Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Borderland spelen over LAN-netwerk

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Borderland spelen over LAN-netwerk

    Hallo,

    Mijn zoon en ik zijn allebei verbonden met het zeelandnetmodem nu willen wij via deze modem tegen elkaar een spelletje spelen (lan netwerk ).
    Moet er nog iets veranderd worden in het modem voor dat wij dit kunnen doen (volgens windows staat de modem niet goed ingesteld) .
    Dit is overigens niet draadloos.
    Vriendelijke groeten,
    jctk

  • #2
    Hoi jctk, welkom

    Wat voor modem heb je? En zien de computers elkaar wel in het netwerk als je bv naar file-shares ofzo zoekt? Dan weet je namelijk dat de verbinding op zich goed is.
    En welk spel wil je spelen?

    Reageer


    • #3
      Hallo BaRF,

      Wij gebruiken het zeelandnetmodem EPC 3940 en de twee computers zien elkaar wel in de thuisgroep.
      Ook als ik naar deze computer ga dan zie ik mijn zoon zijn pc staan, maar ik kan er verder niets mee.
      Als ik er op klik dan krijg ik de volgende foutmelding, er is geen communicatie mogelijk met het apparaat of de bron.

      Enig idee?
      Welk spel dat weet ik niet, het leek mijn zoon leuk om spelen tegen/met elkaar te kunnen spelen.
      Al vast bedankt.
      jctk

      Reageer


      • #4
        Ik speel altijd via internet tegen elkaar.. ook al staat de computers binnen hetzelfde netwerk ; )

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door jctk
          Hallo BaRF,

          Wij gebruiken het zeelandnetmodem EPC 3940 en de twee computers zien elkaar wel in de thuisgroep.
          Ook als ik naar deze computer ga dan zie ik mijn zoon zijn pc staan, maar ik kan er verder niets mee.
          Als ik er op klik dan krijg ik de volgende foutmelding, er is geen communicatie mogelijk met het apparaat of de bron.

          Enig idee?
          Welk spel dat weet ik niet, het leek mijn zoon leuk om spelen tegen/met elkaar te kunnen spelen.
          Al vast bedankt.
          jctk
          Hoi jctk,

          In dat geval kun je gewoon een spel starten op beide PC's en kijken of de PC's elkaar "zien" op het moment dat je kiest voor een LAN game. Of je gaat met allebei de PC's via internet tegen elkaar spelen, dat kan ook. Daar hoef je verder niets voor aan te passen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Frans
            Oorspronkelijk gepost door jctk
            Hallo BaRF,

            Wij gebruiken het zeelandnetmodem EPC 3940 en de twee computers zien elkaar wel in de thuisgroep.
            Ook als ik naar deze computer ga dan zie ik mijn zoon zijn pc staan, maar ik kan er verder niets mee.
            Als ik er op klik dan krijg ik de volgende foutmelding, er is geen communicatie mogelijk met het apparaat of de bron.

            Enig idee?
            Welk spel dat weet ik niet, het leek mijn zoon leuk om spelen tegen/met elkaar te kunnen spelen.
            Al vast bedankt.
            jctk
            Hoi jctk,

            In dat geval kun je gewoon een spel starten op beide PC's en kijken of de PC's elkaar "zien" op het moment dat je kiest voor een LAN game. Of je gaat met allebei de PC's via internet tegen elkaar spelen, dat kan ook. Daar hoef je verder niets voor aan te passen.
            Hallo Frans,

            Helaas werkt het niet, als wij beide op onze eigen computers het spel starten en naar lan gaan dan geeft het spel aan dat er geen games zijn.
            daarna geeft het spel het advies om online te gaan gamen, maar dat wil ik nu net niet.
            nog andere suggesties.
            Groeten jctk

            Reageer


            • #7
              Om welk spel gaat het jctk?

              Reageer


              • #8
                Vraagt het spel niet om de naam, of het IP adres, van de andere computer?
                Het IP adres kan je opvragen in een commando scherm met IPCONFIG
                daar staat dan iets als 192.168.11.xx waarbij de xx een getal is.

                Reageer


                • #9
                  Ik ben zelf nooit tegen dit probleem aangelopen bij lan-parties die we wel een organiseren met collega's.

                  Ik ben ook wel benieuwd naar de game waar het om gaat. Bij sommige games is het namelijk niet mogelijk om tegelijk host te zijn (vanuit de game interface) en ook het spel te spelen, zoals bijvoorbeeld "Team Fortress 2". Daar is een aparte Host client voor nodig. Ik neem trouwens wel aan dat 1 van de 2 computers de game host?

                  Reageer


                  • #10
                    Hallo Jacco,

                    Wij zijn op zolder via twee powerlines aangesloten op het modem wat beneden staat.
                    Als ik op mijn pc kijk staat de computer van mijn zoon in het rijtje met netwerk (dus mijn computer ziet de computer van mijn zoon wel), als ik op zijn icoon klik gaat mijn computer zoeken en geeft dan de foutmelding: 0x80070035 kan netwerkpad niet vinden.
                    Dan staat er bij mijn pc onder het kopje netwerk ook nog een icoon met multimedia apparaten, ook hier staat mijn zoon zijn computer in vermeld en hier kan ik wel zijn muziek en foto's bekijken.
                    Maar blijft de vraag hoe kan ik een lanspelletje met mijn zoon spelen.
                    Het gaat om het spel borderland.
                    Misschien mogelijk om stap voor stap aan te geven wat ik moet instellen?

                    Alvast iedereen bedankt voor tips en adviezen.
                    groeten jctk

                    Oorspronkelijk gepost door Jacco
                    Ik ben zelf nooit tegen dit probleem aangelopen bij lan-parties die we wel een organiseren met collega's.

                    Ik ben ook wel benieuwd naar de game waar het om gaat. Bij sommige games is het namelijk niet mogelijk om tegelijk host te zijn (vanuit de game interface) en ook het spel te spelen, zoals bijvoorbeeld "Team Fortress 2". Daar is een aparte Host client voor nodig. Ik neem trouwens wel aan dat 1 van de 2 computers de game host?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door jctk
                      Het gaat om het spel borderland.
                      Misschien mogelijk om stap voor stap aan te geven wat ik moet instellen?
                      Ik zou eens beginnen met op beide computers Borderlands installeren.

                      Reageer


                      • #12
                        Beste Vulpen,

                        Als dit het beste advies is wat je kan geven, laat dan maar doen.



                        Oorspronkelijk gepost door Vulpen
                        Oorspronkelijk gepost door jctk
                        Het gaat om het spel borderland.
                        Misschien mogelijk om stap voor stap aan te geven wat ik moet instellen?
                        Ik zou eens beginnen met op beide computers Borderlands installeren.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door jctk
                          Beste Vulpen,

                          Als dit het beste advies is wat je kan geven, laat dan maar doen.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Vulpen
                            Oorspronkelijk gepost door jctk
                            Beste Vulpen,

                            Als dit het beste advies is wat je kan geven, laat dan maar doen.

                            Reageer


                            • #15
                              Ja Jos,
                              dat klopt, we hebben beide het spel op onze pc staan.
                              En bij beide werkt het spel prima.
                              jctk


                              Oorspronkelijk gepost door Jos
                              Oorspronkelijk gepost door Vulpen
                              Oorspronkelijk gepost door jctk
                              Beste Vulpen,

                              Als dit het beste advies is wat je kan geven, laat dan maar doen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X