Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Slechte tot geen verbinding met Modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Slechte tot geen verbinding met Modem

Hallo heren en dames van het Zeelandnet Forum,

Sinds een tijdje merk ik dat ik een steeds slechtere verbinding krijg. Nu is het zelfs zo erg dat ik de laatste tijd helemaal geen verbinding meer krijg uit mijn modem. Ik heb alle gebruikers van het modem afgehaald, zit er nu 2 meter vanaf en krijg wel een volle sterkte uitslag naar het modem toe, maar heb weinig tot geen internet. Dit had ik eerst niet helemaal door, maar mijn telefoon en tablet schakelen over op het mobiele internet omdat het zo slecht is. Dit had ten gevolg dat ik nu een telefoonrekening heb van E100,- extra ivm een data overschrijding. Ik had het internet nodig ivm mijn opleiding, er was niet zichtbaar dat ik niet meer via Zeelandnet aan het internet hing omdat deze apparaten wel verbonden bleven via mijn WIFI netwerk.

Ik merkte het ook al aan mijn playstation, ipad en mensen die bij mij op visite kwamen dat ik een steeds slechtere verbinding kreeg. Ik dacht eerst dat het aan het werken aan de verbinding was, maar met het navragen bij mijn buren blijkt dat hun EN een nieuwe modem hebben ontvangen EN geen problemen ondervinden gelijk aan de problematiek die ik hierboven omschrijf.

Na meerdere keren geprobeerd te hebben te bellen, probeer ik het nu via deze weg.
    Kunnen jullie mij helpen aub??

Mvg

Kevin

Hallo, Kevin.
    Begin eens met dit stappenplan door te nemen.

In deze video krijg je allerlei tips om je wifi te verbeteren.
    Bij voorkeur zet je Wifi vast op kanaal 1, 6 of 11.
    Er worden progjes genoemd om te kijken welk kanaal in je omgeving het minst belast bent.
    Je kan ook de SPI Firewall op OFF zetten.
    Denk ook aan mogelijk storende draadloze apparaten.
    De positie van je modem.
    De afstand die je wilt overbruggen.
    Etc.

Verder dienenpc's en laptops over de laatste stuurprogramma's te beschikken.

Voer verder eens een speedtest uit. Dit doe je bekabeld rechtstreeks aangesloten op het modem.
    Dan kan je zien of je de snelheid haalt die bij je abonnement hoort.
    Zorg dat er geen programma's draaien die bandbreedte wegsnoepen.

Welk wifi-modem heb je?
    Welk abonnement heb je? Aangezien je met meerdere apparaten tegelijk het internet op wilt, zal je abonnement daarop berekend moeten zijn.

Had je vroeger misschien een modem met een losse router?
    Dan is goed mogelijk dat je dan een beter bereik had.

Reageer

ik heb deze stappen al uitgevoerd. Heb bedraad of via WIFI geen verbinding. Alleen de playstation hangt aan een 1 meter kabel vanaf de modem naar de concole. Deze kabel is een CAT6 kabel zonder knikken of wat dan ook.

Ik heb het modem ook al meerdere keren gereset, ander kanaal gekozen ( dit was toen al eens een oplossing van Zeelandnet ), ander modem ( zelfde type ) van de buurman geprobeerd maar de problemen blijven hetzelfde.

Als ik nu mijn ipad aanzet en verbinding maak met mn WIFI dan duurt het zo'n 5 tot 10 minuten voor hij iets van internet oppikt. Meteen loopt hij dan weer te klagen over de verbinding. Weet wel dat ik dan 2 meter van het modem afzit, zonder dat er iets tussen zit van een bank, tafel of muur. Ga ik verder dan die 2 meter, dan zie ik mn WIFI signaal zelf afnemen. Ik kan niet in de keuken afwassen en youtube aanhebben want heb dan al geen verbinding meer met mn modem. dit is nog geen 8 meter van het modem af

Reageer

ik heb een cisco modem, heb er geen laptop meer aanhangen alleen een telefoon en tablet.

Als ik een speedtest wil uitvoeren, dit via een nieuwe volledig up-to-date laptop met een 1 meter lang CAT6 kabeltje. duurt het al 10 minuten om de pagina te laden. Als ik dan eindelijk de test kan uitvoeren is hij 2 op de 10 keer goed. de andere 8 keren krijg ik meldingen dat de webpagina niet geladen kan worden.

Verder doe ik niets downloaden, heb ik alle applicaties uitstaan en gebruik ik alleen de verbinding om een spelletje te spelen of wat te facebooken.

Ik heb het MIDI pakket, en digitale televisie.

Reageer

Er is dus geen sprake van een eigen router.
          We hebben het over het wifi-modem?
          Nogmaals welke Cisco?
          EPC?
          Probeer het ook eens met een ander ethernetcable.

Dan zou ik beginnen met hier een scan te plaatsen van een bekabelde speedtest rechtstreeks op het wifi-modem gemaakt met p, laptop of tablet als enige apparaat aangesloten.

Want bekabeld moet je sowieso de snelheid van je abo kunnen halen mits ( tablet )netwerkkaart dit aan kan.
          Doe dit zonder de playstation aangesloten.
          Je hebt het over een tablet. Welk?

Snelheden van een los midi abonnement 40/4 Mbps.

Reageer

Beste Ptrol,

Ik heb een Cisco modem van zeelandnet met WIFI. Meer zit er niet tussen. Als ik ALLES uitzet thuis, dus geen telefoon, tablet, playstation of wat dan ook en hang dan de laptop eraan MET kabel, haal ik maar 2 van de 8 tests. Als ik er doorheen kom heb ik idd de snelheid waar ik voor betaal. Dat is het probleem niet.

Het gaat mij erom dat ik dus de laatste tijd niet meer online op mn playstation kan, ik geen verbinding meer krijg met het internet thuis, als er een A-4tje tussen mijn modem en tablet hangt ik geen verbinding meer heb, ik nu voor de 2e maand op rij een hoge mobiele telefoonrekening heb omdat ik mijn internet nodig heb dus maar via de telefoon verbinding maak, ik de laatste tijd elke dag moet ploeteren om mijn email even te kunnen bekijken...

Ik zou je graag uitnodigen bij mij thuis om het te laten zien... misschien zie jij de oplossing maar ik zie hem niet meer. Ik doe alles wat zeelandnet als stappenplan voorschoteld, maar ik heb gewoon helemaal niets meer. Zit nu bij mijn ouders op internet omdat ik toen ik net thuis kwam, ik geen verbinding had en afgesloten ben van mijn mobiele databundel.

Reageer

Cisco type moet ik straks even kijken, EPC ( zou niet weten wat het is ), Ik heb verschillende kabels al geprobeerd, het gaat om een nagelnieuwe Ipad mini 4

Reageer

Maak eens een bekabelde Speedtest en plaats deze eerst eens hier.
                Dan valt er namelijk iets te zien.
                Er kan natuurlijk iets niet in orde zijn met je verbinding, maar dan kan een Moderator ea oppakken.

Verder graag wat meer info:
                + Welke EPC bijv. 3925 of 3940. Cisco is het merk.
                + Ander kabeltje al geprobeerd?
                + Welk kanaal van het wifi-modem is nu ingesteld?
                + Firewall staat SPI op OFF?
                + Welk tablet?

Kan je je telefoon niet instellen via Mobiel Netwerk uit?
                Dus alleen Wifi instellen?

Reageer

Ptrol,

Hartstikke bedankt voor je info en goede bedoelingen. Ik snap er geen r**t meer van, zou niet weten welke kabel ik nu nog moet proberen nadat ik de afgelopen 5 kabels al geprobeerd heb. Ik heb alle WIFI kanalen die zeelandnet voorschrijft al geprobeerd ( en niet voor een paar minuten, maar een week lang geprobeerd ) Heb de SPI op ON en OFF gehad, dit ook weer met een week ertussen. Ik zal straks thuis nog eens kijken naar het type van de Cisco.

Zal dan ook meteen kijken voor de speedtest. Mocht deze erdoorheen komen dan prop ik hem meteen online.

Ik denk zelf dat het aan de kabel ligt van buiten ( CAI Kast en dan de Multitab ) naar binnen toe. Toen ik in mijn huis kwam wonen zat er geen AOP kastje aan de muur en deze is later geplaatst. Als deze tijdens de renovatie geraakt is kan het zijn dat hier een knik in de kabel zit.

Wat betreft de modem kan ik deze eigenlijk wel uitsluiten, want met een ander modem ( zelfde merk en zelfde type ) bleef ik dezelfde problemen houden.

Reageer

Kijk je ook tv via de kabel en zo ja, heb je dan ook problemen?

Reageer

Jos,

Ik kijk idd ook via de kabel naar de TV. Ik merk hier wat betreft beeld soms aan dat het blokkerig is. Het ergste merk ik het aan de TV Gids. als ik op mijn tv naar de gids kijk, duurt het zo'n 5 minuten voor ik het overzicht geladen krijg. Of dit ermee te maken heeft weet ik niet.

Als ik mijn tablet aan heb en op youtube bezig ben terwijl mijn tv aanstaat merk ik dat ik meer blokken krijg en dat ik de gids niet geladen krijg.

Reageer

Heb je op alle zenders last van blokjes of op een aantal?
                        Is het een smart-tv en zo ja, is die ook met utp met je modem verbonden? Dan kijk je de gids mogelijk via internet.
                        Als je tv niet met internet is verbonden en je op alle kanalen blokjes ziet, dan is er duidelijk iets mis met het signaal dat je ontvangt.
                        Mogelijk wil een moderator de verbinding eens bekijken.

Reageer

Beste Jos,

Ik heb hem niet met internet verbonden. En wat betreft de blokjes is het niet altijd en dan maakt het niet uit op welk kanaal.

Ptrol, het is modem Cisco epc3925

Reageer

Aangezien ik niet op de laptop kan,

Bij deze wat waardes van de speedtest. Deze heb ik 3 keer uitgevoerd voor ik erdoorheen kwam.

Download: 3606.1KByte/sec (=28849kbps)
                            Uploaf: 378.7KBytes/sec(=3030kbps)
                            Connection: 1435.0 Conn/min

Maar zoals gezegd, heb ik verbinding is het snel... duurt alleen lang voor ik hem heb en ben hem ook weer zo kwijt.

Reageer

Is dit bekabeld getest?
                              Hopelijk pakt een Moderator je topic snel op en wil deze je verbinding en je instellingen eens nalopen.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X