Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Downloadsnelheid via kabel te laag

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Downloadsnelheid via kabel te laag

    Ik heb vandaag problemen met de snelheid / stabiliteit van m'n internetverbinding. De Cisco kabelmodem en m'n router al een poos van de stroom gehad, maar het probleem blijft bestaan. Al meerdere speedtests gedaan maar de download snelheid behorend bij mijn abonnement haalt bij lange na (ca. 5Mbps) niet wat het moet zijn (15Mbps). De uploadsnelheid is wel ok. Pingen zit rond de 10ms. Alle testen zijn gedaan met pc via kabel rechtstreeks verbonden met kabelmodem. Het ene moment is de snelheid wat beter als het andere moment. Wat kan de oorzaak zijn? De helpdesk is momenteel helaas niet bereikbaar.

  • #2
    Beste Echtwel, welkom op het forum

    Een paar vragen:
    1. Welk type modem heb je?
    2. Is het modem met de originele zwarte (korte) kabel verbonden met het (originele) aansluitpunt of heb je hier zelf iets langers tussen gezet?
    3. Sinds wanneer heb je dit probleem?

    Reageer


    • #3
      Beste GoeRoe,

      Het modem is: Cisco EPC3940AD EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway
      Het modem is inderdaad met de korte zwarte kabel, die aan de vorige kabelmodem zat, verbonden met het originele aansluitpunt (groene grond coaxkabel)
      Het probleem is zover ik weet pas vandaag of gisteren opgetreden.

      Reageer


      • #4
        In dat geval kan ik alleen aanraden om het modem 10 seconden van de stroom te halen (uit- en aanzetten via schakelaar op achterzijde modem) en als het probleem aanhoudt, heb je toch echt de klantenservice nodig... of een van de moderators. In beide gevallen kunnen ze (voor zover mij bekend) pas maandag aan de slag om jouw aansluiting door te meten, omdat ze in het weekend geen toegang hebben tot de systemen die daarvoor nodig zijn.

        Reageer


        • #5
          OK bedankt GoeRoe.
          Het kabelmodem had ik vandaag al eerder langere tijd van de stroom gehaald. Maar helaas heeft dat nog geen resultaat gebracht. Maandag zal ik de helpdesk erbij halen. Bedankt!

          Reageer


          • #6
            Het probleem bleek te zitten in stekers / connectors van de wand-kabelmodem verbinding die niet helemaal perfect aangesloten waren. Dankzij hulp van een van de moderators dit in het weekend doorgemeten en opgelost!
            Hulde!

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X