Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Modem valt even uit na 5 a 10 minuten na aanzetten computer

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Modem valt even uit na 5 a 10 minuten na aanzetten computer

    Sinds kort een wifi modem. Op zich gaat alles goed, maar altijd valt de modem uit na 10 minuten vanaf het moment dat ik mijn pc heb aangezet.
    Modem start daarna zeer snel weer op en na 30 seconden/ 1 minuut heb ik weer internet.
    Heb al een mail naar de helpdesk gestuurd maar daar kon ik niets mee. Kon niet eens inloggen via de link die ze gaven.

  • #2
    Hallo Toby,

    Toevallig avast op je pc staan? En valt echt je modem uit...dus geen lampjes meer?

    Reageer


    • #3
      Is je pc verbonden via de utp kabel?
      Avast kan inderdaad wel eens voor problemen zorgen.

      Reageer


      • #4
        De vraag is dus of alleen wifi uitvalt, of dat het gehele modem opnieuw opstart. Je kunt dat aan de lampjes op je modem zien.

        Reageer


        • #5
          Hallo adje, moraal58 en Jos.
          Ik heb inderdaad Avast.
          De hele modem start opnieuw op. 1 lampje blijft er branden. De rest valt uit en start daarna vrij snel weer op wat resulteert in allerlei flikkerende lichtjes. :-)

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door toby
            Hallo adje, moraal58 en Jos.
            Ik heb inderdaad Avast.
            De hele modem start opnieuw op. 1 lampje blijft er branden. De rest valt uit en start daarna vrij snel weer op wat resulteert in allerlei flikkerende lichtjes. :-)
            Dan vermoed ik dat er meer aan de hand is. Als ik jou was, nam ik telefonisch contact op met de klantenservice en vragen of ze de zaak eens willen bekijken en misschien doormeten.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door toby
              Hallo adje, moraal58 en Jos.
              Ik heb inderdaad Avast.
              De hele modem start opnieuw op. 1 lampje blijft er branden. De rest valt uit en start daarna vrij snel weer op wat resulteert in allerlei flikkerende lichtjes. :-)
              Even in avast de thuisbescherming uit zetten en dan zou het opgelost moeten zijn

              Reageer


              • #8
                Hmm, 2 verschillenden antwoorden. :-)
                Waar moet ik kijken naar de thuisbescherming, Adje? En kan dat geen kwaad als ik dat uitzet?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door toby
                  Hmm, 2 verschillenden antwoorden. :-)
                  Waar moet ik kijken naar de thuisbescherming, Adje? En kan dat geen kwaad als ik dat uitzet?
                  naar avast thuisnetwerk beveiliging... die zul je uit moeten zetten, want die zorgt ervoor dat je modem gaat resetten.
                  Of nog beter....installeer een andere virusscanner.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door toby
                    Hmm, 2 verschillenden antwoorden. :-)
                    Waar moet ik kijken naar de thuisbescherming, Adje? En kan dat geen kwaad als ik dat uitzet?
                    Er circuleren inderdaad meldingen op internet dat Avast een probleem geeft en de router automatisch laat herstarten.
                    Probeer het advies van Adje eens uit!

                    Reageer


                    • #11
                      https://forum.zeelandnet.nl/internet...ten-modem-2556
                      Aha. Ik zie het. Uitgezet. Benieuwd of het werkt. Bedankt, Adje en rest.

                      Reageer


                      • #12
                        Laatste 2 dagen geen last meer dus het lijkt erop dat dit de oplossing is.
                        Nogmaals iedereen bedankt!

                        Reageer


                        • #13
                          Ik ben benieuwd...hier hetzelfde euvel:?

                          Reageer


                          • #14
                            Hoi Carin,

                            Heb je toevallig ook in de link van Toby gekeken?
                            Oorspronkelijk gepost door toby
                            https://forum.zeelandnet.nl/internet-telefonie-5/wifi-modem-epc3940-icm-avast-virusscanner-leid-mogelijk-herstarten-modem-2556
                            Avast kan namelijk voor een spontane herstart van het modem zorgen :?

                            Reageer


                            • #15
                              Zucht.
                              Toch niet geholpen blijkbaar. Gisteren en daarnet toch weer hetzelfde gelazer.
                              :-(
                              Is het ook normaal dat het oranje lichtje constant knippert ook al heb ik internet?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X