Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

LAN adres EPC3940 veranderen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • LAN adres EPC3940 veranderen


  • #2
    Beste jwijgers, welkom op het forum

    Ik wil even een 'tegenvraag' stellen: wil je het modem inclusief wifi gebruiken, of wil je ook een eigen router gebruiken?

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor de verwelkoming Ik wil graag de ingebouwde wifi van de modem gebruiken, vroeger had ik een bridge modem met mijn eigen router maar eigenlijk vind ik de EPC3940 goed genoeg om mijn bestaande router te vervangen.

      Reageer


      • #4
        kijk es naar de bijgaande afbeelding.
        dan zie je dat ik het LAN-adres wel kan veranderen.
        ik heb het niet bewaard, want ik wil m'n eigen netwerk niet om zeep helpen

        [img]aae6d08a-e5cf-462d-8a0c-10b5ef0a3845.jpg[/img]

        Reageer


        • #5
          Vreemd, bij mij lukt dat niet...
          Heb je je username veranderd, of iets met de rechten van de user gedaan? Ik ben ingelogd als user "beheer".
          Ik heb overigens ook geen tab IPv6 LAN setup.

          Reageer


          • #6
            de username heb ik niet aangepast, alleen het wachtwoord.
            voor zover ik weet, kun je niks veranderen aan de rechten van de ingelogde user.
            maar ik kan gewoon in het vakje x.x.11.x gaan staan en die "11" wegpoetsen en vervangen door iets anders.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door jwijgers
              Vreemd, bij mij lukt dat niet...
              Heb je je username veranderd, of iets met de rechten van de user gedaan? Ik ben ingelogd als user "beheer".
              Ik heb overigens ook geen tab IPv6 LAN setup.
              Hoi Jwijgers,

              Het is inderdaad (nog) niet mogelijk om de IP range te wijzigen. De reden dat fred44nl dat wel kan, is denk ik omdat hij in de testgroep zit betreffende IPV6. Deze modems hebben nieuwe firmware.

              Kan dat kloppen fred?

              Het lijkt er dus op dat het in de nabije toekomst wel mogelijk gaat zijn maar dat durf ik nog niet met zekerheid te zeggen.

              Reageer


              • #8
                Welke firmware versie heb jij op je modem staan? Bij mij is het deze:

                Reageer


                • #9
                  is volgens mij precies hetzelfde.
                  alleen heb ik IPv6 ingeschakeld gekregen.
                  dat heb jij misschien niet.

                  [img]167a9edc-b283-408b-b67a-230d86d23a6e.jpg[/img]

                  Reageer


                  • #10
                    Nee, inderdaad. Hoe heb je dat gedaan? Ik heb een internet Midi.

                    Reageer


                    • #11
                      een aantal mensen van het forum hebben meegedaan aan een test m.b.t. IPv6.
                      daar is ook een topic over.
                      zelf kun je zoiets niet veranderen.

                      het is overigens zo, dat gewijzigde instellingen bij een firmware update sowieso verloren gaan. niet dat zoiets heel vaak gebeurt.

                      Reageer


                      • #12
                        Kon het eerst ook niet, maar na dit wel:

                        Hier is wel een trucje voor:
                        Eerst het local IP-adres wijzigen naar 192.168.11.2 i.p.v. 11.1 (11.X
                        Na herstart kun je de local IP-adres wijzigen naar bijvoorbeeld 192.168.0.1, waarna je ook weer de range kan wijzigen.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Niggo
                          Kon het eerst ook niet, maar na dit wel:

                          Hier is wel een trucje voor:
                          Eerst het local IP-adres wijzigen naar 192.168.11.2 i.p.v. 11.1 (11.X
                          Na herstart kun je de local IP-adres wijzigen naar bijvoorbeeld 192.168.0.1, waarna je ook weer de range kan wijzigen.
                          Hoi Niggo,

                          Leuke workaround, maar ik moet hier wel even bij vermelden dat we afwijkende configuraties niet ondersteunen.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X