IIk zit op camping de Duinhoeve in Burgh Haamstede en heb daar wife via een Cisco epc3925 wifi-modem van Zeelandnet.
De campingbeheerder heeft bij Zeelandnet gekozen voor een configuratie, waarbij het modem voor de eindgebruiker niet toegangkelijk is. Ik heb "chromecast audio" aangeschaft. Met dit apparaat kun je vanaf je tablet of smartphone muziek naar je muziekinstallatie streamen. Via de Chromecast-app zou ik op mijn tablet "chromecast audio" moeten kunnen instellen. Ik krijg echter de volgende melding: "Kan niet communiceren met je Chromecast."
Google zelf zegt hetvolgende:
"bepaalde problemen kunnen worden veroorzaakt door router- of netwerkinstellingen
Soms vindt Chrome een apparaat in het netwerk, maar kan hiermee geen verbinding worden gemaakt. Deze fouten worden meestal veroorzaakt door de router- of netwerkinstellingen. Zorg ervoor dat AP-isolatie is ingeschakeld op uw router en dat alle firewallfuncties op uw router zijn uitgeschakeld die de inkomende verbindingen van uw Chromecast blokkeren."
Ik heb het modem en het Chromecast Audio-apparaat al diverse keren gereset, maar dat mocht niet baten.
Heeft iemand een suggestie om het Chromecast Audio-apparaat wel te kunnen instellen? Ik hoor graag.
De campingbeheerder heeft bij Zeelandnet gekozen voor een configuratie, waarbij het modem voor de eindgebruiker niet toegangkelijk is. Ik heb "chromecast audio" aangeschaft. Met dit apparaat kun je vanaf je tablet of smartphone muziek naar je muziekinstallatie streamen. Via de Chromecast-app zou ik op mijn tablet "chromecast audio" moeten kunnen instellen. Ik krijg echter de volgende melding: "Kan niet communiceren met je Chromecast."
Google zelf zegt hetvolgende:
"bepaalde problemen kunnen worden veroorzaakt door router- of netwerkinstellingen
Soms vindt Chrome een apparaat in het netwerk, maar kan hiermee geen verbinding worden gemaakt. Deze fouten worden meestal veroorzaakt door de router- of netwerkinstellingen. Zorg ervoor dat AP-isolatie is ingeschakeld op uw router en dat alle firewallfuncties op uw router zijn uitgeschakeld die de inkomende verbindingen van uw Chromecast blokkeren."
Ik heb het modem en het Chromecast Audio-apparaat al diverse keren gereset, maar dat mocht niet baten.
Heeft iemand een suggestie om het Chromecast Audio-apparaat wel te kunnen instellen? Ik hoor graag.
Reageer