Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen internet en telefoon

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen internet en telefoon

    Sinds gister werkt mijn internet niet meer, Volgens mij is het een DNS probleem met de Cisco EPC3212 modem.
    Zou iemand dit kunnen checken?

  • #2
    Ik had gisteren ook geen internet meer, ik heb de modem een keer uitgezet sindsdien werkt alles weer
    de snelheid is lager dan voorheen, maar ik kan weer vooruit.

    Reageer


    • #3
      Dank voor je reactie.
      Ik heb de modem ondertussen al een aantal keer opgestart zonder success, alle lamjes branden meteen constant bij het aan zetten van de modem en blijven brande.
      Heb een computer rechtstreeks aan de modem gehangen maar ook dan geen internet verbinding.
      Geen internet en geen telefoon, ik vermoed dat de modem kapot is.
      Zeelandnet inlognaam: marcorine (Middelburg)

      Reageer


      • #4
        Achterop het modem zit een (klein) reboot-knopje. Heb je dat al een keer geprobeerd?

        Reageer


        • #5
          Ja ook al geprobeerd, helaas zonder resultaat.

          Reageer


          • #6
            De installatiehandleiding van het modem adviseert om contact op te nemen met de klantenservice als automatisch aanmelden mislukt. Helaas zijn die pas morgen bereikbaar...

            Reageer


            • #7
              Ben er eindelijk achter, de voeding van de modem is defect.
              Als ik er een andere voeding aanhang werkt hij wel. Ik zal zeelandnet vragen of ze een nieuwe voeding opsturen.
              Topic gesloten wat mij betreft.

              Reageer


              • #8
                Wel raar dat dan toch alle lampjes branden, modem krijgt wel stroom dus!

                Reageer


                • #9
                  Dat is zeker vreemd, maar de lampjes horen bij het opstarten/aansluiten niet allemaal constant te branden.
                  De voeding geeft dus nog wel spanning maar waarschijnlijk niet de juiste?

                  Reageer


                  • #10
                    Kapotte voeding komt wel vaker voor, maar ik heb niet eerder gehoord dat er dan toch lampjes branden. Handig om te weten!

                    Reageer


                    • #11
                      Welkom op het forum marcoco,

                      Het EPC3212 modem doet helemaal niets met DNS, er zit geen router functie in tenslotte. Ik ben daarom wel heel benieuwd waaruit je precies opmaakt dat het een DNS probleem betreft, dit is heel specifiek. Heb je dit ergens zien staan in een melding en weet je zeker dat je een EPC3212 hebt?

                      Reageer


                      • #12
                        Jacco,
                        DNS melding kwam op de vaste computer in beeld (windows 7) bij analyse internet verbinding.
                        Dit blijkt dus inderdaad niet de oorzaak, oorzaak is duidelijk de voeding van modem.
                        En ja ik heb zeker te weten een EPC3212, staat op de modem.
                        Als zeelandnet mij een vervanging van de voeding opstuurd (heb er nu 1 van een ander apparaat aanhangen) is alles opgelost.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door marcoco
                          Jacco,
                          DNS melding kwam op de vaste computer in beeld (windows 7) bij analyse internet verbinding.
                          Dit blijkt dus inderdaad niet de oorzaak, oorzaak is duidelijk de voeding van modem.
                          En ja ik heb zeker te weten een EPC3212, staat op de modem.
                          Als zeelandnet mij een vervanging van de voeding opstuurd (heb er nu 1 van een ander apparaat aanhangen) is alles opgelost.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X