Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Met betrekking tot verhoging van de snelheden en Anti-Virus programma's.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Met betrekking tot verhoging van de snelheden en Anti-Virus programma's.

    Hallo Forum,

    Ik heb nadat vermeld was dat de snelheden verhoogd zou worden, zelf bekeken hoe snel mijn internet zou zijn.
    Zoals mij beloofd was zou ik 400mbps bekabeld moeten kunnen halen (alles-in-1 Super).

    In eerste instantie heeft dit niet gewerkt, Ik had bekabeld soms maar tot 190/200mbps (Gemeten met CAT6 kabel).
    Zo doende ben ik gaan kijken wat mijn laptop voor netwerkkaart zou hebben, maar die zou deze snelheden met gemak moeten kunnen halen.

    Ik heb later een nieuwe wand contactdoos aangevraagd bij DELTA en die vervolgens vervangen.
    Daardoor is de snelheid al veel hoger gegaan dan normaal, maar toch zat ik maar tot 300mbps gemiddeld.
    Maar toen is mij iets opgevallen, want ik draai Kaspersky Total Security 2016 (Betaalde anti-virus).
    Zodra ik deze anti-virus had afgesloten, kwam ik makkelijk tot boven de 400mbps uit!

    Nou heb ik hier weinig problemen mee, gezien ik graag mijn computer veilig wil hebben van virusen.
    Maar voor de gene die toch alle snelheid willen hebben, raad ik aan om eventueel een lichte anti-virus programma te gebruiken.

    Dit is natuurlijk geen vraag, maar ik dacht eraan om dit te delen met jullie!

    Met vriendelijke groet,
    Jasper.

  • #2
    Hallo jasperB, welkom op het forum.

    Goed om te weten, dat zal er vast bij meer mensen de reden van zijn, dat de verbinding langzamer is!

    Reageer


    • #3
      Een goede actie van je Jasper.
      Het antivirus programma monitort alle data die binnenkomt en dat kost tijd, waardoor de PC gewoon trager wordt.
      Achteraf is het logisch, maar dat is vaker het geval :?

      Reageer


      • #4
        Bedankt voor het delen Jasper! Ik maak er meteen even een sticky topic van.

        Reageer


        • #5
          Overigens is het ook handig om na te checken of de driver van de netwerkkaart up to date is! (Voornamelijk voor Wifi).

          Hier heb ik zelf nog wel overheen gekeken! :8

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              dus als modem, router, netwerkkaart, kabels, e.d. geschikt zijn om 400 Mb/s aan te kunnen, dan kun je dus zo maar aanlopen tegen performance probleem van de PC/laptop.
              Inderdaad Fred. Het zou tegenwoordig zomaar kunnen voorkomen dat een snelheid niet wordt gehaald omdat de harde schijf het niet snel genoeg kan wegschrijven.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Frans
                Het zou tegenwoordig zomaar kunnen voorkomen dat een snelheid niet wordt gehaald omdat de harde schijf het niet snel genoeg kan wegschrijven.
                Klopt helemaal.
                Mijn laptop (I7 processor, ssd + HD, 16GB RAM) heeft nergens een probleem mee, ik haal 150MB via Wifi !
                Mijn oudere laptop (AMD-64 processor, HD, 4GB RAM) wil niet sneller dan 60MB via Wifi en (ongeveer)100MB via een UTP kabel.
                Natuurlijk was er ook een (behoorlijk) prijs verschil (en een tijds verschil van 7 jaar).

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Frans
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                  dus als modem, router, netwerkkaart, kabels, e.d. geschikt zijn om 400 Mb/s aan te kunnen, dan kun je dus zo maar aanlopen tegen performance probleem van de PC/laptop.
                  Inderdaad Fred. Het zou tegenwoordig zomaar kunnen voorkomen dat een snelheid niet wordt gehaald omdat de harde schijf het niet snel genoeg kan wegschrijven.
                  Dus dit probleem zou in principe opgelost kunnen worden door eventueel een tweede hardeschijf in mijn laptop te plaatsen?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door JasperB
                    Dus dit probleem zou in principe opgelost kunnen worden door eventueel een tweede hardeschijf in mijn laptop te plaatsen?
                    Hoi Jasper,

                    Misschien wel, als je de schijf in RAID-0 zou plaatsen (dan moet de laptop dat natuurlijk al kunnen). Maar, een beetje moderne laptop/computer met voldoende geheugen zou daar geen moeite mee moeten hebben, maar een wat oudere laptop/computer, met te weinig geheugen (denk aan 2 tot 4 Gb) voor moderne toepassingen en een trage en volle harde schijf, die zou er zeker problemen mee kunnen krijgen.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Frans
                      Oorspronkelijk gepost door JasperB
                      Dus dit probleem zou in principe opgelost kunnen worden door eventueel een tweede hardeschijf in mijn laptop te plaatsen?
                      Hoi Jasper,

                      Misschien wel, als je de schijf in RAID-0 zou plaatsen (dan moet de laptop dat natuurlijk al kunnen). Maar, een beetje moderne laptop/computer met voldoende geheugen zou daar geen moeite mee moeten hebben, maar een wat oudere laptop/computer, met te weinig geheugen (denk aan 2 tot 4 Gb) voor moderne toepassingen en een trage en volle harde schijf, die zou er zeker problemen mee kunnen krijgen.
                      Ik heb nu een vrij moderne laptop, een Acer Aspire V3 - 771
                      500GB HDD (helemaal niet vol, op elke partitie niet)
                      Dan nog 6GB DDR3 RAM geheugen.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door JasperB
                        Ik heb nu een vrij moderne laptop, een Acer Aspire V3 - 771
                        500GB HDD (helemaal niet vol, op elke partitie niet)
                        Dan nog 6GB DDR3 RAM geheugen.
                        Ik bedoelde ook niet specifiek JOUW systeem.

                        Jij geeft al aan dat het uitzetten van Kaspersky ervoor zorgt dat je wel de snelheid haalt. Dat heeft naar mijn idee niet zoveel te maken met de snelheid van de harddisk. Dat heeft eerder te maken met het processen van files door de virusscanner. Voor ons zijn deze praktijksnelheden van 400mbit natuurlijk ook nieuw en zijn ze nog niet in alle omgevingen en omstandigheden getest.

                        Reageer


                        • #13
                          Gewoon Windows Firewall gebruiken deze werkt het beste en is gewoon veilig. Netwerkfiltering van virusscanner uitschakelen. Virusscanners voegen tegenwoordig allerlei overbodige modules toe welke echt niets bijdragen. Bloatware is de mode, ofwel: we stoppen er veel in dan lijkt het voor de gebruiker veilig. Als je de harde schijf laat scannen op nieuwe bestanden, of op bestanden die je opent heb je geen netwerkfilter nodig en zelfs geen mailscanner (bijlages worden bij openen sowieso gescand). Ikzelf gebruik als test ook BitDefender IS 2016 maar ik heb al gemerkt dat alle visusscanners met firewall (welke gewoon gebruik maken van WIndows Firewall) voor heel veel problemen zorgen, van het niet openen van sites tot aan BSOD. In mijn geval i.c.m. AdGuard 2016. Wel zou ik de anti-ransomware activeren. Voor diegene die een goede gratis scanner willen zal Avira (zonder de firewall optie) de beste prestaties leveren. AVG werkt niet goed; jaren lang geen virus gehad, en binnen twee dagen had ik met AVG een flink virus te pakken. Voor diegenen die willen bestalen is de beste keuze BitDefender (niet per se de IS versie) of Kaspersky (binnenkort mijn standaard door problemen met BitDefender).

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Frans
                            Oorspronkelijk gepost door JasperB
                            Ik heb nu een vrij moderne laptop, een Acer Aspire V3 - 771
                            500GB HDD (helemaal niet vol, op elke partitie niet)
                            Dan nog 6GB DDR3 RAM geheugen.
                            Ik bedoelde ook niet specifiek JOUW systeem.

                            Jij geeft al aan dat het uitzetten van Kaspersky ervoor zorgt dat je wel de snelheid haalt. Dat heeft naar mijn idee niet zoveel te maken met de snelheid van de harddisk. Dat heeft eerder te maken met het processen van files door de virusscanner. Voor ons zijn deze praktijksnelheden van 400mbit natuurlijk ook nieuw en zijn ze nog niet in alle omgevingen en omstandigheden getest.
                            Netwerkfiltering in AV uitschakelen, scheelt op 100 Mb/s wel 20 Mb/s dus 20%. Soms hebben harde schijven, vooral de 5200 cpm problemen met downloaden omdat de internetsnelheid al hoger ligt dan wat de harde schijf aan kan en blijven programma's wachten op het flushen van je cache. Een gekend probleem. Advies is om systeem op RAID 0/5/6/10 (geen RAID 1) met 7200 cpm of hoger te installeren of SSD. En let wel een goede computer heeft geen hele grote harde schijf nodig maar een snelle. Helaas wordt door electronica winkels vaak alleen geadverteerd met capaciteit wat dus niets zegt over systeemprestaties. Misleiding door misbruik te maken van onwetendheid van de klant.

                            In WIndows 10 heb ik de gebruikers op RAID staan en het systeem niet.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X