Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Jojo snelheid.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Jojo snelheid.

    Toevallig was ik nog online toen de Internetsnelheid van Delta/Zeelandnet verhoogd werd. Getest en ja hoor, prima, 151 mb/s. De dag er na ondervond ik wat problemen, haperingetjes. Getest c.a 90 mb/s down en 8 mb/s up. Kortom minder dan mijn oorspronkelijke 100 mb/s down en 10 up. Een paar dagen later was het wel weer de nieuwe snelheid maar vandaag, 4 maart, haal ik de snelheden weer niet. De wifi van delta hotspots zal ik het trouwens niet over hebben want die is standaard laag. Maar daar heb ik het nu niet over.
    [img]a6d87b3d-2616-4cdf-b4c1-21288ab86e67.png[/img] Volgens mij gaat het dus nog niet helemaal goed met het verhogen naar de nieuwe snelheid. Gek is dus ook dat als de snelheid ingezakt is, deze lager ligt dan voorheen.

  • #2
    Beste JaapVerst,

    Welkom op het forum

    Je kunt dit ook elders lezen - maar, er zijn veel mensen die testen uitvoeren en dat is te merken. Daarnaast is ZeelandNet nog bezig om het netwerk helemaal af te maken. Het zou dus stabieler moeten gaan worden.

    Reageer


    • #3
      Lijkt een beetje op een auto die uit de garage komt maar eigenlijk nog niet helemaal klaar is. Rijdt dan weer 130 en dan weer 90.. Maar goed, ik het zal wel goed komen en ik ben wel blij met zo'n verhoging zonder extra kosten.

      Reageer


      • #4
        Hoi JaapVerst,

        Wat voor modem gebruik je?

        Reageer


        • #5
          Dag Sheena, mijn modem is een Cisco EPC 3925.

          Reageer


          • #6
            Okee en de tests worden bekabeld uitgevoerd?

            Reageer


            • #7
              Ja, bekabeld. De wifi is veel trager en die is alleen af en toe in gebruik voor een tablet.

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Ja, dat zal ik doen.

                  Reageer


                  • #10
                    Ter ondersteuning : ik heb Premium en EPC3940 (bekabeld), maar nieuwe download 150 wordt niet gehaald.
                    Tot 01.03.2016 bij snelheid 100/10 altijd netjes tussen 100-103/10 gehaald.
                    Verder niets gewijzigd bij mij maar nu met 150/15 haal ik slechts tussen 130-145/15.
                    Vanaf wanneer zou de speedtest betrouwbaar moeten zijn ?

                    Reageer


                    • #11
                      Voor mij is het probleem waarschijnlijk opgelost [met dank aan Sheena] Weliswaar snap ik niet helemaal waarom er 80 mb/s down en 10 up gehaald werd, maar ik was vergeten dat ik ten bate van het hele netwerk op 1 pc de netwerkkaart had beperkt tot 100 mb/s nu staat deze op 1000 mb/s [1GB/s] Ik zou verwachten dat bij de instelling 100 mb/s full duplex dan toch ergens in de 90 gehaald zou moeten worden, zo niet de volle 100 en de up zou dan toch ook gewoon 15 geweest moeten zijn. Geen 83 en 7. Maar ja, pc's - dat is wel meer wat wazig. Op een andere PC stond de netwerkkaart op auto negotiation, die haalt het dus wel. Eind goed, al goed. :$

                      Reageer


                      • #12
                        Bij mij komt de dowload ook niet verder dan +/_ 290 Mb. zou rond de 400 moeten zijn.
                        Modem met kabel naar router,en met kabel naar PC ( kabels cat 6A )
                        Modem staat in bridge mode.router is een tp-link wr 1043 nd netwerk kaart is een D-Link DGE-528T Gigabit Ethernet Adapter

                        Reageer


                        • #13
                          Net alles nogmaals gereset,maar download is en blijft 290 MB.

                          Reageer


                          • #14
                            @jan: tip, controleer voor de zekerheid je netwerkadapter eens in je PC/Laptop.
                            netwerkcentrum> adapterinstellingen wijzigen> rechtsklik > eigenschappen > configureren [link speed : full duplex en de hoogste waarde - Intel adapter]
                            Of ander PC:eigenschappen > configureren>geavanceerd>speed & duplex
                            Hij mag ook op automatisch staan, maar misschien haal je betere resultaten met de hoogst aangegeven waarde.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door JaapVerst
                              @jan: tip, controleer voor de zekerheid je netwerkadapter eens in je PC/Laptop.
                              netwerkcentrum> adapterinstellingen wijzigen> rechtsklik > eigenschappen > configureren [link speed : full duplex en de hoogste waarde - Intel adapter]
                              Of ander PC:eigenschappen > configureren>geavanceerd>speed & duplex
                              Hij mag ook op automatisch staan, maar misschien haal je betere resultaten met de hoogst aangegeven waarde.
                              Dit heb ik allemaal al geprobeerd,maar dit bied geen verbetering.
                              Denk dat het wachten is,totdat alle werkzaamheden klaar zijn.
                              Heb 1 X de max gehaald van 400,vlak na een reset,maar daarna daalt het naar 290 en blijft het zo.
                              Resetten heb ik al een keer of 10 gedaan deze week,zowel modem router en PC,en daarna 1 voor 1 opgestart.
                              Maar het blijft max 290,ook op verschillende site,s.
                              En het modem is aangesloten door een monteur van delta / zeelandnet.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X