Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Oranje led EPC3940

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Oranje led EPC3940

    Op de ethernet aansluitingen van mijn EPC heb ik diverse netwerk devices aangesloten. Sommigen zijn ook weer aangesloten via een zgn. gigabit hub/switch. Alles functioneert naar behoren. Sommige controle leds van de ethernet aansluitingen (nr 5-reeks 1-4) branden echter oranje (ipv groen). Alle leds "flikkeren" zoals het hoort. Wat is de betekenis van de oranje kleur ? Dit is niet terug te vinden in de Engelse handleiding van de EPC3940.

  • #2
    Markeert de snelheid van de aangesloten hardware:
    Groen betekent tot 1000mbit mogelijk
    Oranje betekent tot 100mbit mogelijk.

    Ook hier bijv. terug te lezen.

    Reageer


    • #3
      Ik begrijp het . Op de ethernetaansluitingen met een oranje led is is een switch aangesloten. Dit zijn beiden echter 1000mbit switches (Gigabit switches). Eigenlijk zouden de leds dus gewoon groen moeten branden. Voorheen had ik een andere router met Gigabit ethernetaansluitngen.
      Is het misschien mogelijk dat dit ontstaat door het type ethernetaansluitingen van de EPC3940? Zijn dit Gigabit- of Fast Ethernet aanluitingen ? Als het Fast Ethernet is zijn mijn Gigabit switches mogelijk niet compatible met deze router en gaat de snelheid omlaag...

      Reageer


      • #4
        Alle ethernet poorten op de EPC3940 zijn gewoon Gigabit. Ik zou even checken met een ander kabeltje of de switch op een ander poortje aansluiten. Bij mij branden alle LEDjes waarbij ik Gigabit verwacht gewoon groen

        Reageer


        • #5
          Ga ik proberen ..bedankt voor de tip

          Reageer


          • #6
            Hey Donut55,

            Heeft de tip van Jeron06 gewerkt? Of doet het probleem zich nog steeds voor?

            Als het is verholpen graag even het beste antwoord markeren

            Reageer


            • #7
              Hey Laura; Ja dit heeft mij zeker geholpen. Na lang zoeken kwam ik er achter dat een van de kabels in mijn netwerk dit probleem veroorzaakte. Ik heb de kabel doorgemeten met een kabeltester doch hij leek 100% ok. Toen ik hem verving door een zgn. "prefab" kabel ging de led direct groen branden. Overigens heeft de oude kabel wel goed gepresteerd met mijn vorige modem. De gemeten doorvoer was toen gewoon 1000Mbps Het blijft dus een beetje raadselachtig. Ik denk dat de modulaire plug van de oude kabel op de een of andere manier niet goed contact maakt met de ethernetpoort van de EPC3940. Dit geeft maar weer aan dat een netwerk ogenschijnlijk goed kan lijken maar dat de performance sterk kan dalen door gebruik van slecht of verouderd materiaal.
              Bedankt voor je interesse.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Donut55
                Hey Laura; Ja dit heeft mij zeker geholpen. Na lang zoeken kwam ik er achter dat een van de kabels in mijn netwerk dit probleem veroorzaakte. Ik heb de kabel doorgemeten met een kabeltester doch hij leek 100% ok. Toen ik hem verving door een zgn. "prefab" kabel ging de led direct groen branden. Overigens heeft de oude kabel wel goed gepresteert met mijn vorige modem. De gemeten doorvoer was toen gewoon 1000Mbps Het blijft dus een beetje raadselachtig. Ik denk dat de modulaire plug van de oude kabel op de een of andere manier niet goed contact maakt met de ethernetpoort van de EPC3940. Dit geeft maar weer aan dat een netwerk ogenschijnlijk goed kan lijken maar dat de performance sterk kan dalen door gebruik van slecht of verouderd materiaal.
                Bedankt voor je interesse.
                Wil je svp het antwoord van Jeroen06 als "beste antwoord" aanklikken, dan kan het topic worden gesloten :8

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X