Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

NAS onbereikbaar

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • NAS onbereikbaar

    Dag,
    Ik gebruik diverse laptops en vaste PC's. Allen staan inmiddels op Windows 10. Op een voor mij onverklaarbare wijze zijn een aantal laptops niet meer in staat om mijn NAS te bereiken. Via het statisch IP adres kan ik wel toegang krijgen. De NAS is dus niet kapot of uitgeschakeld. Het heeft wel degelijk gewerkt, want na installatie van mijn laptop in december 2015 heb ik een netwerkmap aangemaakt die nu verbroken is. Twee dagen geleden had ik na lang zoeken op internet een instelling in mijn laptop aangepast en werd de NAS weer zichtbaar. Vandaag blijkt de NAS weer onvindbaar en werkt ook het trucje niet meer. Naast het feit dat ik nu mijn bestanden niet kan bereiken, is ook de melding van Microsoft bijzonder irritant want deze geeft de foutmelding 0x80070035 "kan het netwerkpad niet vinden", terwijl ik dit dus gewoon intyp. Vaste PC's vinden de NAS zonder probleem, enkele laptops ook, andere niet.
    Kan het modem/router een instelling bevatten die voor problemen zorgt?
    Kan ik windows10 africhten zodat het probleem opgelost wordt? Ik begrijp dat het probleem vaker voorkomt en dat er mogelijk een relatie is met een thuisnetwerk of een domein. Geavanceerde instellingen voor delen staan op netwerkdetectie inschakelen en windows de thuisgroep laten beheren.

  • #2
    Voor de duidelijkheid, u kunt wel verbinden met uw NAS via een andere computer die ook Windows 10 draait?

    Reageer


    • #3
      Welkom op het forum, kvsplunter

      Gebruik je naast het ZeelandNet modem nog een eigen router of andere netwerkapparatuur?

      Reageer


      • #4
        Klinkt bijna alsof je wireless op een ander netwerk zit maar lees ik het goed dat je via de laptop je nas wel kan bereiken als je gewoon het ip inklopt?

        Reageer


        • #5
          Zitten alle pc's en de nas in dezelfde groep? Oftewel, heb je dit correct ingesteld op je nas en in windows10?

          Reageer


          • #6
            ik weet niet of dit helpt maar ik heb in mijn router ooit eens ergens bij filter "Java"aangeklikt. ik heb toen heeeeel lang gezocht waarom ik bepaalde dingen niet meer kon doen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door rolts
              Voor de duidelijkheid, u kunt wel verbinden met uw NAS via een andere computer die ook Windows 10 draait?
              Ja, mijn vaste PC en ook een andere laptop kunnen wel verbinding maken. Zij draaien beide op windows 10

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door PvdP
                Zitten alle pc's en de nas in dezelfde groep? Oftewel, heb je dit correct ingesteld op je nas en in windows10?
                Ik heb geen groep ingesteld, wel heeft mijn zoon op zijn PC ooit een thuisgroep aangemaakt en daar mij voor uitgenodigd. Dit verzoek is niet meer te verwijderen. Zijn PC is inderdaad ook niet in staat om de NAS te vinden. Ik heb me niet aangemeld voor zijn thuisgroep.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Marco
                  Klinkt bijna alsof je wireless op een ander netwerk zit maar lees ik het goed dat je via de laptop je nas wel kan bereiken als je gewoon het ip inklopt?
                  Ik heb voor de zekerheid gecontroleerd of ik niet per ongeluk op delta wifispots zit, maar ik zit op mijn eigen netwerk. Het IP adres (statisch) is gewoon benaderbaar.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                    Welkom op het forum, kvsplunter

                    Gebruik je naast het ZeelandNet modem nog een eigen router of andere netwerkapparatuur?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door kvsplunter
                      Oorspronkelijk gepost door PvdP
                      Zitten alle pc's en de nas in dezelfde groep? Oftewel, heb je dit correct ingesteld op je nas en in windows10?
                      Ik heb geen groep ingesteld, wel heeft mijn zoon op zijn PC ooit een thuisgroep aangemaakt en daar mij voor uitgenodigd. Dit verzoek is niet meer te verwijderen. Zijn PC is inderdaad ook niet in staat om de NAS te vinden. Ik heb me niet aangemeld voor zijn thuisgroep.
                      Wat bedoel je met NAS te vinden, wat probeer je te doen? Probeer je via een browser in te loggen op je nas? En zo ja, welk IP adres geef je dan in het interne IP adres 192.168.x.x of het externe IP adres van ZeelandNet?

                      Of probeer je via de windowsverkenner je bestanden op de NAS te bereiken?

                      Om gerichter naar een oplossing te kunnen zoeken is het van belang om te begrijpen wat je precies bedoelt met vinden / bereiken van je NAS.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door PvdP
                        Oorspronkelijk gepost door kvsplunter
                        Oorspronkelijk gepost door PvdP
                        Zitten alle pc's en de nas in dezelfde groep? Oftewel, heb je dit correct ingesteld op je nas en in windows10?
                        Ik heb geen groep ingesteld, wel heeft mijn zoon op zijn PC ooit een thuisgroep aangemaakt en daar mij voor uitgenodigd. Dit verzoek is niet meer te verwijderen. Zijn PC is inderdaad ook niet in staat om de NAS te vinden. Ik heb me niet aangemeld voor zijn thuisgroep.
                        Wat bedoel je met NAS te vinden, wat probeer je te doen? Probeer je via een browser in te loggen op je nas? En zo ja, welk IP adres geef je dan in het interne IP adres 192.168.x.x of het externe IP adres van ZeelandNet?

                        Of probeer je via de windowsverkenner je bestanden op de NAS te bereiken?

                        Om gerichter naar een oplossing te kunnen zoeken is het van belang om te begrijpen wat je precies bedoelt met vinden / bereiken van je NAS.
                        Dag, bedankt voor het meedenken.
                        ik probeer wat concreter te zijn.
                        Ik heb een groot aantal bestanden op mijn NAS (Conceptronic) staan die ik met Windows verkenner kon plaatsen, bereiken en bewerken. Deze kan ik op dit moment niet zien laat staan bewerken. Zoeken naar \\CH3ENAS\ geeft geen resultaat.
                        Aanmaken van een netwerkmap geeft de foutmelding zoals te zien op de afbeelding.
                        Voor wijzigen van instellingen van de NAS (volgens mij een Linux variant) geef ik een intern IP adres 192.168.xx.xx op. Dit werkt wel. De foutmelding is dus niet correct.

                        Reageer


                        • #13
                          ..moet het niet zijn: \\CH3HNAS\

                          edit....is niet goed, sorry
                          [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                          Reageer


                          • #14
                            Probeer deze oplossings eens:https://community.spiceworks.com/top...ccess-unc-path

                            Reageer


                            • #15
                              Helaas, er waren inderdaad veel grijze niet werkende onderdelen. Die heb ik verwijderd. Na opnieuw opstarten lijkt alles gelukkig nog te werken, maar helaas wordt de NAS schijf nog niet via verkenner gevonden.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X