneer of hoe vaak ik dat ga bekijken !
                    Daar gaat ook je voorbeeld van de DVD mis: Ik heb seizoen 1 t/m 7 van Lewis op DVD. Hier gekocht, hier betaald, officieel in NL. En die kan ik in Frankrijk gewoon kijken. De regio indeling van de DV's die overigens al lang niet meer actief wordt toegepast en er zijn slechts enkele spelers die dat nog beperken, werkt iets anders en is anders bedoeld. Maar die discussie wil ik hier niet aangaan; blijf maar bij de EU en het vergelijk met mijn IN NL gekochte DVD's.
                    Juist nu DELTA als een van de weinigen de inlog providervrij en goed geregeld heeft, zou het vrij bekijken van eigen Records geen probleem meer mogen zijn.
                    ==

                    Oorspronkelijk gepost door Marco
                    Zoals Marco77 aangeeft liggen de restricties inderdaad op het niveau van de contentaanbieder ( de zenders)
                    Deze staan niet toe dat een provider hun content beschikbaar stelt in andere landen.
                    Als je er voor kiest om zelf iets op te nemen op eigen apparatuur en dit mee te nemen wordt het een ander verhaal.
                    Op dat moment voldoet DELTA aan de gestelde eisen, we zenden het immers niet uit in het buitenland en is het de eindgebruiker die op eigen intiatief via eigen apparatuur de content beschikbaar maakt voor zichtzelf.

                    Overigens is je stelling m.b.t een DVD niet helemaal correct, ook DVD's/Blurays kennen verschillende regio codes, een DVD uit Amerika is theorietisch niet af te spelen op een Europese DVD speler ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Dvd#Regiocode )

                    daarnaast gaan er overigens wel geluiden op om geo blocking op online diensten op de schop te gooien: http://tweakers.net/nieuws/109473/ec...ngsregels.html

                    Reageer


                    • #11

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X