Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Modemrouter Zeelandnet op 'bridge modus' of niet ?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Modemrouter Zeelandnet op 'bridge modus' of niet ?

    Hallo,

    Vandaag heb ik de nieuwe modemrouter EPC 3940 aangesloten. Alles is probleemloos verlopen gelukkig.
    We hadden al een Netgear router boven staan die ik eigenlijk wil blijven gebruiken.
    In de instructie stond dat de UTP kabel rechtstreeks met een computer verbonden moest zijn, dit heb ik niet gedaan en gewoon de UTP kabel die van de Netgear router komt in Poort 1 van de modemrouter geplugt, toch is alles goed verlopen gelukkig.

    Maar nu lees ik in veel forum berichten om de 'bridge modus' in te schakelen indien je al een router hebt, maar wat is hier de reden voor ? Ik heb op mijn laptop mijn huidige wifi (netgear) netwerk nog eens getest, internet is nog net zo snel dan voorheen. Ook het nieuwe wifi kanaal van de nieuwe modemrouter geprobeerd, werkt allemaal even snel naar mijn idee dan het netgear kanaal.
    Ik las ergens dat 2 routers elkaar kunnen tegenwerken, maar hier merk ik (nog) niks van.

    Ook nog een vraag wat betreft het oude modem: In de instructie staat 'bij alle overige types' kunt u de modem retour zenden in de doos van het nieuwe modem. Er staat niet 'moet', dus kan ik deze ook gewoon naar de milieustraat brengen ?

    Gr. Kevin.

  • #2
    Kevin,

    Bridgemodus is een persoonlijke keus, als je huidige router goed bereik heeft en je hebt geen zin om je netwerk opnieuw in te richten is dit een goede oplossing.
    Als je oude modem nog een docsis 2.0 is mag hij naar de milieustraat, heb je een 3212 of een 3925 dan krijgen we hem graag terug

    Reageer


    • #3
      Oke dan zal ik het oude modem binnenkort terug sturen naar jullie.
      Op dit moment heb ik nog steeds de bridge modus niet ingeschakeld.
      Ik was dit eerst van plan om te doen omdat ik ergens las dat dit beter is als je al een andere router hebt.
      Maar eigenlijk werkt het zo ook prima, ik ondervind nog geen problemen, dus ik denk dat ik het zo laat.
      Wat die Wifi frequenties betreft, ik vraag me af of mijn wat oudere Netgear router die 5 GHz kanaal ook heeft of alleen jullie modemrouter. Ik moet dit nog eens opzoeken.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Kevin.L
        Oke dan zal ik het oude modem binnenkort terug sturen naar jullie.
        Op dit moment heb ik nog steeds de bridge modus niet ingeschakeld.
        Ik was dit eerst van plan om te doen omdat ik ergens las dat dit beter is als je al een andere router hebt.
        Maar eigenlijk werkt het zo ook prima, ik ondervind nog geen problemen, dus ik denk dat ik het zo laat.
        Wat die Wifi frequenties betreft, ik vraag me af of mijn wat oudere Netgear router die 5 GHz kanaal ook heeft of alleen jullie modemrouter. Ik moet dit nog eens opzoeken.
        Als je een eigen router gebruikt, is het *altijd* beter om de bridge mode te gebruiken.

        Reageer


        • #5
          Vanmiddag heb ik het modem dan toch maar op 'bridge mode' gezet.
          Ik heb net mijn oude modem in de doos gedaan om op te sturen, alleen vraag ik me af hoe dat met die sticker zit ?
          In de instructie staat dat er een sticker bij zit met antwoordadres, maar die heb ik niet gevonden.
          Het enige wat ik gevonden heb zijn 2 kleine stickertjes met een soort barcode op.

          Ik heb nog eens speedtest gedaan voor internetsnelheid, ik zou 400 Mbps downloadsnelheid moeten hebben maar daar kom ik niet aan. We hebben 2 pc's thuis:
          - Windows Visa pc: Download 45 Mbps
          - Windows 7 pc: Download 77 Mbps
          Zonder router, rechtstreeks van modem haalt de Windows 7 pc: Download 93 Mbps.
          Nogal een verschil toch ?

          Reageer


          • #6

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X