Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Welke snelheid haal ik met het oude modem?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Welke snelheid haal ik met het oude modem?

    welke snelheid kan ik uit het oude"" modem halen.. in lamswaarde heb ik nog geen nieuwe ontvangen.. ik haal slechts 62/10 .. ?????????

  • #2
    Hallo yopper,

    Ik heb jouw vraag even in een eigen topic gezet.

    Wat voor abonnement heb je? Als je nu bijvoorbeeld Premium hebt, zou je gewoon de volle snelheid nog moeten kunnen behalen, mits je een Cisco EPC3212 hebt. Hoe heb je de snelheid gemeten, via wifi of met een UTP kabel direct op het modem aangesloten?

    Reageer


    • #3
      Ik haal met een Premium-abo en oud modem EPC3212 bekabeld gemeten keurig 99,6 en 10.8...is dus gewoon mogelijk

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door HansMiddelburg
        Ik haal met een Premium-abo en oud modem EPC3212 bekabeld gemeten keurig 99,6 en 10.8...is dus gewoon mogelijk
        Klopt hoor Hans, het moet gewoon mogelijk zijn

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Sheena
          Hallo yopper,

          Ik heb jouw vraag even in een eigen topic gezet.

          Wat voor abonnement heb je? Als je nu bijvoorbeeld Premium hebt, zou je gewoon de volle snelheid nog moeten kunnen behalen, mits je een Cisco EPC3212 hebt. Hoe heb je de snelheid gemeten, via wifi of met een UTP kabel direct op het modem aangesloten?

          Reageer


          • #6
            Ben erg tevreden met de nieuwe snelheden ! Zelfs op de Cisco EPC3212. [img]c6f8cbe0-d269-46e6-9923-dc30bbe0fe2a.png[/img]

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door yopper
              Oorspronkelijk gepost door Sheena
              Hallo yopper,

              Ik heb jouw vraag even in een eigen topic gezet.

              Wat voor abonnement heb je? Als je nu bijvoorbeeld Premium hebt, zou je gewoon de volle snelheid nog moeten kunnen behalen, mits je een Cisco EPC3212 hebt. Hoe heb je de snelheid gemeten, via wifi of met een UTP kabel direct op het modem aangesloten?
              Bekabeld heb ik twee desktops staan.beiden halen nu, na de tips, (duplex/auto) de norm..
              De laptop in de keuken heeft er last mee, 12,5//10 met ruim de helft aan ontvangst. er zitten geen betonnen muren tussen. . afstand: cA: 8mtr. iK ZIT DE HELE DAG AAN DE LAPTOP.. MIJN (OEPS;;CAPSLOCK) ik verwacht dat wanneer de nieuwe modem komt, dat de ontvangst dan even slecht blijft.Immers het stukje afgetakte groene kabel dat mijn huis binnenkomt, is te kort om de modem op een hogere plek te zetten.. Dus ook de nieuwe wordt weer weggemoffeld onder in een kast.. Das nou net de crux..kabellengte verlies versus wifi.. xx jan.

              Reageer


              • #8
                @yopper
                de oplossing hier is een utp-kabel naar de keuken leggen.
                dan kun je het nieuwe modem gewoon aansluiten en jouw eigen router ergens in de keuken plaatsen.
                als een kabel echt niet kan, dan is er ook nog Power-Line.
                dan gaat het signaal via het lichtnet.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door yopper
                  Oorspronkelijk gepost door yopper
                  Oorspronkelijk gepost door Sheena
                  Hallo yopper,

                  Ik heb jouw vraag even in een eigen topic gezet.

                  Wat voor abonnement heb je? Als je nu bijvoorbeeld Premium hebt, zou je gewoon de volle snelheid nog moeten kunnen behalen, mits je een Cisco EPC3212 hebt. Hoe heb je de snelheid gemeten, via wifi of met een UTP kabel direct op het modem aangesloten?
                  Bekabeld heb ik twee desktops staan.beiden halen nu, na de tips, (duplex/auto) de norm..
                  De laptop in de keuken heeft er last mee, 12,5//10 met ruim de helft aan ontvangst. er zitten geen betonnen muren tussen. . afstand: cA: 8mtr. iK ZIT DE HELE DAG AAN DE LAPTOP.. MIJN (OEPS;;CAPSLOCK) ik verwacht dat wanneer de nieuwe modem komt, dat de ontvangst dan even slecht blijft.Immers het stukje afgetakte groene kabel dat mijn huis binnenkomt, is te kort om de modem op een hogere plek te zetten.. Dus ook de nieuwe wordt weer weggemoffeld onder in een kast.. Das nou net de crux..kabellengte verlies versus wifi.. xx jan.
                  Ik weet niet hoe lang je huidige coax kabel is, maar de langste is bij mijn weten 70 of 90 cm.
                  Mocht dat helpen om je modem iets hoger te plaatsen dan is een belletje nar de klantenservice voldoende om er een opgestuurd te krijgen

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                    @yopper
                    de oplossing hier is een utp-kabel naar de keuken leggen.
                    dan kun je het nieuwe modem gewoon aansluiten en jouw eigen router ergens in de keuken plaatsen.
                    als een kabel echt niet kan, dan is er ook nog Power-Line.
                    dan gaat het signaal via het lichtnet.
                    Mijn reactie aan Fred. : van yopper: Ware het niet dat ik met een netgear dual-nas zit en een med8er.. plus nog een pc in de slaapkamer en een note-bookje allemaal draadloos. Mijn d-link router zit vol nu.. ik hoop dat er een monteur komt om het modem-routertje te plaatsen. Ikzelf kan dat niet meer.. BTW: ik heb parkinson.. maar mijn koppetje is nog goed.. aow'tje beperkt mijn aanschaf van nieuwe netwerkkaarten en ik run nog steeds -(op een laag pitje)- de parkinson stichting. dus ik val of sta bij (hi) draadloos internet.. ik wil het nog ff volhouden met de hoogst haalbare snelheid hier: op de laptop 16,5mbts. wireless. (dus 2MB per seconde.. ) ik had er gewoon meer van verwacht..sorry voor het ongemak. Yopper (jan uit lamswaarde).

                    Reageer


                    • #11
                      Ook ik zit nog met een EPC3212 modem. Daarachter hangt een 'AirPort Extreme' ingesteld op 5 GHz, kanaal 48, PHY-modus: 802.11ac. De computer is een MacBook Air (kan alleen via WiFi met internet verbonden worden). Hiermee haal ik snelheden van tegen de 150 Mbps / 15 Mbps.
                      Het kan dus wel!

                      [img]f870e2d7-2bd1-4769-b709-0b73eccd49c4.png[/img]

                      Reageer


                      • #12
                        @yopper
                        als je inderdaad een epc3212 hebt, dan krijg je met jouw abonnement waarschijnlijk voorlopig geen nieuw modem.
                        als dat wel zo is, dan kun je em zeker wel door een monteur laten aansluiten.
                        dan heb je in principe een d-link router over.
                        of het draadloze internet met het nieuwe modem beter is, hangt van veel factoren af.
                        maar het bijplaatsen van een extra access-point kan dan ongetwijfeld met jouw overgebleven d-link.
                        als jouw snelheid nu verhoogd is naar 100/10 Mbs, dan heb je niet meteen nieuwe netwerkkaarten nodig.
                        kortom, dr is nog geen man overboord

                        Reageer


                        • #13
                          Yopper , Je kunt de coax kabel tussen je modem en je aansluiting van delta verlengen tot wel 15 meter . Belangrijk is wel dat je de goede coax kabel gebruikt en de goede coax pluggen. De groene kabel die nu je huis binnen komt is de Bedea C12 coax groen. Die is vrij makkelijk verkrijgbaar in internet winkels. In jouw geval denk ik dat een meter of 10 wel voldoende zal zijn .. Groetjes Marco

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Dutchplace
                            Yopper , Je kunt de coax kabel tussen je modem en je aansluiting van delta verlengen tot wel 15 meter . Belangrijk is wel dat je de goede coax kabel gebruikt en de goede coax pluggen. De groene kabel die nu je huis binnen komt is de Bedea C12 coax groen. Die is vrij makkelijk verkrijgbaar in internet winkels. In jouw geval denk ik dat een meter of 10 wel voldoende zal zijn .. Groetjes Marco
                            Als je dat doet, dan ben je dus totaal kansloos als je ooit problemen met je verbinding hebt en de klantenservice gaat bellen.

                            Wat is trouwens een "internetwinkel"?

                            Reageer


                            • #15
                              Internet winkels zijn shops op internet. zoals de Aldi .nl en lidle .nl lol. En klantenservice heeft daar geen probleem mee hoor , ik neem aan dat ze zelf ook wel kennis genoeg hebben dat dit gewoon mogelijk is en ook al getest is. Je moest eens weten hoeveel meter groene coax vanaf je modem tot de kast buiten in de wijk zit. Dan maak die paar meter meer binnen in huis ook niet meer uit.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X