Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Modem EPC3212, krijg ik ook een nieuw modem?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Modem EPC3212, krijg ik ook een nieuw modem?

    Hallo,

    Ik heb al een aantal jaren het model EPC 3212 en wil graag weten of ik een nieuwere kan krijgen. Met WiFi mogelijkheden.

    Alvast bedankt

    Mvg, Miguel

  • #2
    Hoi Miguel,

    Welkom op het forum.

    Je huidige modem kan de snelheid verwerken die bij je abonnement hoort. Als deze gewisseld moet worden, dan ontvang je hiervan vanzelf bericht.

    Wel zie ik dat de bekabelde verbinding vanaf je modem naar computer/router loopt een bottleneck is. Het kan zijn dat je bekabeling beperkt is tot 100 Mbps. Controleer of je bekabeling van CAT 5E of hoger is. Dit stat op de kabel gedrukt.

    Het is ook mogelijk dat de netwerkpoort op je computer of de router beperkt is tot 100 Mbps. Als je dat eens na zou kunnen kijken :?
    A prudent question is one-half of wisdom

    Reageer


    • #3
      Hallo Matthijs,

      Bedankt voor de reactie.

      De reden dat ik dit vraag is omdat andere wel een nieuwere modem hebben gehad, de 3925.
      Mijn WiFi router is al een oude en deze haalt de nieuwere snelheid niet, vandaar ik hier de vraag heb gesteld of ik in aanmerking komt voor een nieuwe modem met WiFi voordat ik een nieuwe WiFi router aanschaf.

      Ik ben al een heel lang klant van Zeelandnet en nog steeds tevreden en had gehoopt dat ik door die reden misschien wel in aanmerking kwam

      Om even reactie geven op de verbinding, deze is bij mij gewoon goed. Ik snap de bottleneck niet.
      Als ik mijn bekabeling rechtstreeks zet tik ik net de 100 aan dus hier geen problemen. Laatste dagen alleen trage internet en de ms is tussen de 100-300. Dit komt aantal keer per maand voor en is voor mij niet echt een probleem. Gaat meestal na een aantal dagen wel weer over. Mijn netwerkpoort kan tot 1000 Mbps dus die is ook goed.

      Toch zal ik vanavond alles even nakijken en dan zal ik dit even doorgeven

      Mvg, Miguel

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Miguel
        Hallo Matthijs,

        Bedankt voor de reactie.

        De reden dat ik dit vraag is omdat andere wel een nieuwere modem hebben gehad, de 3925.
        Mijn WiFi router is al een oude en deze haalt de nieuwere snelheid niet, vandaar ik hier de vraag heb gesteld of ik in aanmerking komt voor een nieuwe modem met WiFi voordat ik een nieuwe WiFi router aanschaf.

        Ik ben al een heel lang klant van Zeelandnet en nog steeds tevreden en had gehoopt dat ik door die reden misschien wel in aanmerking kwam

        Om even reactie geven op de verbinding, deze is bij mij gewoon goed. Ik snap de bottleneck niet.
        Als ik mijn bekabeling rechtstreeks zet tik ik net de 100 aan dus hier geen problemen. Laatste dagen alleen trage internet en de ms is tussen de 100-300. Dit komt aantal keer per maand voor en is voor mij niet echt een probleem. Gaat meestal na een aantal dagen wel weer over. Mijn netwerkpoort kan tot 1000 Mbps dus die is ook goed.

        Toch zal ik vanavond alles even nakijken en dan zal ik dit even doorgeven

        Mvg, Miguel
        Als je in combo met je oude router de snelheid niet haalt en anders een andere router zou moeten kopen, dan kan ik wel wat voor je regelen. Ik ga ermee aan de slag.

        De bottleneck hoeft idd nog niet direct een probleem te zijn. Ik zag een 100 Mbps verbinding en vaak is dit een theoretisch maximum die in de praktijk niet wordt gehaald.
        A prudent question is one-half of wisdom

        Reageer


        • #5
          Hoi Matthijs,

          Er staat CAT 5E op de bekabeling dus zit wel goed. Graag hoor ik van je of je wat voor me kan regelen

          Mvg, Miguel

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door bluppy
            mijn voedings-apdaptor van de cisco epc 3212 is ontploft dit is gebeurd 16-04-2016 om 18.30 waar kan ik een vervangend exemplaar vinden het is nu zaterdag en ik kan niets doen het was een geluk dat ik aanwezig was toen dit gebeurde Dus Zeelandnet doe hier wat aan ik kan NIEMAND te pakken krijgen om dit OP TE LOSSEN
            Wat zou Zeelandnet daar aan moeten doen dan?

            Reageer


            • #7
              En een andere apdaptor ter beschikking stellen

              Reageer


              • #8
                Alleen heeft het niets met het probleem van Miguel te maken, bluppy. Hij krijgt nu een mailtje dat jouw adapter het niet meer doet. Niet zo handig denk ik

                Je kunt het beste via 'Een vraag stellen' dit melden, dan kan er op de goede manier op gereageerd worden.

                Reageer


                • #9
                  Ik begreep dat het probleem in de verbinding is opgelost
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer


                  • #10
                    Yes, het probleem is opgelost! Muchas gracias

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X