Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internetsnelheid ?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarschijnlijk druk in je buurt met veel wifi op dezelfde kanalen. Probeer eens een ander kanaal in je wifi modem , dat helpt wel eens.

Reageer

Daar heb je dus te maken met het stukje interferentie, onze omgeving is flink vol met draadloze signalen en straling van allerhande apparatuur.
      Je kan de manier waarop wifi werkt het beste vergelijken met ritsen op de snelweg, iedereen rijdt op dezelfde weg en om te ritsen moeten mensen op elkaar wachten, dit zorgt voor vertraging, bij wifi is dit hetzelfde, iedereen zit op de 2,4 ghz of 5 ghz band en stuurt om de beurt een pakketje over deze frequentie, hoe meer deelnemers hoe vaker er gewacht moet worden op een plekje om in te voegen en dus vertraging als gevolg.

Storing wordt overigens niet alleen veroorzaakt door wifi van de buren maar ook magnetrons, babyfoons dect telefoons en ga zo maar door.
      Je hebt dus te maken met allerhande externe factoren waar zowel jij als wij niet altijd invloed op uit kunnen oefenen en die met vlagen meer of minder hinder veroorzaken.

Het gebruik van 5 Ghz apparatuur gaat hier in ieder geval al bij helpen omdat deze frequentie minder "vervuilt" is

Reageer

Magnetrons,babyfoons ( m'n buren zijn in de 80) dect telefoons om 6h 'smorgens ?

Reageer

Gewoon blijven zeuren. Kijk de moderator kan hopelijk iets doorgeven.Zij zijn de eerste lijn van consument . De 3940 modem, ik zie het. Die geeft toch veel problemen voor gebruikers, ICT-blindheid. Hoop dat ze bij Cisco dit probleem gaan voorleggen.

Reageer

Sorry, zag dat het de 3925 was, ga eens naar deze site"http://www.speedguide.net/index.php" .

Reageer

jgoedbloed, zoals aangegeven kun je via een draadloze verbinding gewoon geen betrouwbare snelheidstest doen.
              Neem de moeite om dit met een kabeltje op het modem te doen.
              Daarnaast kan het helpen om deze tips op te volgen als je de Avast virusscanner gebruikt. Aangezien je aangeeft dat je verbinding soms uitvalt, zou dat een aanknopingspunt kunnen zijn.

Reageer

@Jgoedbloed: zoals ik in mijn posting aangaf "en ga zo maar door" en er is legio apparatuur die kan verstoren, ik noemde slechts enkele voorbeelden.
                Overigens zijn er wel verschillende persoonsalarmeringen op de markt voor senioren die ook op deze frequentie opereren

@ duncan: wat had je precies verwacht dat we bij cisco voorleggen? Dat wifi last kan hebben van interferentie en dit een negatief effect heeft op de signaalkwaliteit..........?

Reageer

De nodige gaten geboord en op kabelverbinding. Nu 100,6 mbps. Wifi hoeft niet meer voor mij, als het zo doorgaat werkt dat binnenkort toch niet meer zoals het moet. Bedankt allemaal voor het meedenken.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                  X