Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

lettergrootte van printwerk

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • lettergrootte van printwerk

    Beste Forumleden,
    Ik heb toch weer een vraag.
    Ik heb een printer van Canon MG 4250. Wanneer ik iets wil printen heb ik in het scherm op mijn computer een duidelijke mooie goed leesbare letter, maar op het printwerk is het een heel klein lettertje.
    Op welke wijze kan ik printen zodat ik dezelfde lettergrootte op mijn print zie of op welke manier is dit mogelijk in te stellen ????
    Uiteraard kan ik via de printer een kopie maken op bijvoorbeeld 140%, maar wellicht is er een andere, betere en makkelijker manier.
    Ik hoor graag.
    MVG
    Martin

  • #2
    Martin om welk type document gaat het?

    Het lettertype van een bepaald document wijzig je bij voorkeur in het programma waarmee het is gemaakt.

    Zo kan je de lettergrootte van een docx bijv. in Word wijzigen etc.

    Je kan in zo'n programma ook een Afdrukvoorbeeld weergeven.
    Dan zie je of de grootte naar wens is dan wel een groter/kleiner lettertype gewenst is.

    Een afbeelding echter kan je vergroten in diverse programma's.
    Hiermee vergroot je niet het lettertype, maar de hele afbeelding.

    Kortom geef je even eerst aan wat je met "iets" bedoelt.

    Reageer


    • #3
      Hoi Ptrol,
      Dank voor jouw snelle reactie.

      Ik snap niet helemaal (helemaal niet) wat jij bedoelt. Ik zal het proberen duidelijker neer te zetten.
      Ik was op zoek naar: "Schilderen van trespa platen" via Google". Hier stond bij het onderwerp: "Trespa schilderen helder uitgelegd".
      Handig vond ik dit om te printen voor mijzelf. Op het scherm duidelijk te lezen, maar de print geeft ongelooflijk kleine lettertjes. Vandaar miin vraag.
      Ik hoop dat jij begrijpt wat ik bedoel.
      MVG
      Martin

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          Wat je ook kunt proberen is om de pagina in je browser als PDF document af te drukken. Kies dus voor afdrukken en selecteer de PDF-printer. Dit geeft goede resultaten.

          Reageer


          • #6
            Je kunt ook bij printer (voorkeurs) instellingen de pagina schalen.

            Reageer


            • #7
              Beste Forumleden Ptrol, Hansi en Niggo,

              Ik heb de methode van Ptrol gevolgd en dat lukte. Wat de reactie van Hansi betreft kan ik die keuze "PDF" niet vinden en de reactie van Niggo zal ook wel lukken, maar die gebruik ik bij kopieren op bijvoorbeeld 141%.
              Ik ben natuurlijk niet zo ontzettend handig met deze apparaten maar blijf het wel erg veel werk vinden voor een printje.
              Ik had zo het idee van: Contr P op Print screen (wellicht iets aanpassen) en klaar is Kees, maar dat werkt zo niet helemaal begrijp ik nu.
              Allen hartelijk bedankt voor de reacties.

              MVG
              Martin

              Reageer


              • #8
                Als je CTR + ALT PrintScrn makkelijker vindt, dan kan dat ook hoor.
                Je maakt dan door die toetscombinatie een image.

                Open je Word en click in de lege pagina.
                Met rechtermuisknop kiezen voor plakken ( of CTRL + V).

                De afbeelding wordt nu ingeladen en met je muis kan je de afbeelding naar een leesbare grote slepen.

                Er leiden meerdere wegen naar Rome!
                Voor de PDF van Hansi, zal je een Adobe moeten hebben, vermoed ik.

                Niggo's oplossing, kan ook, maar dan zal je de instellingen steeds wel terug moeten zetten.

                Een afbeelding, vergroten en je bent er ook.
                Maar het vraagt een paar stappen.

                Het kan wel degelijk.

                Wil je uit de aangedragen oplossingen het voor jou beste antwoord kiezen?

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X