Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Modemwissel ook voor mijn modem EPC3212?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Modemwissel ook voor mijn modem EPC3212?

    Ik heb nu een webstar modem, bevestigd aan een wand in de woonkamer. Ik zie dat dit wordt omgewisseld voor een wifi modem
    type EPC3212 of EPC3925. De laatste is een staand model. Heb ik een keuze? De 3212 kan ik aan de wand ophangen en heeft
    mijn voorkeur.

  • #2
    Hallo chrisB,

    Nee, de EPC 3212 wordt ook vervangen door een WiFi-modem.

    Met het nieuwe modem ben je voorbereid op de snelheidsverhoging van onze losse internetabonnementen begin 2016. De modemwissel is een voorwaarde om de nieuwe internetsnelheden te kunnen leveren.

    De modemwissel maakt ook onderdeel uit van een grote kwaliteitsuitbreiding van ons netwerk. Hiermee bereiden we ons voor op de toekomst.

    Kijk voor meer informatie over onze netwerkverbeteringen op de website.
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

    Reageer


    • #3
      Hallo Caroline. Bedankt voor je snelle antwoord.
      Het andere modem wordt EPC3940. Dit model moet staand worden geplaatst.
      Tis niet anders.
      Gr Chris.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Caroline
        De modemwissel is een voorwaarde om de nieuwe internetsnelheden te kunnen leveren.
        dit is NIET waar !!!
        ik heb een tijdje 100 Mbs gehad in combinatie met een EPC3212.
        en dat werkte perfect.

        alle modems worden omgewisseld om Delta-Wifi spots mogelijk te maken.
        want dat gaat alleen met de laatste nieuwe modems.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door chrisB
          Hallo Caroline. Bedankt voor je snelle antwoord.
          Het andere modem wordt EPC3940. Dit model moet staand worden geplaatst.
          Tis niet anders.
          Gr Chris.
          De EPC3940 is ook voorzien van twee ophangpunten. Ik heb het modem hiermee opgehangen in de meterkast en alles werkt prima!

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fred44nl

            dit is NIET waar !!!
            ik heb een tijdje 100 Mbs gehad in combinatie met een EPC3212.
            en dat werkte perfect.

            alle modems worden omgewisseld om Delta-Wifi spots mogelijk te maken.
            want dat gaat alleen met de laatste nieuwe modems.
            Ja, het klopt dat je ook met de EPC 3212 de 100 Mbps haalt. Ik heb ook niet gezegd dat dat niet zo is .. toch?
            Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

            Reageer


            • #7
              @Caroline
              waar het om gaat is, dat klanten met een goed werkende installatie - voorzien van een EPC3212 - gedwongen worden om een nieuw modem te installeren - waar ze geen behoefte aan hebben.
              zoiets is niets meer en niets minder dan kapitaalvernietiging.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                zoiets is niets meer en niets minder dan kapitaalvernietiging.
                In het geval dat er meer Wifi-spots moeten komen, kan je het ook zien als een service verhoging :-)

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door r0n
                  In het geval dat er meer Wifi-spots moeten komen, kan je het ook zien als een service verhoging :-)
                  maar dan alleen op plaatsen waar wifi-spots ook kunnen gaan werken.
                  in een straat van meer dan 15 m breed, waar de huizen bovendien meer dan 15 m uit elkaar staan, krijg je nooit een redelijke dekking van wifi-spots.
                  zoiets kan alleen werken in woonkernen, waar alles veel dichter op elkaar zit.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                    Oorspronkelijk gepost door Caroline
                    De modemwissel is een voorwaarde om de nieuwe internetsnelheden te kunnen leveren.
                    dit is NIET waar !!!
                    ik heb een tijdje 100 Mbs gehad in combinatie met een EPC3212.
                    en dat werkte perfect.

                    alle modems worden omgewisseld om Delta-Wifi spots mogelijk te maken.
                    want dat gaat alleen met de laatste nieuwe modems.
                    De EPC3940 heeft ook 16 kanalen downstream wat die 3212 niet heeft (8 kanalen), het is niet dat je dan niet de juiste snelheid kan halen, maar Zeelandnet kan dan niet waarborgen dat jij in de toekomst nog de juiste snelheid kan gaan halen.

                    De EPC3940 mag je gewoon weigeren, niets moet, je mag zelfs de EPC2203 houden maar verwacht dan niet dat je bijvoorbeeld de 50mbit down gaat halen met de 2203.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door niggo

                      De EPC3940 mag je gewoon weigeren, niets moet, je mag zelfs de EPC2203 houden maar verwacht dan niet dat je bijvoorbeeld de 50mbit down gaat halen met de 2203.
                      Je mag hem weigeren maar hij wordt later dan toch weer aangeboden. Alle gewone modems moeten op termijn echt vervangen worden door WiFi-modems. Heb je de EPC 3212 en er doen zich problemen voor gaan we toch over tot vervanging van de EPC3212.
                      Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Caroline
                        Je mag hem weigeren maar hij wordt later dan toch weer aangeboden. Alle gewone modems moeten op termijn echt vervangen worden door WiFi-modems. Heb je de EPC 3212 en er doen zich problemen voor gaan we toch over tot vervanging van de EPC3212.
                        Wel goed dat ze hem actief vervangen, bij Ziggo bijvoorbeeld moet je er als bestaande klant zelf achteraan en daardoor werken dus veel klanten met een lagere snelheid, daar zijn er zelfs nog Motorola sbv5121e's actief (@Home).

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Niggo
                          Wel goed dat ze hem actief vervangen, bij Ziggo bijvoorbeeld moet je er als bestaande klant zelf achteraan en daardoor werken dus veel klanten met een lagere snelheid.
                          dat is bij Zeelandnet niet het geval.
                          ik heb altijd de snelheid van mijn abbo kunnen halen.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Caroline
                            Je mag hem weigeren maar hij wordt later dan toch weer aangeboden. Alle gewone modems moeten op termijn echt vervangen worden door WiFi-modems.
                            misschien kun je mij onderaan op de lijst zetten

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X