Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Welke letters gebruiken ter verificatie op een webformulier

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Welke letters gebruiken ter verificatie op een webformulier

    Geachte forumleden,
    Ik heb de volgende vraag. Ik ben een formulier aan het invullen en moet ter verificatie een aantal letters overtypen.
    Deze letters bestaan uit: Hoofdletters, vetgedrukt,cursief enz enz.
    Ik kom er niet uit hoe ik deze letters in dit formulier krijg. Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen ????

    Bij voorbaat dank en ik hoor graag.
    MVG
    Martin

  • #2
    Waarschijnlijk hoef je alleen de letters, cijfers en leestekens in te toetsen, het gaat er om, dat je laat zien dat je een mens bent die kan lezen en geen computer.

    Reageer


    • #3
      Beste mheijden, wat Ron schrijft klopt uiteraard. Als u meer wilt lezen over deze codes, leest u dan het artikel over de Captcha op Wikipedia.

      Reageer


      • #4
        Beste Ron en GoeRoe,
        Op de eerste plaats bedankt voor jullie reactie.
        Ik heb het nogmaals een aantal keer geprobeerd -het betreft hier een lidmaatschapkaart van IKEA- maar ik blijf de reactie krijgen, dat het validatieproces niet correct is.
        Ik heb rekening gehouden met kleine- en hoofdletters en spaties maar helaas niet juist.

        Met vriendelijke groet,
        Martin

        Reageer


        • #5
          Soms hoeft geen rekening gehouden te worden met hoofd- of kleine letters, dit is alleen om computers te verwarren.

          Probeer anders eens alleen kleine letters. Spaties worden vrijwel nooit gebruikt!

          Reageer


          • #6
            Ik heb rekening gehouden met kleine- en hoofdletters en spaties maar helaas niet juist.
            Je kunt er van uitgaan dat een captcha spatievrij is. Om leesrobotjes (extra) te pesten is de letterafstand ongelijk.

            Reageer


            • #7
              Probeer eens met een andere browser

              Reageer


              • #8
                Beste Forum giganten,
                Het is gelukt de kaart aan te vragen en wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor de reacties.

                Met vriendelijke groet,
                Martin

                Reageer


                • #9
                  Hoe heb je het nu opgelost?

                  Reageer


                  • #10
                    Beste Jos,
                    Na de tips gelezen te hebben, dacht ik, ik begin nogmaals opnieuw.
                    Ik ben begonnen achter elkaar door zonder hoofdletters en zonder spaties. Rechtuit dus.
                    Dit gaf het gewenste resultaat. Uiteraard ben ik ook weer wat wijzer geworden.

                    Met vriendelijke groet,
                    Martin

                    Reageer


                    • #11
                      Martin, bedankt voor het terugmelden.

                      Reageer


                      • #12
                        Heel fijn mheijden als u dan nog even een antwoord uitkiest en op 'Beste antwoord' klikt zijn wij ook weer blij

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Jos
                          Probeer eens met een andere browser
                          [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Rinus
                            Oorspronkelijk gepost door Jos
                            Probeer eens met een andere browser
                            Uit eigen ervaring weet ik dat dat soms toch een oplossing is! Daarnaast zou ik de mensen die met windows10 en de standaard browser Edge werken, niet de kost willen geven omdat ze denken (nog steeds) met IE te werken. De logo's van Edge en IE lijken ook wel erg sterk op elkaar.
                            Daar komt nog bij, dat Edge (zeker in het begin) niet altijd deed wat het zou moeten doen.
                            Met windows10 heb je dus al twee browsers!
                            Maar het staat je uiteraard helemaal vrij om een advies wel of niet op te volgen/uit te proberen.

                            Reageer


                            • #15
                              Tussen browsers onderling kunnen grote verschillen zitten, zo is bij IE de optie om de beveiliging te hoog te zetten vaak een oorzaak, dat je omzeilt door (tijdelijk) een andere browser te gebruiken.
                              Oudere versies van IE (versie 7 en ouder) hielden zich niet aan de standaarden, waardoor websites moesten beginnen met een vorm van browser herkenning, om e.e.a. aan te passen.
                              Hier gebruik ik Firefox, Chromium, Dillo, Dooble, Chrome, Midori, Netsurf, Opera, Rekonq en Web.
                              Sommige browsers accepteren geen scripts en sommige geen Java en/of Javascript.
                              Je moest eens weten, hoeveel fouten ik hiermee in een website kan aantonen!
                              Geen IE en geen Safari dus ..............

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X