Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Inloggen modem zeelandnet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Inloggen modem zeelandnet

    Ik kan niet inloggen in mijn modem dus zou ik graag willen dat mijn modem gereset word.

    Alvast bedankt

    Groetjes Erdal

  • #2
    Hallo Erdal, welkom op het forum.

    Je kunt je modem (epc3925/3940) zelf resetten door de resetknop (achterop) 10 sec. in te drukken.

    Als inloggen met standaard username:beheer en wachtwoord:zeelandnet niet lukt, laat dan het veld wachtwoord leeg.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Jos
      Hallo Erdal, welkom op het forum.

      Je kunt je modem (epc3925/3940) zelf resetten door de resetknop (achterop) 10 sec. in te drukken.

      Als inloggen met standaard username:beheer en wachtwoord:zeelandnet niet lukt, laat dan het veld wachtwoord leeg.
      Dat heb ik allemaal geprobeerd Jos maar helaas.
      Door de slechte Wifi ben ik van plan een Asus router ertussen te zetten maar dan zou ik moeten inloggen en dat lukt helaas niet

      Reageer


      • #4
        Heb je wel de goede reset knop geprobeerd?, de epc3925 heeft er namelijk 2.
        1 voor wifi reset en 1 voor een modem reset.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Niggo
          Heb je wel de goede reset knop geprobeerd?, de epc3925 heeft er namelijk 2.
          1 voor wifi reset en 1 voor het modem.
          Na een hard reset zijn volgens mij de zeelandnet setting kwijt maar dat weet ik niet zeker.
          1) Open the modems GUI:
          http://192.168.0.1 (Router mode)
          or http://192.168.100.1 (Bridged mode)
          2) Username = admin
          3) Password = password
          Gelukt ik drukte de verkeerde reset knop in.
          Maar weet nu niet of de instellingen van zeelandnet weg zijn heb wel internet.
          En nu ga ik die router proberen te installeren.
          Bedankt voor de hulp.

          Mvg Erdal

          Reageer


          • #6
            Die wifi-reset knop is denk ik de WPS-knop. Die zal aan je modeminstellingen niets veranderen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Jos
              Die wifi-reset knop is denk ik de WPS-knop. Die zal aan je modeminstellingen niets veranderen.
              Er is een knop die uitsteekt en 1 die naar binnen zit , heb ze beide ingedrukt en bij die laatste is hij gaan resetten

              Reageer


              • #8
                Klopt, wps geen wifi reset.

                Reageer


                • #9
                  De bovenste (gaatje) is de resetknop, daaronder het knopje voor wifi

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Jos
                    De bovenste (gaatje) is de resetknop, daaronder het knopje voor wifi
                    Bedankt nu weet ik dat ook hahah.
                    Nog advies hoe ik de Asus RT-N66u moet aansluiten op de cisco?

                    Reageer


                    • #11
                      Heb ik zelf geen ervaring mee, maar anderen vast wel.
                      Denk dat het belangrijk is dat je dan aangeeft of die Asus de Zeelandnetrouter moet vervangen of versterken.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Jos
                        Heb ik zelf geen ervaring mee, maar anderen vast wel.
                        Denk dat het belangrijk is dat je dan aangeeft of die Asus de Zeelandnetrouter moet vervangen of versterken.
                        Lan mag blijven maar de wifi moet overgenomen worden door de Asus

                        Reageer


                        • #13
                          Dan zou je modem in Bridge Mode gezet moeten worden, alleen wordt dat (nog) niet ondersteund door Zeelandnet.
                          In deze topics vind je wat meer informatie:
                          https://forum.zeelandnet.nl/internet...gen-router-553

                          https://forum.zeelandnet.nl/internet...ss-through-563

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Erdal
                            Lan mag blijven maar de wifi moet overgenomen worden door de Asus
                            Je wilt dus eigenlijk een verlengde van het Cisco modem zonder gebruik te maken van Cisco-wifi maar van je eigen Asus-wifi.

                            Dan zou ik het volgende doen:

                            Asus router (ander) statisch IP geven buiten de DHCP scope van het Cisco modem.
                            DHCP op de Asus router uitschakelen.
                            Cisco-Lan naar Asus-Lan aansluiten (niet Wan).
                            Firewall uitschakelen op de Asus router.
                            Wifi uitschakelen Cisco modem

                            Als je (alleen) Lan van de Asus router wilt gebruiken zou ik voor IP pass through gaan (bridge modus wordt nog niet ondersteund), zoals in link van Jos beschreven staat.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Niggo
                              Oorspronkelijk gepost door Erdal
                              Lan mag blijven maar de wifi moet overgenomen worden door de Asus
                              Je wilt dus eigenlijk een verlengde van het Cisco modem zonder gebruik te maken van Cisco-wifi maar van je eigen Asus-wifi.

                              Dan zou ik het volgende doen:

                              Asus router (ander) statisch IP geven buiten de DHCP scope van het Cisco modem.
                              DHCP op de Asus router uitschakelen.
                              Cisco-Lan naar Asus-Lan aansluiten (niet Wan).
                              Firewall uitschakelen op de Asus router.
                              Wifi uitschakelen Cisco modem

                              Als je ook Lan van de Asus router wilt gebruiken zou ik voor IP pass through gaan (bridge modus wordt nog niet ondersteund), zoals in link van Jos beschreven staat.
                              Volgens mij is het gelukt maar heb nog steeds wifi van die cisco modem maar heb nu ook het 2,4 ghz en het 5 ghz van de asus.
                              En Lan heb ik ook via de router gedaan, had hem aangesloten op mijn pc en toen ging de asus zichzelf installeren.
                              Blijkbaar heb ik de wifi van de cisco niet uit kunnen zetten.Maar dit voldoet voor mij ook in ieder geval valt mijn wifi nu niet weg 1ste verdieping.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X