Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kanaalbreedte 2,4 GHz - EPC3940

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Kanaalbreedte 2,4 GHz - EPC3940


  • #2
    Waarschijnlijk omdat je channel op "Auto" staat.

    Reageer


    • #3
      zou kunnen, dus heb ik ze nu vast gezet.

      Reageer


      • #4
        heeft niet echt geholpen.

        [img]a19bc3af-d232-4b9d-bb23-514d4812b7cd.jpg[/img]

        Reageer


        • #5
          Interessant. Het wel of niet gebruiken van de 40mhz band is dan niet afhankelijk van het wisselen van kanaal.

          Maar, wat ik hier zie is dat Channel Width nog wel op "Auto" staat, en niet op "20 Mhz only" zoals in het eerste plaatje. Dat hij dan 20 Mhz gebruikt, dat kan best. Maar dat de setting van die knop ineens verandert, dat zou idd niet moeten kunnen. Maar zo te zien gebeurt dat ook niet.

          Reageer


          • #6
            de instelling "20 MHz only" van het 1e plaatje is spontaan ontstaan.
            ik weet zeker dat ik dat niet zelf heb ingesteld.
            de instelling was door mij meerdere keren gewijzigd in "Auto (20 or 40 MHz)
            en ook bewaard door op Save te drukken.

            Reageer


            • #7
              Laat hem er nu eens op staan en check het even dagelijks, en meldt het dan even als het weer gebeurt.

              Reageer


              • #8
                Beste fred44nl,
                De oorzaak zit in de werking van Wifi op de 40 Mhz met daarbij de regels waar een AP/Router zich aan moet houden.
                Op het moment dat een router op de 40Mhz draait en er komt een andere router binnen het bereik van de 40Mhz dan moet de router terug schakelen naar 20Mhz. Dit is de reden waarom het modem ook op auto 20/40Mhz staat.
                Citaat:
                According to 802.11-2012, APs and routers must default to 20 MHz bandwidth mode in the 2.4 GHz band. They may switch to 40 MHz bandwidth mode only after satisfying multiple criteria, including no "fat channel" intolerant bit set and no interfering APs. In addition, to meet spec, APs are not allowed to have a "40 MHz only" mode in the 2.4 GHz band.
                Bron: http://www.smallnetbuilder.com/wirel...-24-ghz-part-1

                Het is dus bij de regels van wifi zo geregeld :-)

                Reageer


                • #9
                  Daarnaast is het gebruiken van 40MHz op de 2.4GHz Wifi band alleen mogelijk als er rondom nauwelijks wifi netwerken actief zijn.

                  Ik zie bijvoorbeeld dat het Interference Level bij jouw op 'Severe' staat, dus er is in jouw geval waarschijnlijk sprake van veel verstoring door andere Wifi netwerken. 40MHz zal dan alleen maar gaan zorgen voor een slechtere wifi verbinding in vergelijking met 20MHz.

                  Daarbij wordt met 40MHz bijna de gehele 2.4GHz band gebruikt, dit zorgt dan vanzelfsprekend ook vaak voor verstoring op de Wifi van de buren bijvoorbeeld, het modem detecteert dit en schakelt dus vanzelf terug naar 20MHz (Neighbor-Friendly mode)

                  Reageer


                  • #10
                    het blijkt dat de kanaal-breedte regelmatig vanzelf wisselt tussen 20 en 40 MHz.
                    waar dat precies door komt, zullen we nooit weten.
                    door het grote aantal gebruikte kanalen zal het niet komen, want ik heb weinig of liever gezegd geen last van m'n buren.

                    [img]c7e4a230-40a8-40a7-ae99-728fef077d87.jpg[/img]

                    als de instelling voor kanalen op automatisch staat, dan wisselen die ook regelmatig.
                    maar het belangrijkste is, dat het gewoon goed werkt en daar gaat het om

                    Reageer


                    • #11
                      vandaag wilde ik even helemaal geen internet, dus heb ik m'n modem even uitgezet.
                      nadat deze enige tijd later weer was opgestart, bleek de instelling van het 2,4 GHz netwerk te zijn gewijzigd.
                      d.w.z. de kanaalbreedte stond niet meer op Auto (20 or 40 MHz),
                      maar op 20 MHz only.
                      kennelijk wordt deze instelling niet zodanig opgeslagen, dat het bij een herstart behouden blijft.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X