Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen verbinding na verhuizing

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen verbinding na verhuizing

    Ik heb bij een kennis de modem geplaatst maar krijg geen verbinding, de verhuizing is doorgegeven en zou per 5 maart actief zijn op het nieuwe adres. Helaas, geen verbinding. Het is een oud type modem nog, als we de zaak aansluiten branden alle lampjes constant, dus ook geen opstart fase, resetten, andere kabels en verdeler al geprobeerd maar helaas. ( Er is wel een tv signaal )
    Mijn kennis heeft gebeld maar het duurt misschien wel 3 dagen voor ze kunnen vertellen wanneer een monteur langs komt ????
    Ze moest maar aan haar buren vragen of ze hun internet mocht gebruiken ( ik geen beschikbaar wifispot kunnen vinden in de straat) Ik heb hier grote moeite mee, is zoiets als je pin code aan een wildvreemde geven.
    En dan nog, ze heeft schoolgaand kind dat volledig afhankelijk is van internet voor haar schoolwerk.
    Terug naar het probleem, denk modem overleden aangezien alle lampjes permanent branden, hoe kan ik dit heeeeeeeeeel snel opgelost krijgen.

  • #2
    Heb je dit al gedaan je moet hem wel eerst activeren !

    https://sps.zeelandnet.nl/dhz/

    Reageer


    • #3
      Voor zover mij bekend kun je een reeds geactiveerd modem ook op een andere aansluiting gebruiken. Ik hoop dat een ZeelandNet medewerker dit kan oppakken.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Charlesbvk
        Ik heb bij een kennis de modem geplaatst maar krijg geen verbinding, de verhuizing is doorgegeven en zou per 5 maart actief zijn op het nieuwe adres. Helaas, geen verbinding. Het is een oud type modem nog, als we de zaak aansluiten branden alle lampjes constant, dus ook geen opstart fase, resetten, andere kabels en verdeler al geprobeerd maar helaas. ( Er is wel een tv signaal )
        Mijn kennis heeft gebeld maar het duurt misschien wel 3 dagen voor ze kunnen vertellen wanneer een monteur langs komt ????
        Ze moest maar aan haar buren vragen of ze hun internet mocht gebruiken ( ik geen beschikbaar wifispot kunnen vinden in de straat) Ik heb hier grote moeite mee, is zoiets als je pin code aan een wildvreemde geven.
        En dan nog, ze heeft schoolgaand kind dat volledig afhankelijk is van internet voor haar schoolwerk.
        Terug naar het probleem, denk modem overleden aangezien alle lampjes permanent branden, hoe kan ik dit heeeeeeeeeel snel opgelost krijgen.
        Hoi Charlesbvk,

        Helaas kunnen we hier verder niet veel aan doen. Het is inderdaad zo dat het 3 dagen kan duren voordat de planning contact met de klant opneemt, maar dat wil niet zeggen dat het dan ook 3 dagen duurt (en dat duurt het in de regel ook niet). Dat de lampjes constant branden lijkt inderdaad te wijzen op een defect modem. Het is dus even afwachten.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door rd1osb
          Heb je dit al gedaan je moet hem wel eerst activeren !

          https://sps.zeelandnet.nl/dhz/
          Misschien dom van me, maar de modem was actief op het oude adres en is gewoon mee verhuisd.
          Moet de modem dan opnieuw worden geactiveerd op het nieuwe adres?
          Als dat zo is dan moet dat vanaf het adres waar de modem staat en daar hebben we geen internet, hoe kan ik dan naar een website om de modem te activeren:?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Charlesbvk
            Misschien dom van me, maar de modem was actief op het oude adres en is gewoon mee verhuisd.
            Moet de modem dan opnieuw worden geactiveerd op het nieuwe adres?
            Als dat zo is dan moet dat vanaf het adres waar de modem staat en daar hebben we geen internet, hoe kan ik dan naar een website om de modem te activeren:?
            Hoi Charlesbvk,

            Activeren is niet nodig (en dat zal ook niet gaan, aangezien het erop lijkt dat het modem defect is). Zie mijn voorgaande bericht.

            Reageer


            • #7
              als het zo duidelijk is, dat het modem defect is, waarom wordt er dan niet meteen een nieuwe opgestuurd ??

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                als het zo duidelijk is, dat het modem defect is, waarom wordt er dan niet meteen een nieuwe opgestuurd ??
                Omdat het niet 100% zeker is. Daarom zeg ik ook dat het erop lijkt dat het modem defect is. Niet dat het zo is. Degene die dat kan vaststellen is de monteur.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Frans
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                  als het zo duidelijk is, dat het modem defect is, waarom wordt er dan niet meteen een nieuwe opgestuurd ??
                  Omdat het niet 100% zeker is. Daarom zeg ik ook dat het erop lijkt dat het modem defect is. Niet dat het zo is. Degene die dat kan vaststellen is de monteur.
                  Kan me wel vinden in jullie reacties, waarom wordt er dan door de helpdesk dan niet gelijk een nieuw wifi modem opgestuurd, vervangen gaan ze toch. Dacht trouwens dat alle abonnees inmiddels wel een nieuwe zouden hebben na de introductie van de Delta wifispots.

                  Reageer


                  • #10
                    Goed toegegeven het blijft een noodmiddel, maar ik heb zelf ook tijdens een verhuizing een poosje zo ge-internet, werkt goed wanneer je bijvoorkeur een laptop en/of tablet hebt maar een pc met wifi stick kan ook.

                    Je moet dan wel met beleid werken (geen YouTube filmpje of andere video toepassingen) dus goed opletten op je data verbruik.

                    Het is tevens verstandig om tijdelijk een extra data bundel aan te zetten.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Charlesbvk
                      Kan me wel vinden in jullie reacties, waarom wordt er dan door de helpdesk dan niet gelijk een nieuw wifi modem opgestuurd, vervangen gaan ze toch. Dacht trouwens dat alle abonnees inmiddels wel een nieuwe zouden hebben na de introductie van de Delta wifispots.
                      Dat hangt van het type modem af. De EPC3212 wordt nu nog niet zomaar vervangen omdat deze de meeste snelheden nog prima aan kan. Plus, zoals ik al heb aangegeven, er is geen 100% zekerheid dat het modem defect is. De monteur kan dat ter plekke beoordelen.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X