Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Lampjes op de Wifi-modem EPC3940

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Lampjes op de Wifi-modem EPC3940

    Ik heb sinds vandaag de nieuwe wifi modem type EPC3940 van zeelandnet gekregen.
    Nu heb ik een aantal apparaten (NAS, Alarm en Powerlineadapter) aan de ethernetpoorten verbonden.
    Nu brand het lampje waar de NAS op is aangelosten gewoon groen op de modem, maar de lampjes van het Alarm en Powerline adapter branden oranje en blijven ook oranje branden. Ze werken wel gewoon oke, du dat is het niet.
    Weet iemand het verschil tussen een groen en een oranje lampje van de ethernetpoort aan de voorkant.

  • #2
    Groen betekent 1000mbit link, oranje betekent 100mbit link.

    Reageer


    • #3
      Hoi Marco,

      Zoals Vulpen zegt klopt het inderdaad. Het groene ledje betekend dat je NAS dus tot wel 1000mbit per seconde (oftewel theoretisch tot 125MB per secode) kan communiceren. Je powerline's gaan dus blijkbaar maar tot 100mbit, al gaan die in de praktijk vaker maar tot een 50mbit of iets in die regio. Het resultaat is dus dat een computer die via je powerline naar je NAS gaat, niet boven die snelheid (dus MAX 100mbit) uit komt. Als je in plaats van die powerline dus een (goede) kabel gebruikt, dan kan je computer ineens met 1000mbit communiceren

      Het ledje van het alarm maakt niet uit, die doet verder niet zoveel met de snelheid

      (ps, ik heb je topic even verplaatst naar het internet forum)

      Reageer


      • #4
        Bedankt voor jullie reactie, ben weer wat wijzer geworden

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X