Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

IPV6?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Ipv6?

Ik las op internet en op het forum dat Zeelandnet IPV6 al had uitgerold/er mee bezig is (1 december 2014). Maar toen ik met een IPV6 server moest verbinden ging dat niet, omdat ik blijkbaar geen IPV6 adres heb. Hoe kan ik een IPV6 adres verkrijgen, of is dat nog niet geactiveerd bij Zeelandnet?

Ik ben alles in 1 klant sinds september 2015 en gebruik de Cisco EPC3940 als router en modem, hij staat niet in bridgemode. Al mijn andere netwerk apparatuur is IPV6 Compatible.

sloeberGJ, als je naar de web interface van het modem gaat en kijkt bij Status/Gateway, wat staat er dan achter Router Mode? IPv4 of Dual-Stack IP? En zie je ook een IPv6-adres toegekend staan in de router (Internet IPv6 Connection)?

Ikzelf heb de 3940 in bridge mode staan dus ik kan het niet makkelijk voor je nakijken, misschien een van de andere forumleden...

Reageer

Er staat IPv4, ik kan ook het label IPv6 connection niet vinden. (Staat niet op de status page)

Reageer

Bij mij nog geen IPv6-adres toegekend.

Reageer

Wanneer heb je het modem voor het laatst opnieuw gestart? Er is namelijk afgelopen week een aanpassing geweest.
          Verder weet ik dat ZeelandNet met een 'zwarte lijst' werkt van (achterliggende) apparatuur waarvan bekend is dat deze niet veilig met IPv6 omgaat. Als je een router hebt die op die lijst staat, dan wordt IPv6 uitgeschakeld.

Helaas kan ik hier niet meer informatie over vinden. De site http://www.ipv6.zeelandnet.nl/ lijkt bijvoorbeeld offline. Misschien dat een van de moderators hier meer info over kan geven, of een ander forumlid dat wel IPv6 in router-mode heeft draaien.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
          X