Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

moet modem epc 3212 vaak resetten i.v.m. traag internet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• moet modem epc 3212 vaak resetten i.v.m. traag internet

Hallo mensen,

Sinds een paar dagen zakt de snelheid van mijn internetverbinding dramatisch en moet ik, zoals de titel al vermeldt, het modem en de router resetten.
    Op dit moment is de desktop bekabeld aangesloten via modem op de losse router (met een max. download van 60 Mbit)

Sluit ik de kabel direct aan op het modem, haal ik de mooie en perfecte 100 Mbit+), dus dat is helemaal in orde (Premium abonnement).
    Sluit ik de kabel aan op de router, haal ik snelheden tussen de 8 en 22 Mbit, wat dus veel te traag is. Upload is wel in orde (ong. 10 Mbit)

Resetten van het modem en router helpt even. De snelheid loopt op naar ca.45 Mbit (ook al niet 100%, maar ja...), maar na enkele minuten daalt deze weer naar de eerder aangegeven waardes.

Het vreemde is dat na de snelheidsverhoging de eerste weken de snelheid perfect was (ca. 58 Mbit, bekabeld via router).

Ik vraag me af wat er in de tussentijd gebeurd is?
    Heb van alles geprobeerd, zoals alleen het modem resetten, alleen de router loskoppelen van de stroom en modem, beide loskoppelen van stroom en zelfs de stroom en bekabeling een uur van alle apparaten halen.
    Meer opties heb ik niet, of wel?

Gezien het feit dat het modem bekabeld gewoon de goede snelheid haalt zal het hieraan waarschijnlijk niet liggen neem ik aan...

Nogmaals, het vreemde is dat de eerste weken na de snelheidsverhoging alles prima in orde was :-(

Overigens: Het heeft niets met het tijdstip van de dag te maken (veel verschillende momenten gemeten, zelfs 's nachts) en ook heb ik verschillende meetprogramma's gebruikt.

Ik hoop dat iemand hiervoor een oplossing heeft, buiten het meteen maar aanschaffen van een nieuwe router zonder het probleem te kennen.

Bij voorbaat dank!

Fred

Welkom op het forum Fred

Ik hoop dat een van de moderators zich hierover wil ontfermen en je een nieuw EPC3940 modem aanbieden. Dit kun je gebruiken zowel als modem/router, als alleen als modem (in 'bridge mode') samen met je eigen router.

Gezien de problemen die je nu ervaart zou ik het nieuwe modem proberen zoals deze wordt uitgeleverd: als modem met ingebouwde router, wifi en 4-poorts switch.

Reageer

Dank je GoeRoe,

Jouw oplossing zou natuurlijk de fijnste zijn, aangezien ik dan ook de maximale snelheid zou kunnen behalen, die mijn huidige router helaas niet aankan.

Ik heb echter overal op dit forum gelezen dat de epc 3212 niet vervangen wordt... Maar hoop doet leven natuurlijk;-)
      Nogmaals dank voor het meedenken!

Groet,

Fred

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
      Welkom op het forum Fred

Ik hoop dat een van de moderators zich hierover wil ontfermen en je een nieuw EPC3940 modem aanbieden. Dit kun je gebruiken zowel als modem/router, als alleen als modem (in 'bridge mode') samen met je eigen router.

Gezien de problemen die je nu ervaart zou ik het nieuwe modem proberen zoals deze wordt uitgeleverd: als modem met ingebouwde router, wifi en 4-poorts switch.

Reageer

Reset van de router?
        Je hebt deze nu alleen van stroom gehaald.
        Echter je kan ook terug naar de fabrieksstatus.
        Je dient hiervoor gedurende een sec. of 10 een pinnetje in te drukken.
        Wellicht op deze router anders, maar raadpleeg HIERVOOR dan je handleiding.

Welke router is het?

Na terugzetten in fabrieksstatus dien je weer wel de configuratie naar wens in te stellen ( key/kanaal/etc.).

Reageer

Dank je Ptrol,

Ik heb de router idd. niet gereset op de door jou aangegeven manier, maar alleen de stroom eraf gehaald en opnieuw aangesloten nadat het modem opnieuw was opgestart.

Het betreft overigens de netgear wgr614 V9, welk door een zeelandnet monteur is aangesloten toe ik naar hier verhuisde.
          Het heeft altijd goed gefunctioneerd. Het probleem doet zich pas voor sinds enkele dagen, en dus niet onmiddellijk na de snelheidsverhoging, zoals reeds vermeld.

Ik heb geen CD van de router en de handleiding is voor mij niet te vinden (in het Nederlands).
          Het enige dat een evt. reset redelijk helder beschrijft is een youtube filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=xlj7bJKYeYE), maar ik ben niet overtuigd van de betrouwbaarheid hiervan, en wil er op deze manier ook niet mee aan de slag...:

https://www.youtube.com/watch?v=xlj7bJKYeYE

Ik hoop dat er nog andere opties zijn, want ik word er niet echt vrolijk van :?

[img]4d2a1e98-79b1-4523-9f89-cef9674864b2.png[/img]

Bij voorbaat dank!

Vriendelijke groet,

Fred

Reageer

is de snelheid ook al eens gemeten, met een laptop/pc die rechtstreeks is aangesloten op het modem ??
            alleen op die manier kun je testen of de verbinding tot en met het modem in orde is.

Reageer

Kijk eens in je router ( 192.168.1.1 ) welk beveiligingstype er is gekozen?
              Kijk eens in je router welk kanaal er is ingesteld. Bij voorkeur 1,6 of 11 en niet op auto.
              Gebruik er een progje voor om te zien welk kanaal in je omgeving het minst belast wordt als:
              [img]ddb34c47-2bfe-4c64-8ba9-a5206e13359e.png[/img]

Mogelijk dat er in je omgeving meerdere op het zelfde kanaal zitten.
              Log in op 192.168.1.1 met:

Username: admin
              Password: password

Reageer

Dank jullie!

@Fred: Zoals ik in min openingspost al meldde : "Sluit ik de kabel direct aan op het modem, haal ik de mooie en perfecte 100 Mbit+), dus dat is helemaal in orde (Premium abonnement)" is het binnenkomende signaal in orde.

@ Ptrol: Volgens je progje is mijn beveiligingstype WPA2- personal en zit ik op kanaal 3.
                Er zijn 2 andere gebruikers te zien: een buurvrouw op kanaal 1 met 2.4G en een Delta wifispots, ook op kanaal 1, die niet van mijzelf is aangezien ik dit nog heb uitgeschakeld.

Voor de rest kan ik niet in mijn router komen aangezien ik geen gebruikersnaam en wachtwoord heb.
                (Heb "admin" en "password" geprobeerd, maar datt werkte helaas niet...)
                Niemand op hetzelfde kanaal lijkt mij...

Ik hoop dat jullie hiermee wat kunnen!

Groet,

Fred

Reageer

1, 6 of 11! Niet 3 dus.
                  Heeft de monteur wellicht de inloggegevens hiervoor veranderd?
                  Staan ze niet onderop de router of ergens op papier?

Hier een afbeelding van de router waarmee je in de router kan controleren of er nieuwe firmware is:
                  [img]21e1b458-7a1f-4231-b58a-e29533b17e41.png[/img]

Maar eerst zien dat je in je router kan komen.

Krijg je wel dit scherm:
                  [img]5864d830-7d8f-47fa-b7cd-5c71ae8ea95e.png[/img]

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred61
                    Ik heb echter overal op dit forum gelezen dat de epc 3212 niet vervangen wordt... Maar hoop doet leven natuurlijk;-)
                    Nogmaals dank voor het meedenken!

Groet,

Fred
                    Hoi fred61,

Welkom op het forum.

Stuur mij ff een privebrichtje met je klantgegevens

Als je trouwens je modem en router herstart, wacht dan even vijf minuutjes na het herstarten van het modem. Zet daarna de router op de spanning.
                    A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Dank je!

Ik ben er toch ingekomen met de gegeven gebruikersnaam en wachtwoord.
                      Er staat inderdaad een upgrade voor de router, maar de comp. wil/kan deze niet uitvoeren omdat het een .chk bestand is.

Hoe kan ik overigens mijn kanaal veranderen?

Nogmaals dank!!

Groet,

Fred

Reageer

Overigens kan controleren of er geen nieuwere drivers voor je netwerkkaart ook geen kwaad evenals eens een ander ethernetcable aansluiten.

Reageer

volgens Netgear is de username "admin" en het password "password" (beide zonder quotes).
                          dus als je de router reset naar de fabrieksinstellingen moet je er met die gegevens in kunnen komen.

edit: ke kunt er al in

hier kun je de handleiding vinden, weliswaar in het engels.
                          http://www.downloads.netgear.com/fil...UM_14May08.pdf

Reageer

Eerst een backup maken.
                            Dan kan je het minst belaste kanaal 1, 6 of 11 vastzetten.

Je kan de firmware ook ophalen: http://downloadcenter.netgear.com/other/#searchResults
                            Let op: Other kiezen.

Reageer

Heb je berichtje van MatthijsL gelezen.

Dan vermoed ik dat je aanbod krijgt voor een nieuw mdoem en ga ik er geen tijd meer insteken!

Succes verder.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X