Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Highwinds

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Highwinds

    Waarom i s de kwaliteit van de highwinds nieuwsserver zo slecht t.o.v. andere payservers ?

  • #2
    Highwinds is geen echte pay-server.
    maar wat is er mis met de kwaliteit ??

    Reageer


    • #3
      Highwinds is zelfs de grootste pay-server.
      Ik heb er zelf geen problemen mee.
      Kun je aangeven wat er voor jou dan zo slecht is?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Marco77
        Highwinds is zelfs de grootste pay-server.
        Ik heb er zelf geen problemen mee. Kun je aangeven wat er voor jou dan zo slecht is?
        Ik heb geen ervaring met deze server omdat er wat beperkingen zijn die je bij een payserver (als je daarvoor kiest) niet hebt:

        Highwinds is alleen beschikbaar voor abonnees van Zeelandnet.NL (_indirect_ dus wel een soort payserver maar niet zoals wij die kennen) en zeker niet de grootste.

        Newsserver: highwinds.zeelandnet.nl
        Poort: 119 (payserver
        Aantal connecties (threads): 4 (payserver 20)
        Snelheid per connectie: maximaal 4 Mbps (payserver 100-200Mbps)
        Snelheid totaal: maximaal 16 Mbps (payserver 100-200-400 Mbps)

        Eigenlijk is de snelheid niet echt van belang omdat je je download(s) kunt laten uitvoering op de achtergrond - al je er echter voor wilt betalen, dan krijg je er ook iets voor terug.

        Limiet: 50 GB (payserver onbeperkt)
        Retentie: 1100 dagen

        Een retentie van 1100 dagen heeft ook zijn nadelen - vaak worden downloads van een jaar en ouder rechtstreeks van een andere geografisch gelegen server/datacentre gedownload waardoor de snelheden zoals boven genoemd danig inzakken (zit soms op nog geen 15Mbps via een payserver).
        Hoe dit bij Highwinds is geregeld weet ik niet.

        Of je op Highwinds NTTP kunt uploaden is mij niet bekend.

        https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?New,ts=zeelandnetnl,Kb=Delta,Company={F 0E5A510-6975-4FC4-A0B3-CFC8064D5D13},Case=GUID%28{26043521-19D4-4200-8169-227C566679B7}%29,ts=zeelandnetnl#.VyW0nXoYlz0
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Die snelheid klopt sowieso niet, ik haal in de regel gewoon mijn volledige snelheid, zal er morgen verder naar kijken

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
            Highwinds is alleen beschikbaar voor abonnees van Zeelandnet.NL (_indirect_ dus wel een soort payserver maar niet zoals wij die kennen) en zeker niet de grootste.
            Highwinds is een dienst die ZeelandNet inkoopt. In dit geval bij Highwinds zelf.
            Zie deze review site: http://www.newsgroupservers.net/usen...hwinds_review/

            En kijk eens naar dit lijstje: http://www.newsgroupservers.net/highwinds-resellers

            Reageer


            • #7
              Ik gebruik highwinds om via Spotnet te downloaden.
              De downloads starten wel, maar na enkele minuten worden deze afgebroken en staat de download als mislukt.

              Via een andere payserver lukt dit downloaden wel.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door arnoldrouw
                Ik gebruik highwinds om via Spotnet te downloaden.
                De downloads starten wel, maar na enkele minuten worden deze afgebroken en staat de download als mislukt.

                Via een andere payserver lukt dit downloaden wel.
                Het zou kunnen zijn dat je bij de Highwinds server hebt ingesteld dat je meer dan 4 connecties mag maken. Dan krijgt je volgens mij ook de problemen die je omschrijft. Stel het aantal eens in op 4, of misschien zelfs 3.

                Reageer


                • #9
                  We moeten inderdaad nog het e.e.a aanpassen op de FAQ's, overigens staat de meest actuele info inmiddels wel online:

                  https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/...S=DeltaNL_2016

                  @ Arnoldrouw: heb je dit probleem alleen met spotnet of ook met andere newsclients zoals alt.binz, newsleecher, sabnzbd etc?

                  Reageer


                  • #10
                    Beste,

                    Voorlopig alleen via Spotnet. Gisteren liep het als een trein, maar vanmorgen had ik weer een slechte connectie. Via een link die in de "postinformatie" stond kreeg ik wel een snelle lijn en is het benodigde bestand binnengehaald. Mijn vraag is wat het onderwerp betreft afgehandeld. Dank voor de ondersteuning.

                    Gr,
                    Arnold

                    Reageer


                    • #11
                      Mak anders eens gebruik van Spotweb .
                      Dan is het indexeren al voor je gedaan en loopt als een zonnetje met HighWinds.

                      Reageer


                      • #12
                        Gaan we proberen.
                        Dank voor de tip

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X