Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ik krijg geen internetverbinding via utp kabel

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ik krijg geen internetverbinding via utp kabel

    Hallo,

    Ik wil mijn computer via de utp. kabel rechtstreeks aansluiten, wat ik ook doe dit lukt niet. Reacties van zeelandnet zijn dat moet normaal kunnen en je moet een speciale utp. kabel hebben met een minimale doorstroming 100 mbit en met de router is niets aan de hand. Bij mijn vorige provider geen problemen omdat de kabel er toch ligt wil ik hem gebruiken.
    Hebben meer mensen dit probleem.

    Marco

  • #2
    Hallo marcokr, welkom op het forum.

    Ken je iemand die een laptop heeft en die daarmee wil proberen of het lukt. Als dat lukt kun je in ieder geval de kabel en het modem uitsluiten. Lukt dat ook niet, zou ik met een andere kabel proberen.

    Reageer


    • #3
      marcokr,

      Welkom op het forum, wat lukt er precies niet?

      Loop in ieder geval onderstaande vragen eens door
      - brand het linklampje op je netwerkaart/modem wel als je ze aansluit op elkaar?
      - Is je netwerkkaart wel zichtbaar in je netwerkomgeving?
      - geeft deze aan verbonden te zijn ( rood kruis of niet)
      - geeft hij aan geen internet verbinding te hebben? ( geel driehoekje uitroepteken)
      - firewall aanstaan wellicht?

      Qua UTP heb je niks speciaals nodig gewoon CAT5E zou voldoende moeten zijn, CAT6 als je interne netwerk op 1000 Mbit draait, gezien onze maximale internetsnelheden is CAT5e gewoon voldoende voor een rechtstreekse verbinding op je modem.

      Reageer


      • #4
        Ik krijg op mijn mac de melding , De kabel voor Ethernet is niet aangesloten of het apparaat aan de andere kant reageert niet., met drie kabels geprobeert met alle drie dezelfde melding.

        router Cisco 3940

        Marco

        Reageer


        • #5
          als 3 kabels hetzelfde resultaat geven kunnen we er redelijkerwijs van uit gaan dat daar het probleem niet ligt.
          Rest nog 2 verdachten, je modem of je mac.
          Heb je alle utp poorten op je 3940 geprobeert en geven deze allemaal dezelfde fout?
          Heb je de mogelijkheid om een ander apparaat direct via kabel op je modem aan te sluiten of kan je je mac eens aansluiten op een ander modem?
          Overigens zie ik op dit moment in je modem ook dat geen van de 4 poorten is aangesloten

          Reageer


          • #6
            Ik ga nog het een en ander proberen

            Marco

            Reageer


            • #7
              Hallo,

              Ik heb er nu een laptop aanhangen, kunt u nu zien of er een poort op de router in gebruik is?

              marco

              Reageer


              • #8
                @marcokr

                Staat de laptop aan of uit/standby? Op dit moment is er geen connectie met een ander apparaat achter het modem met een utp-kabel.
                Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                Reageer


                • #9
                  Nu staat de laptop aan, valt wel ieder keer uit maar dat ligt niet aan u

                  Reageer


                  • #10
                    Er staat nu iets bekabeld aangesloten. Wel is dit maar een 100 Mb verbinding.
                    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                    Reageer


                    • #11
                      Kon u zien dat er een poort bezet was.

                      Reageer


                      • #12
                        @marcokr

                        Zoals ik al zei, er staat iets met een kabel aangesloten op het modem, dus ja
                        Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                        Reageer


                        • #13
                          Soory voor de overbodige vraag, maar het ging erom dat het modem goed is, als er iets aangesloten was dat zou het daar niet aan moeten liggen maar dan toch aan de kabels of de Mac, ik ga verder zoeken, dank voor zover.

                          Marco

                          Reageer


                          • #14
                            Graag gedaan Succes!
                            Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                            Reageer


                            • #15
                              Hallo,

                              Dit is gelukt met de vierde kabel die ik aansloot, wel vreemd dat het bij drie kabels niet lukt, maar het is voor elkaar.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X