Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Speedtest van Ookla geeft zeer vreemde data

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Speedtest van Ookla geeft zeer vreemde data

    De speedtest van Ookla geeft zeer vreemde data. de ping is goed, de download snelheid doet het helemaal niet, gaat heel langzaam omhoog, of is zeer wisselvallig waarbij de snelheid bij lange na niet gehaald wordt. De speedtest via de site van ZLN geeft zelfs regelmatig een timeout. Dit heb ik voor de "snelheid" verhoging nooit gehad. toch lijkt de internet verbinding redelijk snel. De test doe ik altijd bekabeld eigen router Netgear Nighthawk R7000 ZLN modem Cisco EPC3212 EuroDocsis 3.0 2-PORT EMTA.
    De speedtest lijkt nu nergens op.



  • #2

    Reageer


    • #3
      Houd er ook rekening mee dat de werkzaamheden nog niet voltooid zijn, dus de snelheid kan nog fluctueren.

      Reageer


      • #4
        Hier ook een klant die sterk wisselende uitslagen van Ookla ervaart.

        Je dient de speedtest eigenlijk bekabeld rechtstreeks op de EPC3212 uit te voeren.
        Uiteraard ben je dan in deze situatie de enige gebruiker, maar zorg ervoor dat er geen toepassingen op jet pc actief zijn die bandbreedte kunnen wegsnoepen.

        Reageer


        • #5
          Het maakt niet uit of ik het voor of na de herstart van de modem en router. Feit is wel dat de uitslag nu een zooitje is en voor de snelheids aanpassing was het over het algemeen zo strak als een deur. bij Ookla direct krijg ik over het algemeen nog een uitslag, bij Ookla via ZLN krijg ik nu zelfs een timeout.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Niggo
            Houd er ook rekening mee dat de werkzaamheden nog niet voltooid zijn, dus de snelheid kan nog fluctueren.
            Fluctueren is wel heel netjes, dat is voor mij een kleine afwijking.. en dat is bij mij zeker niet het geval. het lijk op een aardbeving 10 op de schaal van Richter

            Reageer


            • #7
              Je hebt al verschillende malen het advied gekregen de snelheid direct bekabeld vanaf het modem te meten (dus zonder je router ertussen) Wat zijn de resultaten die je dan krijgt?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Jos
                Je hebt al verschillende malen het advied gekregen de snelheid direct bekabeld vanaf het modem te meten (dus zonder je router ertussen) Wat zijn de resultaten die je dan krijgt?
                Als ik mijn PC direct op de modem aansluit krijg ik alleen maar een goed testresultaat op de speedtest van ZLD.
                Via Ookla gaat het feitelijk alleen maar goed als ik naar de server van ZLD test. De andere door Ookla aangeboden servers zijn slecht en nog gekker Ookla geeft een verbindings timeout. Tevens en dat is wel zeer vreemd, dat als ik direct op de modem zit er erweg veel site's niet eens bereikbaar zijn en met router ertussen geen enkel probleem.
                Het is niet dat mijn internet traag is of zo, het downloaden gaat gewoon snel maar er gebeuren wel onverklaarbare dingen. Ik zal hierover ook zeker contact over opnemen met Ookla.

                Reageer


                • #9
                  Hallo PaulPC,

                  Is het je inmiddels gelukt het probleem met de Ookla test te verhelpen of speelt het nog steeds?

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X