Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Stroomverbruik routermodem EPC3940

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Stroomverbruik routermodem EPC3940


  • #2
    7 cent per dag. Overigens staat je modem nooit in "standby", maar die staat altijd in werking. Je kan natuurlijk zelf je modem uitzetten als je hem niet gebruikt. Ben trouwens benieuwd naar de reden waarom je wil overstappen. Ergens anders verbruikt zo'n routermodem 11 watt. Dat is 6 cent per dag. Ga je voor 1 cent per dag overstappen? Je lijkt Dagobert Duck wel.

    Reageer


    • #3
      Ik zet m'n vraagtekens bij die 7 watt. Wat voor type modem en router heb je dan nu?

      Reageer


      • #4
        Met 'stand-by' bedoel ik het minimale gebruik als de routermodel niet in gebruik is. Als verbinding wordt gemaakt met apparaten stijgt het verbruik nog eens. Nou, ruim 13watt is verhoudingsgewijs veel voor dit soort apparatuur. Kijk maar eens naar reviews op Hardware Info waar bij apparaten van 9watt al staat dat het verbruik hoog is. Laten we de Consumentenbond er dan nog maar niet bijhalen. Ik heb nu een TP-Link WR1043ND (verbruik 4,3watt) en het kabelmodem verbruikt 3,1watt.

        Reageer


        • #5
          Volgens dit overzicht verbruikt de WR1043ND soms tot wel 6,5 watt. Ik zou maar snel een andere router kopen. Scheelt misschien nog wel een cent per dag.

          Reageer


          • #6
            Hallo Danny1971,

            Een interessante discussie hier. Echter zie ik dat jouw vraag nog niet is beantwoord.

            Oorspronkelijk gepost door danny1971
            Ben je verplicht om het nieuwe modem te nemen?
            Nee, je bent niet verplicht het nieuwe modem te gebruiken. Als jij tevreden bent met het huidige modem kun je die voorlopig gewoon blijven gebruiken.

            Reageer


            • #7
              Geloof niet dat iedereen even milieubewust is op dit forum ;-) Ik ben bijvoorbeeld niet het type dat zijn buitenverlichting dag en nacht laat branden...13,4 watt in standby is relatief gewoon veel.

              @Vulpen
              In jouw overzicht staat toch echt 4watt met de conclusie "een lekker laag verbruik". Stroomverbruik is toch echt een issue bij apparatuur die 24 uur per dag aanstaan. Anders zouden ze het ook niet testen :-)

              @Jacco
              Bedankt voor je reactie, duidelijk!

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door danny1971
                @Vulpen
                In jouw overzicht staat toch echt 4watt met de conclusie "een lekker laag verbruik". Stroomverbruik is toch echt een issue bij apparatuur die 24 uur per dag aanstaan. Anders zouden ze het ook niet testen :-)
                Aangezien een D-link DIR-810L 2,2 gebruikt in plaats van 4 ben je nog steeds een milieuvervuiler.

                Reageer


                • #9
                  Klopt, maar dat is dan ook een waardeloos apparaat! Wil ook nog wel een beetje ontvangst

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X