Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Online gamen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Online gamen

    Sinds vandaag heb ik de epc3925 als enige modem/router. Ik heb daardoor simpelweg het snelst en beste wifisignaal. Mn oude router was vrees ik kaduuk. Wel zit er een tp link powerline voor bedraad internet op de bovenverdieping.

    Wat mij opvalt, is dat ik sindsdien altijd bij het online gamen op mijn xbox een slechte verbinding heb. Aangezien xboxlive geen foutmeldingen geeft, ligt het denk ik simpelweg aan de instellingen van de Epc3925. Voorheen had ik immers (bedraad) nergens geen last van, ook niet met de powerline.

    Ik heb bij ip passthrough al wel het mac adres van de powerline ingesteld, maar dat helpt niets. Volgens mij bestaat er een mogelijkheid om de tp link/ xbox "voorrang" te geven of wat dan ook. Ben niet zo thuis in dat soort termen.

    Kan iemand mij een beetje op weg helpen?

  • #2
    Hallo WvdW,

    Ik zie dat je zelf al wat zaken hebt geprobeerd om deze problemen op te lossen. Wat ik me nu even afvraag is hoe deze xbox precies verbonden is met het modem en wat voor problemen je precies ervaart.

    Omdat je het over powerline adapters hebt ben ik even benieuwd of deze problemen ook optreden als er een directe kabelverbinding word gebruikt naar het modem?

    Reageer


    • #3
      Dat snap ik. Jammerlijke is dat ik dan alles weer los moet halen van de xbox (staat boven) en moet testen beneden.

      Reageer


      • #4
        Gecontroleerd. Helaas rechtstreeks op de epc3925 hetzelfde resultaat. De downloadsnelheid is wel hoger, maar de latency is hetzelfde als via powerline: ruim 160 ms. Als ik bijvoorbeeld ping via de speedtest, kom ik op mn ipad op 10ms. Een aardig verschil dus. Als ik de xbox via mn draadloos netwerk dezelfde test kaat doen, heb ik eveneens zo'n 170 ms latency.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door WvdW
          De downloadsnelheid is wel hoger, maar de latency is hetzelfde als via powerline: ruim 160 ms. Als ik bijvoorbeeld ping via de speedtest, kom ik op mn ipad op 10ms. Een aardig verschil dus.
          We weten dus in ieder geval al dat het niet aan de verbinding zelf ligt anders had jouw iPad hetzelfde probleem gehad. Ik ben zelf niet echt bekend met de xbox (heb zelf een ps4) en weet daarom niet waar de xbox heen pingt om de verbinding te testen.

          Je zou alle informatie ongefilterd kunnen doorlaten naar de xbox. Hiervoor kun je de DMZ modus (onder: Applications & Gaming) gebruiken in het modem. Het is dan wel nodig ip-passthrough weer uit te schakelen omdat dit alleen werkt op interne adressen (bv: 192.168.11.x).
          Daarbij is het misschien nodig om op de xbox zelf de handmatige ip-configuratie te gebruiken, als deze er is, zodat je zelf het ipadres/dns kan ingeven. Bij de ps4 geeft dit veel betere resutaten. Ik weet echter niet of dit ook bij de xbox zal helpen.

          Reageer


          • #6
            Bij mij zit de Xbox via de kabel op de EPC 3925, geen probleem.

            Reageer


            • #7
              Als ik de mulitplayer connectio check doe, en daarna 2 triggers en bumpers indruk, krijg je de latency te zien. Wat is de latency bij jou Jeroen?

              Reageer


              • #8
                Latency 164 ms, upload 10.03, download 39.89, packet loss 0%

                Reageer


                • #9
                  Bij mij idem...... Bij Forza Motorsport geeft ie Weak connection. Bij Fifa16 geen melding, wel klein beetje lag. NAT = Open
                  Als ik rechtstreeks op modem ga, heb ik 100mb download (conform abo), via de powerline haal ik ca. 40mb/sec binnen.

                  Reageer


                  • #10
                    Hoi WvdW,

                    Ik heb zelf geen xbox maar ik heb eens rond gezocht op internet, en het blijkt dat er heel veel mensen zijn die ditzelfde probleem hebben. De download snelheid is altijd wel in orde, maar de latency geeft vaker problemen. Het schijnt te komen doordat die ping test altijd op de servers in de USA gedaan wordt. Zie hier bijvoorbeeld op de xbox fora. Allemaal problemen met de latency via de xbox, terwijl andere apparaten geen probleem hebben.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X