Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Gebeld worden door "Microsoft", ze zijn weer bezig.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Gebeld worden door "Microsoft", ze zijn weer bezig.

    Werd afgelopen dagen weer gebeld door het telefoonnummer 004755180002. Niet opnemen of ingaan op de vragen. Gewoon ophangen
    Phising, het bekende verhaal van de Microsoft-Helpdesk. Microsoft belt nooit naar gebruikers.

  • #2
    Waarom worden dit soort telefoonnummers niet geblokkeerd door zeelandnet. Vroeger kon men nummers blokkeren , waarom nu niet meer?. Kan zeelandnet niet achterhalen waar deze criminelen vandaan komen? En dan ook maatregelen nemen! Blokkeren deze nummers of anders de gegevens door geven aan politie etc. Je wordt er toch gek van dat gebel . Het ergste is dat mensen ter goeder trouw hier in trappen. Ik weet er alles van , wordt er geregeld mee lastig gevallen.

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        hallo nog niet mee gemaakt ,bedankt zal opletten,maar wat gebeurd er dan als je wel op neemt,of terug belt?? gr

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door roosje
          Waarom worden dit soort telefoonnummers niet geblokkeerd door zeelandnet. Vroeger kon men nummers blokkeren , waarom nu niet meer?. Kan zeelandnet niet achterhalen waar deze criminelen vandaan komen? En dan ook maatregelen nemen! Blokkeren deze nummers of anders de gegevens door geven aan politie etc. Je wordt er toch gek van dat gebel . Het ergste is dat mensen ter goeder trouw hier in trappen. Ik weet er alles van , wordt er geregeld mee lastig gevallen.
          Zoals duncan al terecht aangeeft, hier kan ZeelandNet niets aan doen. De bellers komen vaak uit landen in Afrika of Midden-Amerika en kunnen dus alleen door de autoriteiten daar worden aangepakt. Zoals duncan ook al terecht aangeeft, gewoon niet opnemen als je het nummer ziet, en als je wel hebt opgenomen direct ophangen zonder in discussie te gaan. Ga je wel in discussie dan hebben ze "beet" en blijven ze bellen. Als je consquent direct de verbinding verbreekt, dan stoppen ze vanzelf. Uiteraard is het hinderlijk, maar het is niet te voorkomen, net zomin als dat het te voorkomen is dat louche figuren bij je aanbellen om je iets aan te smeren. In dat geval, gewoon niet opendoen.

          Oorspronkelijk gepost door astrid51
          hallo nog niet mee gemaakt ,bedankt zal opletten,maar wat gebeurd er dan als je wel op neemt,of terug belt?? gr
          Als je doet wat die persoon aan de andere kant zegt, dan krijgen ze toegang tot je computer en kunnen ze ervoor zorgen dat je zelf geen toegang meer hebt tot je gegevens. Dan moet je een bepaald bedrag overmaken voordat ze het weer vrijgeven. Het is een vorm van afpersing.

          Reageer


          • #6
            Ik wordt zelf "regelmatig"gebeld. De beginvraag is : "do you speak English". Ik antwoord in het frans en na enkele zinnen wordt de verbinding verbroken. Of ik neem op en zeg helemaal niets. Na enkele seconden wordt de verbinding verbroken. Gebruik zelf geen Engels. Vaak is het een periode waarin geregeld gebeld wordt. Het gaat vanzelf weer over.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Frans
              gewoon niet opnemen als je het nummer ziet, en als je wel hebt opgenomen direct ophangen zonder in discussie te gaan. Ga je wel in discussie dan hebben ze "beet" en blijven ze bellen.
              Ooit heb ik een opname gehoord, van iemand die ze juist wel aan de praat hield.
              Hij probeerde alles te doen dat opgedragen werd, maar dat werkte niet, na 45 minuten (!) vertelde hij, dat er geen Windows op zijn PC stond.
              Zij betalen de kosten,wanneer iedereen zo doet (of als of) dan leren ze het ook wel af, denk ik

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door duncan
                Werd afgelopen dagen weer gebeld door het telefoonnummer 004755180002. Niet opnemen of ingaan op de vragen. Gewoon ophangen
                Phising, het bekende verhaal van de Microsoft-Helpdesk. Microsoft belt nooit naar gebruikers.
                Er wordt vanaf verschillende telefoonnummers gebeld door die lui 0243340076 is ook zo'n nummer. Als je het terug belt blijkt het nummer niet te bestaan....

                Reageer


                • #9
                  Reageer ook niet op deze nummers:
                  0243140022
                  740005
                  240051
                  540062
                  840004
                  Ik werd door deze nummers op mijn dect telefoon gebeld. De eerste 2x opgenomen, waarna de verbinding direct verbroken werd. Daarna netnummer/landcode 0243 opgezocht en de klachten gelezen.
                  Met een dect telefoon kunnen ze waarschijnlijk niet sjoemelen!
                  Komen dit soort nummers op je mobiel dan kan dit flink in de papieren lopen!
                  Lees hier wat er allemaal gebeurd is en wat je moet doen:
                  https://www.google.nl/search?q=0243+...m=122&ie=UTF-8

                  Betaal ook nooit voor geblokkeerde apparaten, blokkade blijft meestal bestaan maar je geld ben je kwijt!!! Je stimuleert alleen de fraudeur!!! Zoek op internet hoe te handelen.

                  Arnold

                  Reageer


                  • #10
                    Niet panikeren...!
                    [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X