Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

een 2e router instellen als switch

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • een 2e router instellen als switch

    ik heb een nieuw modem ontvangen en wil hier graag gebruik van maken. Mijn huidige NETGEAR-router staat centraal in de woonkamer en o.a. een sonos-bridge op aangesloten. Deze wil ik graag behouden om geen extra kabels te gaan trekken vanuit de SONOS-bridge. Hoe kan ik de huidige NETGEAR-router instellen als switch en mijn nieuwe modem instellen als hoofdrouter?

  • #2
    Dit kan je doen door in te loggen op de netgear router en de dhcp server uit te schakelen en firewall de overige poorten behalve de WAN kan je dan gebruiken als switch. Wifi kan je zo ook eventueel nog gebruiken, maar je zou deze ook kunnen uitschakelen.

    Kijk op deze site als je wat plaatjes er bij wilt die er ongeveer op lijken, dit verschild per router/merk/type http://www.ecw-web.nl/tips/een-2e-ro...len-als-switch

    Reageer


    • #3
      bedankt voor de instructie. Ik ben daar inmiddels mee aan de slag. Wat me nog niet duidelijk is, en ook niet uit de instructie blijkt, is hoe de nieuwe modem met de switch geschakeld moet worden. Moet de bekabelde apparaten via de switch naar de nieuwe kabelmodem? Misschien is daar ergens een plaatje van beschikbaar?

      Reageer


      • #4
        Je kan de nieuwe modem verbinden met een utp kabel op de switch poorten van je netgear router. Je gebruikt dan de switch poorten van je modem en verbind die dan met de switch van je netgear router. Waarschijnlijk had je al een kabel liggen van je oude modem naar de router.

        Reageer


        • #5
          Hallo Jeroen V.,

          Is het nog gelukt? Zo ja, zou je dan op beste antwoord willen klikken ?

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X