hier te vinden.
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Wifi-modem (EPC3940) icm Avast virusscanner leidt mogelijk tot herstarten van het modem
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Nooit geen verbindingsproblemen met het vorige kabelmodem gehad. Nu met EPC3940 regelmatig voor korte tijd verbinding verbroken. Ik werk bedraad met Windows 7 en Avast als antivirus. Heb SPI-firewall uitgeschakeld in de router en Thuisnetwerkbeveiliging uitgeschakeld in Avast. Om een vast kanaal voor de draadloze verbindingen te gebruiken leek me in dit geval overbodig. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
Oorspronkelijk gepost door MatthijsLhier te vinden.
Reageer
-
Dat vaste kanaal zou ook een reden kunnen zijn. Als je op een druk kanaal zit, gaat het modem automatisch naar een betere verbinding zoeken. Kijk eens met een programma (bijv. inSSID) welke kanalen het drukst zijn en zet je eigen netwerk vast op het minst drukke.
Reageer
-
Dat moet ik uitzoeken. Hij zal nu wel niet uitvallen.... Maar dat zie ik aan het online-ledje? Zodra het weer gebeurd ren ik naar de meterkast en zal proberen te volgen wat daar gebeurt. Als het vanavond niet gebeurt reageer ik even niet meer hoor. In ieder geval wel dank voor je reacties!
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door werffDat moet ik uitzoeken. Hij zal nu wel niet uitvallen.... Maar dat zie ik aan het online-ledje? Zodra het weer gebeurd ren ik naar de meterkast en zal proberen te volgen wat daar gebeurt. Als het vanavond niet gebeurt reageer ik even niet meer hoor. In ieder geval wel dank voor je reacties!
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door lucook als de laptop uitstaat? alvast staat er op maar het gebeurt ook als de laptop niet aanstaat
Welkom om het forum. Ik zag dat je ook al een ander topic had geopend over uitval van de verbinding. Om het overzichtelijk te houden graag dat topic gebruiken
Als je laptop uitstaat dan kan avast igg geen uitval veroorzaken.A prudent question is one-half of wisdom
Reageer
-
Ik heb vernomen dat er binnen korte termijn een firmware update uitgerold gaat worden die de problemen met het EPC 3940 modem in combinatie met Avast moet gaan oplossen.
Precieze details van hoe en wat heb ik momenteel nog niet, maar zal deze posten zodra ik meer weet.A prudent question is one-half of wisdom
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer