Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Malwarebytes komt met Anti-Ransomware programma

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Malwarebytes komt met Anti-Ransomware programma

    Malwarebytes komt met Malwarebytes Anti-Ransomware. Dit programma is nu in beta, wat betekent dat het door iedereen te testen is.
    Het idee is dat het net als een virusscanner actief is op de computer. Zodra er een kwaadaardig programma wil beginnen met versleutelen van uw gegevens, om daarna om losgeld te vragen, moet het door Anti-Ransomware gestopt worden.

    Voor wie mee wil testen en de Engelse taal beheerst:

    https://blog.malwarebytes.org/news/2...nsomware-beta/

    Wie is er wel eens slachtoffer geworden van ransomware?

    Edit: de titel van de poll had een antwoord mogen zijn, maar ik kan het niet aanpassen. Brand maar los in de reacties

  • #2
    Goede tip GoeRoe. Ik ga eens kijken

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Jeroen
      Goede tip GoeRoe. Ik ga eens kijken
      Zeker een goede tip!

      Gelukkig heb ik zelf nog nooit last gehad van randsomware of virussen (*afklopmodus aan*)
      A prudent question is one-half of wisdom

      Reageer


      • #4
        Hier wordt geen Windows gebruikt, maar Linux, dus de kans dat ik tegen een stuk vervelende software aanloop is een stuk kleiner voor mij.

        Reageer


        • #5
          De kans op vervelende software op Linux is idd een stuk kleiner dan op Windows, maar malware voor Linux is wel in opkomst de laatste tijd.
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #6
            gelukkig is er Malwarebytes for Mac

            https://nl.malwarebytes.org/antimalware/mac/

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
              De kans op vervelende software op Linux is idd een stuk kleiner dan op Windows, maar malware voor Linux is wel in opkomst de laatste tijd.

              Reageer


              • #8
                Ik heb geen vertrouwen gratis software!

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door IkBenPrachtig
                  Ik heb geen vertrouwen gratis software!
                  Wat wil je daarmee vertellen? Dat je een webbrowser en een e-mailprogramma gebruikt waar je voor betaalt - en waarvan je liever niet hebt dat iedereen fouten uit de broncode kan halen?
                  Heb je dan ook geen vertrouwen in SSL dat ook deze website beveiligt, en waarvan de programmatuur gratis beschikbaar is?

                  Reageer


                  • #10
                    GoeRoe, daarom reageerde ik al niet gelijk
                    Heel Zeelandnet draait v.w.b. de servers (voor het grootste deel) op gratis software.
                    En dat is bij andere providers niet anders.
                    Bij de Nederlandse overheden draaien de meeste servers ook op gratis software.
                    Maar daarmee vertel ik jou niets nieuws.

                    Linux is leidend in de server markt, Apache is leidend bij de webservers, enz.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X