Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Tips setup netwerk?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Tips setup netwerk?

    Goedenmiddag,

    Ik krijg binnenkort het nieuwe 3940 modem. Daarnaast heb ik een wndr4700 modem met ingebouwde NAS die ik als accesspoint wil gaan gebruiken.
    Omdat ik graag in mijn hele huis een goede dekking wil dacht ik eraan om e.e.a. als volgt op te stellen:

    METERKAST begane grond:
    3940MODEM, 2.4 [naam A, kanaal 6] EN 5GHZ[ naam B, kanaal 44] WIFI, kabel naar 2e verdieping

    1e verdieping:
    Zo nodig kan ik hier een dual band range extender 2,4 [naam C] en 5GHZ[naam D, kanaal 48] plaatsen [vooralsnog geen kabel op 1e verdieping aanwezig].

    2e verdieping:
    WNDR4700 [in accespoint mode], 2.4[naam E, kanaal 11] en 5GHZ[naam F] WIFI

    Gaat dit werken of loop ik tegen problemen aan?
    Zeelandnet adviseert om alle wifi kanalen dezelfde naam te geven, zodat elk apparaat automatisch 2.4 of 5GHZ kiest.
    Kan ik probleemloos alle 4 de kanalen 'naam A' geven of is de verdeling 'naam A,B,C,D,E,F beter? Wij hebben er op zich geen moeite mee om apart per verdieping in te loggen.

    Ik hoop met deze theoretische opstelling en volledige dekking [met name 5ghz] te behalen. Ik heb echter het idee dat de praktijk minder eenvoudig zal zijn!?

    Alle tips zijn welkom....

  • #2
    als je een kabel legt naar de 2e verdieping, dan kun je op de 1e verdieping beter ook een access point plaatsen, in plaats van een draadloze range extender.
    het is zeker aan te bevelen om alle draadloze toegangen dezelfde naam en wachtwoord te geven.
    in hoeverre dit tot tevredenheid gaat werken, hangt mede af van de constructie van de woning.
    in oude huizen heb je meer kans, dan in moderne, uit gewapend beton opgetrokken huizen.

    Reageer


    • #3
      Dezelfde naam voor het 2.4 rn 5GHz netwerk werkt niet (altijd) optimaal. Ik gebruikte eerst dezelfde naam, maar laptop maakt dan steeds verbinding met 2,4GHz (sterkste signaal) en haalt draadloos een snelheid van max. 50-60mb.
      Nadat het 5GHz netwerk een andere naam kreeg en ik daar apart verbinding had gemaakt, haal ik ook draadloos de max. snelheid van mijn abonnement (150mb)

      Reageer


      • #4
        @Fred
        Dat is uiteraard beter en staat zeker in de planning, maar op dit moment heb ik wel een goede draadloze dualband range extender en geen bedraade router of accesspoint tot mijn beschikking.

        @Jos
        Dus wellicht is 1 naam van 2.4 en 1 naam voor 5GHZ het best?
        Ik meen dezelfde ervaring als jij te hebben gehad [er wordt verbinding gemaakt met sterkste netwerk en niet perse het netwerk met de beste down capaciteit [5ghz]. Zodoende heb ik altijd verschillende namen gebruikt, maar doordat Zeelandnet aangeeft dat 1 naam beter is ging ik twijfelen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Edwinhendriks1971
          op dit moment heb ik wel een goede draadloze dualband range extender tot mijn beschikking.
          heeft dat ding helemaal geen utp-poort ??
          welk merk / type is het ??

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Edwinhendriks1971
            Dus wellicht is 1 naam van 2.4 en 1 naam voor 5GHZ het best?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              Oorspronkelijk gepost door Edwinhendriks1971
              op dit moment heb ik wel een goede draadloze dualband range extender tot mijn beschikking.
              heeft dat ding helemaal geen utp-poort ??
              welk merk / type is het ??
              TPlink RE 200. Deze heeft wel een netwerkaansluiting, maar die is niet bedoeld om op een router aan te sluiten.

              Zodra ik tijd heb om een netjes weggewerkte kabel naar de 1e verdieping te trekken ga ik dat zeker doen. Ook moet ik dan een voordelige router met gigabit poorten op de kop zien te tikken die ik daar als accesspoint kan gebruiken.
              Tot die tijd wilde ik de draadloze extender gebruiken.

              Reageer


              • #8
                [quote=fred44nl]Dat snap ik. Ik wil echter graag zoveel mogelijk 5ghz gebruiken [had ik misschien duidelijker moeten vermelden] en neem dan wel op de koop toe dat ik hiervoor apart moet inloggen.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Edwinhendriks1971
                  @Fred
                  Dat is uiteraard beter en staat zeker in de planning, maar op dit moment heb ik wel een goede draadloze dualband range extender en geen bedraade router of accesspoint tot mijn beschikking.

                  @Jos
                  Dus wellicht is 1 naam van 2.4 en 1 naam voor 5GHZ het best?
                  Ik meen dezelfde ervaring als jij te hebben gehad [er wordt verbinding gemaakt met sterkste netwerk en niet perse het netwerk met de beste down capaciteit [5ghz]. Zodoende heb ik altijd verschillende namen gebruikt, maar doordat Zeelandnet aangeeft dat 1 naam beter is ging ik twijfelen.
                  Bij mij werkt het iig sneller met verschillende namen :8. Heb met 5GHz door het hele huis bereik.

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X