Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Een ander IP address aanmaken ivm blokkade?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Een ander IP address aanmaken ivm blokkade?

    Sinds vorige week wordt mijn internetverbinding regelmatig door zeelandnet geblokkeerd omdat mijn ip-address "gehackt" is.
    Op advies van een van de medewerkers op spamhaus.org mijn ip-addess ingevuld etc.
    Het ging daarna een paar dagen goed en werd weer geblokkeerd.
    Op het internet gezocht hoe ik mijn ip-addess kan wijzigen en daar gelezen: zet alles een hele nacht uit en dan wordt er automatisch een ander ip-adress aangemaakt.
    Vanmorgen alles opgestart en met het resultaat, dat mijn ip address nog steeds hetzelfde is.
    Wat doe ik verkeerd? Trouwens tot op heden nog niet wederom geblokkeerd.

  • #2
    Je kunt een nieuw IP-adres toegewezen krijgen als je minimaal 24 uur geen verbinding hebt gehad. Het lijkt me echter belangrijker om er voor te zorgen dat de reden waarom je wordt geblokkeerd wordt opgeheven, anders gaat een ander IP-adres je ook niet echt helpen.
    Scannen dus op virussen en mallware voor zover je dat nog niet gedaan hebt.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Jos
      Je kunt een nieuw IP-adres toegewezen krijgen als je minimaal 24 uur geen verbinding hebt gehad. Het lijkt me echter belangrijker om er voor te zorgen dat de reden waarom je wordt geblokkeerd wordt opgeheven, anders gaat een ander IP-adres je ook niet echt helpen.
      Scannen dus op virussen en mallware voor zover je dat nog niet gedaan hebt.
      Volgens een medewerker was ik blacklisted en daarom via spamhaus blacklist removal center. Ook alles diverse keren gescand. Ook volgens een medewerker krijg je zelfs een ander ip-address na 10 minuten.
      Ik ben van mening dat zeelandnet duidelijke adviezen moet geven en ik zo'n situatie als die van mij gericht met een oplossing moet komen. Tot nu niet meer geblokkeerd.

      Reageer


      • #4
        Kijk hier eens:
        https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/...l#.Vvt-mY9OKHs

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door jukethebox
          Oorspronkelijk gepost door Jos
          Je kunt een nieuw IP-adres toegewezen krijgen als je minimaal 24 uur geen verbinding hebt gehad. Het lijkt me echter belangrijker om er voor te zorgen dat de reden waarom je wordt geblokkeerd wordt opgeheven, anders gaat een ander IP-adres je ook niet echt helpen.
          Scannen dus op virussen en mallware voor zover je dat nog niet gedaan hebt.
          Volgens een medewerker was ik blacklisted en daarom via spamhaus blacklist removal center. Ook alles diverse keren gescand. Ook volgens een medewerker krijg je zelfs een ander ip-address na 10 minuten.
          Ik ben van mening dat zeelandnet duidelijke adviezen moet geven en ik zo'n situatie als die van mij gericht met een oplossing moet komen. Tot nu niet meer geblokkeerd.
          Waarschijnlijk heb je meerdere apparaten die verbinding maken met het internet. Scan ze daarom allemaal.

          Zet ze dan een voor een terug op het internet, en test ze eerst een paar uur, voordat je de volgende verbinding laat maken met het internet. Wij kunnen namelijk niet zien welk apparaat zorgt voor de blokkade.
          Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

          Reageer


          • #6
            Een blokkade door Spamhaus is iets anders dan een blokkade door ZeelandNet.
            Spamhaus heeft bijvoorbeeld lijsten van 'dynamische ip-adressen' oftewel klanten van providers. Die mogen niet zelf een mailserver opzetten en mail de wereld in sturen. Om dat tegen te gaan hebben ze een lijst met die ip-adressen. En dat je daar op staat is niet erg. Heb je ook geen last van.

            Een blokkade door ZeelandNet is een ander verhaal, en wat Caroline schrijft

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
              Een blokkade door Spamhaus is iets anders dan een blokkade door ZeelandNet.
              Spamhaus heeft bijvoorbeeld lijsten van 'dynamische ip-adressen' oftewel klanten van providers. Die mogen niet zelf een mailserver opzetten en mail de wereld in sturen. Om dat tegen te gaan hebben ze een lijst met die ip-adressen. En dat je daar op staat is niet erg. Heb je ook geen last van.
              Nee ik werd geblokkeerd door Zeelandnet. na telefonisch overleg ben ik dus geattendeerd op het spamhaus gebeuren

              Een blokkade door ZeelandNet is een ander verhaal, en wat Caroline schrijft

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door JukeTheBox
                Nee ik werd geblokkeerd door Zeelandnet. na telefonisch overleg ben ik dus geattendeerd op het spamhaus gebeuren
                Wil je op een goede manier quoten? Lees de tekst van je eigen bericht eens door, daar kun je niet zien wat je erbij hebt getypt. Daarom voor de volledigheid nu even op deze manier.

                De nut van het verwijzen naar Spamhaus zie ik niet in, misschien dat iemand van ZeelandNet dat kan toelichten.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                  Oorspronkelijk gepost door JukeTheBox
                  Nee ik werd geblokkeerd door Zeelandnet. na telefonisch overleg ben ik dus geattendeerd op het spamhaus gebeuren
                  Wil je op een goede manier quoten? Lees de tekst van je eigen bericht eens door, daar kun je niet zien wat je erbij hebt getypt. Daarom voor de volledigheid nu even op deze manier.
                  Omdat mijn ip address op de blacklist stond en daar kan je dit ongedaan maken....
                  De nut van het verwijzen naar Spamhaus zie ik niet in, misschien dat iemand van ZeelandNet dat kan toelichten.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Caroline
                    Waarschijnlijk heb je meerdere apparaten die verbinding maken met het internet. Scan ze daarom allemaal.

                    Zet ze dan een voor een terug op het internet, en test ze eerst een paar uur, voordat je de volgende verbinding laat maken met het internet. Wij kunnen namelijk niet zien welk apparaat zorgt voor de blokkade.
                    Hierop inhakend lees ik nergens met hoeveel apparaten je het Internet opgaat en of je deze hebt gescand.
                    Zie: deze info .

                    Is er iets uit de scans gekomen?
                    Zo, nee, dat is een herinstallatie te adviseren.
                    Dan weet je dat je pc weer schoon is.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                      Oorspronkelijk gepost door Caroline
                      Waarschijnlijk heb je meerdere apparaten die verbinding maken met het internet. Scan ze daarom allemaal.

                      Zet ze dan een voor een terug op het internet, en test ze eerst een paar uur, voordat je de volgende verbinding laat maken met het internet. Wij kunnen namelijk niet zien welk apparaat zorgt voor de blokkade.
                      Ja alles gescand en de dame van zeelandnet wist ook te vertellen, dat het geen virus was, maar dat ik blacklisted was!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                      Mijn vraag is reeds beantwoord namelijk na 24 uur heb je pas een andr ip-address en niet zoals een medewerker van zeelandnet opgaf met 10 minuten loskoppelen.
                      Hierop inhakend lees ik nergens met hoeveel apparaten je het Internet opgaat en of je deze hebt gescand.
                      Zie: deze info .

                      Is er iets uit de scans gekomen?
                      Zo, nee, dat is een herinstallatie te adviseren.
                      Dan weet je dat je pc weer schoon is.

                      Reageer


                      • #12
                        Ik kan het bijna niet lezen, sorry JukeTheBox.

                        Je lost een blokkade door ZeelandNet niet op door je ip-adres bij Spamhaus te laten verwijderen (bovendien doen ze dat niet zomaar).

                        Maar je geeft zelf al aan dat je niet opnieuw geblokkeerd bent en dat je vraag al is beantwoord.
                        Wil je dan even op 'Beste antwoord' klikken? Alvast bedankt

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door jukethebox
                          Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                          Oorspronkelijk gepost door Caroline
                          Waarschijnlijk heb je meerdere apparaten die verbinding maken met het internet. Scan ze daarom allemaal.

                          Zet ze dan een voor een terug op het internet, en test ze eerst een paar uur, voordat je de volgende verbinding laat maken met het internet. Wij kunnen namelijk niet zien welk apparaat zorgt voor de blokkade.
                          Ja alles gescand en de dame van zeelandnet wist ook te vertellen, dat het geen virus was, maar dat ik blacklisted was!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                          Mijn vraag is reeds beantwoord namelijk na 24 uur heb je pas een andr ip-address en niet zoals een medewerker van zeelandnet opgaf met 10 minuten loskoppelen.
                          Hierop inhakend lees ik nergens met hoeveel apparaten je het Internet opgaat en of je deze hebt gescand.
                          Zie: deze info .

                          Is er iets uit de scans gekomen?
                          Zo, nee, dat is een herinstallatie te adviseren.
                          Dan weet je dat je pc weer schoon is.
                          Even je link gevolgd:
                          Qnet: Hulp bij het oplossen van problemen.

                          Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?
                          U dient de onderstaande stappen te doorlopen op alle op uw netwerk aangesloten apparaten om het probleem op te lossen:
                          Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X